JURA ENA 3 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA ENA 3 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

frosl 11-05-2011
Geschreven voor: JURA ENA 3 wit

Bij de Bijenkorf de ENA3 op de kop getikt, was de laatste op voorraad dus in verhouding redelijk goedkoop gekregen.
Het apparaat was echter al na een maand of 2 defect, het maalde geen koffie meer. Na contact met de helpdesk die me aanraadde de maler (onderin het bonenreservoir, onder het beschermkapje wat daarin zit) schoon te maken met een mesje. Na die handeling verscheen de melding dat de bonen bijgevuld moesten worden terwijl het vol zat, dus is kon het opgehaald worden ter reparatie (garantie). Prima service, ik kreeg eenzelfde (maar dan in het zwart) in bruikleen, en een week of 2 later kwam mijn jura weer terug. Prima service.
Echter een maand later hetzelfde probleem weer. Gebeld met de servicedesk, die aangaf een paar keer met de bonen-instel-rotatie-knop te draaien, en de koffie is nu op zich weer goed, maar ik heb er een hard hoofd in.

Al met al, smaak krijgt slechts een 8 omdat de koffie niet altijd echt warm is (ik hou van erg warme koffie) maar als het echt op temperatuur is (na een paar koppen achter elkaar zetten) zou het een 10 zijn. Heerlijke bak koffie. Jammer dat ik er zoveel ellende mee heb tot nu toe.

jura ena 26-03-2011
Geschreven voor: JURA ENA 3 zwart

Na jaren een instapmodel espressoapparaat te hebben gebruikt ben ik heel blij met deze automaat. Nooit meer geknoei met gemalen koffie en elke keer de koffie eruit slaan. Je hoeft niet steeds alles om te spoelen. Het apparaat werkt heel eenvoudig. Met de draaiknop selecteer je de sterkte, een druk op de knop start het koffiemaken. Je moet best vaak water bijvullen, af en toe het bakje legen. Na een week of 6 vroeg ie om het reinigingsprogramma, wat heel makkelijk werkt.
De koffie is erg smakelijk, de ene keer wat heter dan de andere. Als je dat heel belangrijk vindt moet je even voorverwarmen met heet water uit het stoompijpje.

zwolle67 08-05-2010

mooi vormgegeven apparaat.
even de tijd nemen om de gebruiksaanwijzing te lezen en je kunt echt goede koffie maken.
na jaren van senseo een weldaad.
let wel er is niks mis met een senseootje maar toch,...

gekozen voor de ena3 ipv ena5 ivm het prijsveschil.(110 euro)
ena5 is vrijwel identiek, heeft een iets andere rotary switch en een capucino pijpje. dit pijpje kost los 50 euro

JasperK 04-10-2008
Geschreven voor: JURA ENA 3 zwart

Gekocht vorige week in een winkel, met auto-cappucinatore. Instellen ging echt supersimpel en perfecte koffie gemaakt.
Is vrijwel gelijk aan de ENA 5 en ideaal voor een huishouden met maar 1 koffiedrinker! Alleen jammer dat de watertank aan de achterkant zit waardoor het plaatsen onder een keukenkastje lastig is. Maar verder een superapparaat, ook omdat je 'm helemaal uit kunt schakelen.