De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BAR300/60 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

m***************@h********** 15-07-2024
Geschreven voor: Philips BAR300/60

Prettig apparaat. Snel en eenvoudig een verse bak koffie! Maakt iets meer lawaai dan gedacht maar mag de pret niet drukken! De koffieprut kan zo bij het gft. Ideaal!

pietjebell 14-07-2024

Goede koffie en gemakkelijk schoon te maken

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik ben echt tevreden met mijn Philips Barista koffiemachine welke ik heb mogen testen. Het apparaat ziet er mooi uit en is gemakkelijk in gebruik. Met een paar handelingen maak ik heerlijke koffie.

De koffie smaakt goed, beter dan mijn vorige apparaat met cups. De machine maalt de bonen vers en dat proef je meteen. Wel is het belangrijk dat je bonen koopt die je lekker vindt, dit was voor mij even zoeken.
Het onderhoud is ook simpel. Na ieder gebruik spoel je de piston om, alles wat vuil kan worden is goed bereikbaar en zit niet in de machine achter schroefjes. Dit vind ik het grote voordeel ten opzichte van volautomaten. Een nadeel heb je wel wanneer je veel kopjes wilt zetten, je dient dan na ieder gebruik de piston schoon te maken.

Ik raad de Philips Barista zeker aan als je van goede koffie houdt, niet van schoonmaken houdt en bewust geen cups meer wilt gebruiken.

Pluspunten

• Goed schoon te maken
  • Relatief goedkoop ten opzichte van volautomaat
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Te langzaam voor veel koffie tegelijk

Nicole N 10-07-2024

Mooie koffiemachine voor lekkere koffie

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Wat een mooi en handig apparaat voor het zetten van koffie!
We hebben dit apparaat mogen testen. Het apparaat is gemakkelijk te gebruiken: je vult hem met koffiebonen, vult het waterreservoir en schuift de portofilter naar rechts: even wachten en je koffie is klaar! De smaak is goed en de koffie is goed warm. Je hebt geen afval behalve het koffiedik wat in de portafilter achterblijft, dat is echt een verandering t.o.v. eerdere apparaten die wij gebruikten (Nespresso). Ook is het apparaat goed schoon te maken: de portafilter spoel je na elk gebruik een keer af. Buiten dat is het ook nog een mooi apparaat wat niet misstaat in je keuken! Het is mooi vormgegeven en het apparaat is in verschillende kleuren te koop. Wij vonden het wel jammer dat de standaard portafilter bij het witte apparaat geel is en erg goedkoop oogt, maar dat is het enige. Voor het zetten van “gewone” koffie is dit apparaat perfect, we zouden de Baristina zeker aanbevelen. Qua prijs-kwaliteit vind ik het nog wel een prijzig apparaat voor de beperkte functionaliteiten, maar je hebt wel hele lekkere koffie. En doordat je koffiebonen gebruikt is de prijs per koffiekopje wel heel voordelig.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Lekkere koffie, goed warm
  • Eenvoudig in gebruik
  • Geen afval

Minpunten

• Uiterlijk van sommige portafilters wat minder mooi

a*********@h********** 09-07-2024

Heerlijk hete koffie

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Gemakkelijk in gebruik en onderhoud en heerlijk hete koffie.
Je doet het water en de bonen erin schuift de hendel naar links en duwt op het knopje, super makkelijk. En door het extra knopje op de koffiecuphouder kun je de koffiedrap ook heel gemakkelijk weer verwijderen.
Het is een mooi apparaat alleen heb ik een oranje hendel die vind ik persoonlijk iets minder, had liever zwart of wit gehad.

Pluspunten

• Hete koffie

Minpunten

• Oranje handvat

Erik 07-07-2024

Mooi, makkelijk en lekker

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik heb deze koffiemachine kunnen testen en hij is goed bevallen. Allereerst weinig verpakkingsmateriaal en mooi uiterlijk van de machine. Ook het gebruik is simpel. Wel mist ik papieren handleiding, nu moet ik àlles online bekijken. Zeker in het begin is dat even lastig.
De koffie is heet, smaak is goed, maar natuurlijk afhankelijk van kwaliteit bonen.
Jammer dat je de lekbakje weg moet halen als je grote mok wilt plaatsen, soms druppelt de machine wat na, waardoor je wat schoonmaak hebt.
Maar schoonmaken op zich is erg simpel, ook het schoonmaken van de piston. Machine is aan de prijs maar net zo min onderhoud nodig als een cup machine. En dat scheelt.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Mist papieren handleiding

Lieke2024 04-07-2024

Mooie machine met lekker koffie

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Heerlijke koffie uit een mooie machine. Mijn oog viel op deze mooie koffiemachine om zijn strakke design.
Ik heb deze koffiemachine een paar weken mogen testen en ben enthousiast. Naast dat hij er mooi uitziet is hij ook makkelijk in gebruik. Doordat er 'maar' 2 opties opzitten namelijk espresso en lungo. Ikzelf heb er een melkopschuimer bij gekocht zodat ik ook lekkere cappuccino's en ijskoffie's kan maken.

De koffie is sterker te maken met de knop in het midden. Als ik dan een min punt moet noemen dan is het jammer dat je die sterkte niet als standaard kan instellen. De temperatuur van de koffie is lekker warm.

Het legen van het piston gaat gemakkelijk en ik ben blij dat we nu af zijn van al die plastic cups elke keer. Scheelt een hoop plastic afval.

De afwerking is goed. Het apparaat maakt niet veel lawaai en de geur van vers gemalen bonen is heerlijk!

• Warme koffie
  • Makkelijk in gebruik
  • Duurzaam doordat je geen plastic afvale meer hebt

Minpunten

• Sterkte niet standaard anders in te stellen

Amber 03-07-2024

Vers, duurzaam en lekkerder dan cupjes!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Als allereerst en ook wel het belangrijkste: de koffie is heerlijk! Ik wilde al een tijdje overstappen van mijn Nespresso apparaat naar een bonenmachine. Alleen zijn ze vaak duur in aanschaf. Toen ik het Baristina van Philips ontdekte hoefde ik niet twee keer na te denken.

Gebruik & duurzaamheid:
Het is super makkelijk in gebruik, je hebt ook echt de beleving van het vers zetten van koffie. De bonen worden vers gemalen en die geur: zo lekker! Daarnaast is het ook veel duurzamer. Wij drinken (2 personen) ongeveer 2-3 kopjes per persoon per dag. En kopen nooit echt goedkope cupjes. Dan is dit echt een verschil in de portemonnee. Online zag ik al dat je met 1 kilo bonen ongeveer 100 kopjes kan zetten. Een gemiddelde zak is 10 euro, dus 10 cent per kopje. En je hebt ze vast nog goedkoper. Plus minder afval. Mijn opa zegt dat het goed is voor het riool dus gewoon omspoelen (of bij de plantjes gooien).

Design & gebruik gemak:
Ik vind het design perfect. Het kan een beetje 'goedkoop' aanvoelen omdat hij zo minimalistisch is, maar ik hou er wel van. Het is wel een stuk groter in formaat als het cupjes apparaat maar ook niet zo groot als andere apparaten. Jammer dat je niet kan kiezen in kleur voor het hendeltje, maar oranje/geel past hier prima.

Onderhoud:
Dit is misschien het enige nadeel. Je moet wel elke keer de houder omspoelen en dat moet je ook nauwkeurig doen. Als je dat niet doet, kan het zijn dat je namelijk nog een beetje oude koffie in je schone kopje krijgt. Daarnaast hadden ze voor mij het rooster waar je je kopje op zet, iets breder mogen maken. Doordat je aan de rechterkant de bonen maalt, komt hier soms nog wat prut uit. Dit betekend; iets vaker een doekje eroverheen (ik stoor me daar persoonlijk wel aan soms). Maar het is geen dealbreaker.

Al met al: dit apparaat blijft voor ons een waardevolle toevoeging aan ons koffie-huishouden ;)

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Prijs/kwaliteit verhouding is goed
  • Strak en minimalistisch

Minpunten

• Soms wat rommelig (druppels/koffie)

e************@h********** 03-07-2024

Goed en compact apparaat met heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik voel mij een ware barista als ik deze machine gebruik. Gebruiksgemak +++. Bediening is erg eenvoudig. Daarnaast kan je de pistol makkelijk verwijderen zodat je het makkelijk kan legen in de prullen bak. Ik vind de koffie maler erg stil in vergelijk met andere machines. Het design oogt luxe, maar ik vind het als je dichterbij komt toch te veel plastic ogen. Koffie smaakt verder uitstekend. Voor mij geen filterkoffie meer!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Weinig afval

Minpunten

• Design zou iets luxer mogen

Ellena78 03-07-2024

Mooi apparaat, zet lekkere koffie!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik wilde al een tijdje van capsules overschakelen op koffiebonen, omdat ik bonenkoffie veel lekkerder vind en ik de hoeveelheid afval die ik produceer wil verminderen. Ik drink ongeveer 5 koppen koffie per dag, dus dat is beste een berg koffiecapsules elke week. Omdat ik niet heel veel ruimte over heb op mijn aanrecht, viel een groot espressoapparaat af.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik de Baristina van Philips tegen en dit apparaat leek goed aan te sluiten bij mijn wensen. Ik mag het apparaat een paar weken testen, dus dat is helemaal top, om te bepalen of het is wat ik zoek. En dat is in de praktijk al zo gebleken.

Het apparaat is compact, het design is mooi en het zet heerlijke koffie. Mijn huis ruikt nu elke dag heerlijk naar versgemalen bonen. Ik gebruik de middelste knop om een sterker bakkie te zetten in de ochtend. Heel fijn om wakker te worden. Wat ik verder fijn vind, is dat er geen onnodige toeters en bellen aan het apparaat zitten, zoals melkstangetjes enzo. Dat is bij veel andere bonenmachines wel het geval. Hierdoor is het apparaat makkelijk en snel schoon te maken. De koffiedrab gooi ik bij mijn planten. Die zijn me daar zeer erkentelijk voor, zo te zien!

Er zijn ook wel wat minpuntjes. Zo had ik op een gegeven moment een storing o.i.d., waardoor er geen water meer uit het apparaat kwam. Na het apparaat aan- en uitgeschakeld te hebben en het waterreservoir eraf en erop, was het opgelost. Geen idee waar dit aan lag. Het is gelukkig niet vaker gebeurd. Verder vind ik dat het apparaat vrij veel geluid maakt, maar dat doen alle bonenmachines wel. Is misschien even wennen.

Maar de Baristina is zeker een aanrader, als je op zoek bent naar een compact bonenapparaat wat lekkere koffie maakt.

Jort 03-07-2024

Ideale tegenhanger voor een Nespresso apparaat

Geschreven voor: Philips BAR300/60

De ideale tegenhanger van een Nespresso apparaat. Het heeft even geduurd voordat Philips met een alternatief op hun Senseo kwam maar dat is gelukt! Ik vind het een ideaal apparaat qua formaat en design. Past goed in het interieur.

Verder betere koffie, minder afval en zelf de keuze in de soort koffiebonen. Enige min punt is dat er af en toe gemalen koffie in de koffie zelf komt.

Pluspunten

• Makkelijk in onderhoud
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Koffieprut blijft soms hangen
  • Wit dus koffie vlekken zie je snel

Thea88 02-07-2024

Bevalt goed, warme koffie

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Al enige tijd zijn we op zoek naar een bonenmachine maar de aanschafkosten hield ons altijd tegen. Totdat we dit apparaat tegen kwamen. Naast dat we graag een bonenmachine wilde, ging onze voorkeur uit naar een smal apparaat zodat hij goed in onze keuken zou passen. Dit apparaat is strak vormgegeven en staat goed in onze keuken.

We hebben nu een kleine week dit apparaat in gebruik en kunnen niet anders zeggen dat het uitstekend bevalt. De koffie welke gezet wordt is goed warm en is in korte tijd gezet. We vinden het gebruik van de piston echt een extra beleving. Voorheen hadden we een cups machine en hebben nu geen afval meer, het restant kan gewoon in de gft bak of in onze tuin.

We hebben gekozen voor koffiebonen van hetzelfde merk waarvan we ook de cups hadden. Deze bleek alleen naar onze smaak wat mild maar dankzij een extra handeling zet het apparaat een sterkere kop koffie, super!

Pluspunten

• Warme koffie
  • Geen restafval

Minpunten

• Klepje van waterreservoir zit los

Theo 01-07-2024

Eenvoudig en snel een verse lingo of espresso!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Omdat mijn huidige koffiecup machine aan het eind van zijn latijn was, was ik al een poosje op zoek naar een ander koffiezetapparaat. Het liefst weer eentje waar met minimale inspanning een lekker vers kopje koffie uitkwam. Groot was mijn verrassing dus toen ik werd gevraagd om de nieuwe Philips Barista te testen. Ik heb deze ondertussen een klein poosje in huis en ben er erg enthousiast over. Het apparaat ziet er erg mooi uit, de bediening is supereenvoudig en er komt een lekkere verse kop lungo of espresso uit. Uiteraard moet je wel zorgen voor goede bonen. Bijgaand voordeel vindt ik dat je geen gebruikte cups meer overhoudt en de koffieprut gewoon in de tuin kunt gebruiken.

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Vrijwel geen schoonmaakwerk
  • Alleen koffieprut als afval

Minpunten

• Geen vol-indicatie van het portafilter

Robert 01 01-07-2024

De Baristina, een eenvoudige maar efficiente espressomaker!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik ben een beetje aan espresso verslaafd. Voor het gemak ben ik enkele jaren geleden van een espresso machine naar cups overgestapt, om snel en eenvoudig een espresso te kunnen maken. Afgelopen weken was ik in de gelegenheid om de Philips Baristina te testen. De Baristina is een stijlvolle, niet te grote machine, en voelt voldoende degelijk aan om enkele jaren mee te gaan. Met de instructiefilmpjes op de website van de Baristina kan je snel aan de slag om je eerste kopje espresso te zetten. Koffiebonen erin, na het ‘swipen’ start het maalproces automatisch en na enkele seconden stroomt er een mooi straaltje in het espressokopje. Resultaat: voldoende schuim en smaakintensiteit. Ik ben tevreden. Wel denk ik dat de zwarte uitvoering iets vriendelijker schoon te maken is.

Pluspunten

• Eenvoudig bediening
  • Opwarmtijd is kort
  • Ingebouwde koffiemolen
  • Filter eenvoudig te legen en te reinigen

Minpunten

• Fijnheid maling niet in te stellen

Eduard68 01-07-2024

Heerlijke koffie, een aanrader!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik had het geluk om dit Philips Baristina koffiezetapparaat te mogen testen, en ik ben zeer te spreken over mijn ervaring.

Bij het uitpakken viel het me op dat er geen gebruiksaanwijzing in de doos zat, maar deze kun je gemakkelijk online vinden. Bovendien biedt Philips tal van instructievideo's, wat ik persoonlijk veel prettiger vind dan eindeloze tekst en onduidelijke tekeningen. Dit bespaart niet alleen een omvangrijk boekwerk in meerdere talen, maar is ook een stuk milieuvriendelijker.

Het apparaat zelf is compact en stijlvol, waardoor het in de meeste keukens goed tot zijn recht komt. De waterreservoir heeft een behoorlijke capaciteit, voldoende voor meerdere espresso's.

Een klein minpunt is het gewicht van het apparaat. Wanneer de waterbak bijna leeg is en het apparaat lichter wordt, kan het verschuiven bij het bedienen van de portafilter. Extra gewicht zou dit probleem kunnen voorkomen.

De eenvoud van het apparaat is een groot pluspunt. Het heeft twee koffiekeuzes (espresso en lungo) en een knop om de smaak te versterken. Wij gebruikten vooral de lungo-instelling. Hoewel de standaard hoeveelheid koffie voor lungo wat weinig leek, vond ik een handige video die uitlegde hoe je de waterhoeveelheid kunt aanpassen. Zo heb je met slechts enkele knoppen toch veel mogelijkheden om voor iedereen een heerlijke kop koffie te zetten.

Het malen van de bonen is relatief stil, maar het pompen van het water door de portafilter maakt wel wat geluid.

Een ander aandachtspunt is dat er soms koffieresten blijven hangen aan de zeef na het zetten van de koffie. Als je dit niet schoonmaakt, kan er water langs de portafilter lekken. Door na elke kop koffie de zeef schoon te vegen, heb ik dit probleem kunnen vermijden.

De koffie smaakt heerlijk, hoewel dit uiteraard afhankelijk is van het type en de kwaliteit van de bonen die je gebruikt. Elke kop wordt bekroond met een mooie schuimlaag.

Vergeleken met een capsulemachine is dit apparaat net zo handig in gebruik. Het kost iets meer moeite, maar de smaak is aanzienlijk beter en het is veel milieuvriendelijker omdat je geen plastic of aluminium capsules hebt. De koffieresten kun je bovendien in de GFT-bak gooien of gebruiken als compost voor je planten.

Al met al ben ik helemaal overtuigd. Voor mij komt er geen capsulemachine meer in huis.

• Koffie
  • Schoonmaakgemak

a*********@g******** 30-06-2024

Heerlijke koffie snel en eenvoudig

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Omdat het afval van ons cupsapparaat ons tegen ging staan en we steeds vaker de voorkeur aan verse bonen gingen geven liepen we te twijfelen over de aanschaf van de Philips Baristina. Maar als hij niet bevalt zit je met ene vrij prijzig apparaat in huis. Nu werden we in de mogelijkheid gesteld het apparaat te testen dus dat hebben we met liefde gedaan. Het is een mooi en simpel bedienbaar apparaat. Espresso of lungo en met een melkopschuimer ernaast ook de mogelijkheid voor cappuccino of latte. Het malen van de bonen is snel en zonder veel geluid en ook 't legen en schoonmaken van de piston is eenvoudig. Geen plastic of metalen cups meer in de vuilnisbak! De sterke is aan te passen en ook is 't even uitproberen van de bonen maar als je ergens lekkere koffie van bonen drinkt vraag je gewoon een klein zakje bonen en kun je het thuis uitproberen. Al met al zijn we enorm happy met het apparaat en nog blijer worden we van de koffie want daar gaat 't tenslotte om. De test heeft ons ertoe doen besluiten dat we overstappen en voortaan vers gemalen koffiebonenkoffie gaan drinken!

b***@k************ 30-06-2024
Geschreven voor: Philips BAR300/60

Met de Philips Baristina zet je eenvoudig een lungo of espresso met versgemalen bonen. Het compacte en onderhoudsarme apparaat vraagt alleen om het legen en spoelen van het portafilter. Er kunnen wat druppels en gemalen koffie vrijkomen bij het verwijderen van het portafilter. Met één knop zet je een extra sterke koffie, maar de sterkte is niet instelbaar en er zijn slechts twee opties. Voor mijn smaak is dit nog niet sterk genoeg, ondanks het uitproberen van verschillende bonen.

k**************@h********** 30-06-2024
Geschreven voor: Philips BAR300/60

Wat is dit een geweldig apparaat! Het zet eenvoudig heerlijke espresso of een lungo van verse bonen. Hij maakt minder lawaai dan het cups apparaat dat we voorheen hadden. Dit had ik niet verwacht, aangezien er een bonenmaler inzit. Daarnaast heeft het een mooi design en is hij niet al te groot. We hebben geen afval meer zoals de plastic-/ aluminium cups die we hadden en gebruiken de koffieprut nu om de tuin te bemesten!
Ik ben zelf van de cappuccino, maar met een externe melkopschuimer (om je apparaat compleet te maken is er ook een melkopschuimer beschikbaar) is dit ook mogelijk. De enige struggle die we hebben is: het zoeken naar de lekkerste koffiebonen.... dus als dat alles is... Wij gaan in ieder geval niet meer terug naar een cups apparaat!

j**********@k********* 29-06-2024

Philips Baristina BAR300/60

deze koffie machine hebt ik vandaag gekocht bij coolblue
een zeer mooie desing aperaat zeer mooi en niks mis mee
voor mij geen cups of senseo meer
wel een tip komt ook van philips af
gebruik geen zachte koffieBonen die zijn niet goed voor het maalwerk kann aperaat aan stuk aan de maler dan
gebruikt de koffiebonen de arabische bonen die 100 procent gebrand zijn
de machine kan je van koffie sterkte instellen. druk eerst op de lungo knop daarna de middelste knop wat je ook gebruikt bij 1ste maal door spoelen paar klikjes op die middelste knop en je maakt de koffie sterker
ontkalken nooit de ontkalker.s gebruiken van super markten.zeer slecht.gebruikt daar de orgineel ontkalker voor het beste voor het aperaat
om hem te ontkalken druk de linker knop in en de rechter knop beide even in drukken dan beging het ontkalkings proces

voor koffie drinkers vint ik deze het beste wat uit de bus is gekomen

rapportcijfer 10

dank g herben

1972REIFF 26-06-2024

Leuke en compacte bonenmachine

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik was na jarenlang een nespresso machine te hebben gehad, opzoek naar een leuke, compacte en vooral betaalbare bonenmachine. Ik zag deze leuke machine en ik moet zeggen hij bevalt goed. Makkelijk in gebruik en onderhoud L. Was wel even zoeken naar de handleiding, maar die heb ik online kunnen vinden. Jammer is wel dat er niet standaard een bakje bij zit waar je de koffieprut in kunt gooien.

• Makkelijk in bediening
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Geen afklop bakje voor koffie prut
  • Geen melkschuim mogelijk
  • Zoeken naar handleiding, staat online

Hitzbleck 27-05-2024

Simpel en snel goede koffie

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik heb onlangs de Philips Baristina mogen testen en ben aangenaam verrast door de prestaties en het gebruiksgemak van dit koffieapparaat. Hier zijn enkele punten van mijn ervaring:

Werkt op Koffiebonen:
Een van de grootste pluspunten van de Philips Baristina is dat hij werkt op koffiebonen. Dit betekent dat je kunt genieten van de volle smaak en het aroma van versgemalen koffie, wat een duidelijk verschil maakt in vergelijking met voorgemalen koffie of koffiecups. Het ingebouwde maalwerk zorgt ervoor dat je altijd kunt genieten van een vers kopje koffie.

Eenvoudig Schoon te Maken:
Een ander belangrijk voordeel van de Baristina is het gemak waarmee hij schoon te maken is. Het apparaat heeft een eenvoudig te verwijderen zetgroep en afneembare onderdelen die gemakkelijk schoon te spoelen zijn. Dit maakt het dagelijkse onderhoud een fluitje van een cent, waardoor je meer tijd overhoudt om te genieten van je koffie.

Lekkere Koffie
Het belangrijkste aspect van elk koffieapparaat is natuurlijk de smaak van de koffie. De Philips Baristina stelt niet teleur. De koffie die dit apparaat produceert is rijk, vol van smaak en biedt een heerlijk aroma. Of je nu van een sterke espresso houdt of een mildere lungo, de Baristina levert consistent goede resultaten.

Design
Het design van de Philips Baristina is strak en modern, wat perfect past in elke keuken. Het apparaat is compact en neemt niet te veel ruimte in beslag, terwijl het toch een stijlvolle aanvulling vormt op je aanrecht.

Simpele Versie van een Dure Piston Koffiezetapparaat
De Baristina biedt een eenvoudiger alternatief voor de duurdere piston koffiezetapparaten, zonder dat je hoeft te knoeien met een aparte koffiemolen en het afstellen daarvan. Dit maakt het apparaat ideaal voor diegenen die van de smaak en ervaring van koffiebonen willen genieten, zonder de complexe handelingen die vaak bij traditionele pistonapparaten horen. Wel jammer dat je met de Baristina maar één kopje per keer kan zetten.

Goedkoper dan Koffiecupjes
Daarnaast is de Baristina een kosteneffectieve optie in vergelijking met het gebruik van koffiecupjes. Koffiebonen zijn over het algemeen goedkoper per kopje, en het apparaat zelf biedt een goede prijs-kwaliteitverhouding, zeker gezien de functies en de kwaliteit van de koffie die het produceert.

Conclusie
De Philips Baristina is een uitstekend koffieapparaat voor liefhebbers van verse koffiebonen. Als je op zoek bent naar een apparaat dat de brug slaat tussen gemak en kwaliteit, dan is de Baristina een uitstekende keuze.

Pluspunten

• Verse koffiebonen
  • Goedkoper dan koffiecupjes
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Geen aparte koffiemolen nodig

Minpunten

• Maar 1 kopje per keer zetten

Jansen 26-05-2024

Fijn apparaat, gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips BAR300/60

De Philips Baristina is een gebruiksvriendelijke koffiemachine die me erg goed bevalt. Het bedienen van het apparaat is simpel, omdat er maar een paar knoppen zijn. Dit maakt het zetten van koffie een gemakkelijke taak. De machine werkt alleen met koffiebonen en water, en ik gebruik de opgehoopte koffiedik als plantenvoeding, wat het gebruik ook nog eens duurzaam maakt. Het onderhoud is ook eenvoudig; het schoonmaken van de Baristina kost weinig tijd. Hoewel het design wat fors is voor het aantal functies dat de machine heeft, ziet het er wel strak en rustig uit. Het enige waar ik nog vraagtekens bij heb, is de levensduur van het mesje dat de bonen maalt.
Al met al ben ik zeer tevreden met de Philips Baristina. De machine biedt gemak, duurzaamheid en een strak ontwerp, waardoor ik erg enthousiast ben over deze machine.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Heerlijke verse koffie
  • Duurzaam

Minpunten

• Kan maar 1 kop tegelijkertijd zetten

b*********@o********** 26-05-2024
Geschreven voor: Philips BAR300/60

Een heel makkelijk te gebruiken koffiemachine. De koffie is daarnaast van hoge kwaliteit. Zou het iedereen aanraden die een goede espresso waardeert.

Tom 25-05-2024

Mooi voor elke keuken!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik had het geluk om de Philips Baristina te mogen testen en ben erg onder de indruk. De machine is in het begin even onwennig, maar daarna blijkt de machine zeer gebruiksvriendelijk. De portafilter is eenvoudig te legen met de knop en de zetgroep is gemakkelijk schoon te maken met een doekje. Een groot voordeel van deze machine is de duurzaamheid; geen overbodig afval zoals bij cups en je kunt duurzame koffiebonen gebruiken. Dit maakt de Baristina milieuvriendelijker en economisch aantrekkelijk. Het onderhoud is eenvoudig; hoewel er bij het zetten van meerdere kopjes wat water naast het lekbakje komt, veeg je met een doekje makkelijk al het water en vuil weg uit de afgeronde hoeken,. De matte kleur zorgt ervoor dat er geen strepen achterblijven. Het design van de machine is modern en stijlvol, met een mooie matte kleur en ribbels die zelfs terugkomen in de watertank. Het enige nadeel is dat het lekbakje iets breder had mogen zijn om het water tijdens het malen van de bonen beter op te vangen. Desondanks past de machine perfect in zowel klassieke als moderne keukens en is het een geweldige aanvulling op mijn koffiehoek.

• Duurzaamheid
  • Gemak
  • Koffiekwaliteit

Minpunten

• Lekbakje had breder gemogen

JohnFarmer 25-05-2024

Espresso zoals espresso moet zijn!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik wordt in de gelegenheid gesteld deze machine een aantal weken te testen en mijn 'beleving' met anderen te delen door het plaatsen van deze review.

Vol verwachting direct na ontvangst van het apparaat de doos opengemaakt om te kijken wat Philips qua ontwerp heeft gemaakt. Erg benieuwd of het ze gelukt is ons te voorzien van een, hopelijk, overheerlijke bak koffie of een snelle expresso.
Direct na het openen van de doos viel me gelijk op dat de ontwerpers iets te veel ruimte hebben gekregen in de grootte van het product. Waar zet ik deze machine neer, anders dan op het aanrecht. Daar waar mijn cupmachine van een andere fabrikant heeft gestaan kan hij in ieder geval niet staan. Dit is dus wel even opletten voor de koper, kijk goed naar de afmetingen van de machine.

Verder valt het mij op dat de verschillende opnderdelen veelal gemaakt zijn van het hardere, en daardoor goedkoper ogende, plastic. Functioneel en naar alle waarschijnlijkheid degelijk in het gebruik maar het doet het totaalbeeld dat ik heb voor dit product te kort.

Na het uitpakken was het even zoeken naar de gebruiksaanwijzing. Wat moet ik doen......? Kort gezegd, een gebruiksaanwijzing is niet aanwezig in de doos. Lastig? Nee hoor, daar lijkt vanuit milieu oogpunt over nagedacht. In de doos tref je een QR-code aan waarmee je in het bezit kunt komen van de online handleiding.
Ik als een klein beetje eigenwijze gebruiker denk het 'wiel wel zelf uit te kunnen vinden' en probeer het appparaat zonder handleiding aan de praat te krijgen. En dat gaat verbazingwekkend eenvoudig. Stekker in het stopcontact. Grote waterkan vullen en terugplaatsen. Koffiebonen in de houder aan de bovenkant van de machine. Kopje onder de portafilter.... en dan....portafilter even naar rechts schuiven en op de knop van de gewenste soort koffie drukken, espresso of de lungo. Eerst maar eens de gewone lungo. Met een druk op de knop wordt er een productieproces in werking gezet, de bonen worden gemalen en de gemalen koffie wordt stevig aangedrukt in de portafilter. En flits de portafilter verschuift naar links, weer boven je kopje, en de vers gezette koffie stroomt al rijkelijk in je kopje.
Echt in luttele seconden een vers gezette bak van een goede kwaliteit. Aangenaam verrast, door de snelheid waarmee de koffie gezet wordt en door de smaak die deze koffie heeft.
Nadat de koffie gezet is trek je heel eenvoudig de portafilter uit de machine en klop je de gemalen koffie uit de houder. Even afspoelen onder de kraan, met behulp van de drukknop op het filter alle water even uit het filter laten lopen, en weer terug in de machine. Klaar voor de volgende kop!
Wat een genot, alleen als restprodukt koffiedik en verder geen fratsen. Koffiedik in de GFT-bak en even afspoelen. Daar is over nagedacht. Erg eenvoudig in onderhoud en geen verdere milieu onvriendelijke restprodukten.
Vanzelfsprekend direct ook de kwaliteit van de espresso maar even testen. Procedure is identiek aan die van de lungo, alleen kies je vanzelfsprekend aan het eind voor de knop 'espresso'. Zodra de espresso begint te stromen zie je al dat je voorzien wordt van een echte espresso. Het genot begint al als de espresso in het glas begint te stromen. En dan die echte koffiegeur. Vanzelfsprekend spelen de soort koffiebonen hierbij een hoofdrol maar, eerlijk is eerlijk, de Baristina van Philips mag met recht een espressomachine genoemd worden. De espresso is qua smaak en geur vergelijkbaar met de espresso's die ik heb gedronken in de betere koffiehuizen in Rome. Echt heel bijzonder en voor deze espressodrinker een aangename verrassing.

Om de machine volledig te kunnen beoordelen heb ik de moeite genomen de handleiding toch maar even te lezen. De hoeveelheid espresso en lungo die geproduceerd wordt per glas is instelbaar evenals de sterkte van deze beide produkten. Vanzelfsprekend net zo eenvoudig, met het iets langer indrukken van de derde knop op de machine is dit kinderlijk eenvoudig te doen.

Samengevat:
*Qua uiterlijk een mooie machine, prima ontwerp maar voor mij wel aan de grote kant;
*De lungo is van prima kwaliteit maar de espresso is voor mij van uitmuntende kwaliteit.

Ik durf met recht te stellen dat Philips erin geslaagd is met deze Baristina een uitermate goede espressomachine gemaakt te hebben!

Pluspunten

• smaak espresso
  • eenvoudig schoonmaken
  • super makkelijk te bedienen
  • alleen natuurlijke producten als afval

Minpunten

• machine is erg groot
  • gebruik harde plastic onderdeclen

Siets56 25-05-2024

Snel en makkelijk een lekker kopje koffie.

Geschreven voor: Philips BAR300/60

De Barestina is een fijn koffie apparaat, makkelijk te bedienen zonder teveel poespas. Je koffie is binnen 60 seconden klaar. Wil je een cappuccino dan heb je een melkopschuimer nodig. Het apparaat maakt niet veel lawaai, wat bij een volautomatisch apparaat nog wel eens voorkomt. Het is makkelijk schoon te maken. De prijs voor de Barestina vindt ik te hoog. Maar over het algemeen een goed apparaat wat lekkere koffie zet.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijke bediening
  • Weinig lawaai bij de maling van de koffiebonen
  • Je hebt binnen 60 sec. een vers bakje koffie

Minpunten

• Hoge prijs voor het apparaat