De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips BAR300/60 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jort 03-07-2024

Ideale tegenhanger voor een Nespresso apparaat

Geschreven voor: Philips BAR300/60

De ideale tegenhanger van een Nespresso apparaat. Het heeft even geduurd voordat Philips met een alternatief op hun Senseo kwam maar dat is gelukt! Ik vind het een ideaal apparaat qua formaat en design. Past goed in het interieur.

Verder betere koffie, minder afval en zelf de keuze in de soort koffiebonen. Enige min punt is dat er af en toe gemalen koffie in de koffie zelf komt.

Pluspunten

• Makkelijk in onderhoud
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Koffieprut blijft soms hangen
  • Wit dus koffie vlekken zie je snel

Thea88 02-07-2024

Bevalt goed, warme koffie

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Al enige tijd zijn we op zoek naar een bonenmachine maar de aanschafkosten hield ons altijd tegen. Totdat we dit apparaat tegen kwamen. Naast dat we graag een bonenmachine wilde, ging onze voorkeur uit naar een smal apparaat zodat hij goed in onze keuken zou passen. Dit apparaat is strak vormgegeven en staat goed in onze keuken.

We hebben nu een kleine week dit apparaat in gebruik en kunnen niet anders zeggen dat het uitstekend bevalt. De koffie welke gezet wordt is goed warm en is in korte tijd gezet. We vinden het gebruik van de piston echt een extra beleving. Voorheen hadden we een cups machine en hebben nu geen afval meer, het restant kan gewoon in de gft bak of in onze tuin.

We hebben gekozen voor koffiebonen van hetzelfde merk waarvan we ook de cups hadden. Deze bleek alleen naar onze smaak wat mild maar dankzij een extra handeling zet het apparaat een sterkere kop koffie, super!

Pluspunten

• Warme koffie
  • Geen restafval

Minpunten

• Klepje van waterreservoir zit los

Theo 01-07-2024

Eenvoudig en snel een verse lingo of espresso!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Omdat mijn huidige koffiecup machine aan het eind van zijn latijn was, was ik al een poosje op zoek naar een ander koffiezetapparaat. Het liefst weer eentje waar met minimale inspanning een lekker vers kopje koffie uitkwam. Groot was mijn verrassing dus toen ik werd gevraagd om de nieuwe Philips Barista te testen. Ik heb deze ondertussen een klein poosje in huis en ben er erg enthousiast over. Het apparaat ziet er erg mooi uit, de bediening is supereenvoudig en er komt een lekkere verse kop lungo of espresso uit. Uiteraard moet je wel zorgen voor goede bonen. Bijgaand voordeel vindt ik dat je geen gebruikte cups meer overhoudt en de koffieprut gewoon in de tuin kunt gebruiken.

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Vrijwel geen schoonmaakwerk
  • Alleen koffieprut als afval

Minpunten

• Geen vol-indicatie van het portafilter

Robert 01 01-07-2024

De Baristina, een eenvoudige maar efficiente espressomaker!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik ben een beetje aan espresso verslaafd. Voor het gemak ben ik enkele jaren geleden van een espresso machine naar cups overgestapt, om snel en eenvoudig een espresso te kunnen maken. Afgelopen weken was ik in de gelegenheid om de Philips Baristina te testen. De Baristina is een stijlvolle, niet te grote machine, en voelt voldoende degelijk aan om enkele jaren mee te gaan. Met de instructiefilmpjes op de website van de Baristina kan je snel aan de slag om je eerste kopje espresso te zetten. Koffiebonen erin, na het ‘swipen’ start het maalproces automatisch en na enkele seconden stroomt er een mooi straaltje in het espressokopje. Resultaat: voldoende schuim en smaakintensiteit. Ik ben tevreden. Wel denk ik dat de zwarte uitvoering iets vriendelijker schoon te maken is.

Pluspunten

• Eenvoudig bediening
  • Opwarmtijd is kort
  • Ingebouwde koffiemolen
  • Filter eenvoudig te legen en te reinigen

Minpunten

• Fijnheid maling niet in te stellen

Eduard68 01-07-2024

Heerlijke koffie, een aanrader!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik had het geluk om dit Philips Baristina koffiezetapparaat te mogen testen, en ik ben zeer te spreken over mijn ervaring.

Bij het uitpakken viel het me op dat er geen gebruiksaanwijzing in de doos zat, maar deze kun je gemakkelijk online vinden. Bovendien biedt Philips tal van instructievideo's, wat ik persoonlijk veel prettiger vind dan eindeloze tekst en onduidelijke tekeningen. Dit bespaart niet alleen een omvangrijk boekwerk in meerdere talen, maar is ook een stuk milieuvriendelijker.

Het apparaat zelf is compact en stijlvol, waardoor het in de meeste keukens goed tot zijn recht komt. De waterreservoir heeft een behoorlijke capaciteit, voldoende voor meerdere espresso's.

Een klein minpunt is het gewicht van het apparaat. Wanneer de waterbak bijna leeg is en het apparaat lichter wordt, kan het verschuiven bij het bedienen van de portafilter. Extra gewicht zou dit probleem kunnen voorkomen.

De eenvoud van het apparaat is een groot pluspunt. Het heeft twee koffiekeuzes (espresso en lungo) en een knop om de smaak te versterken. Wij gebruikten vooral de lungo-instelling. Hoewel de standaard hoeveelheid koffie voor lungo wat weinig leek, vond ik een handige video die uitlegde hoe je de waterhoeveelheid kunt aanpassen. Zo heb je met slechts enkele knoppen toch veel mogelijkheden om voor iedereen een heerlijke kop koffie te zetten.

Het malen van de bonen is relatief stil, maar het pompen van het water door de portafilter maakt wel wat geluid.

Een ander aandachtspunt is dat er soms koffieresten blijven hangen aan de zeef na het zetten van de koffie. Als je dit niet schoonmaakt, kan er water langs de portafilter lekken. Door na elke kop koffie de zeef schoon te vegen, heb ik dit probleem kunnen vermijden.

De koffie smaakt heerlijk, hoewel dit uiteraard afhankelijk is van het type en de kwaliteit van de bonen die je gebruikt. Elke kop wordt bekroond met een mooie schuimlaag.

Vergeleken met een capsulemachine is dit apparaat net zo handig in gebruik. Het kost iets meer moeite, maar de smaak is aanzienlijk beter en het is veel milieuvriendelijker omdat je geen plastic of aluminium capsules hebt. De koffieresten kun je bovendien in de GFT-bak gooien of gebruiken als compost voor je planten.

Al met al ben ik helemaal overtuigd. Voor mij komt er geen capsulemachine meer in huis.

• Koffie
  • Schoonmaakgemak

a*********@g******** 30-06-2024

Heerlijke koffie snel en eenvoudig

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Omdat het afval van ons cupsapparaat ons tegen ging staan en we steeds vaker de voorkeur aan verse bonen gingen geven liepen we te twijfelen over de aanschaf van de Philips Baristina. Maar als hij niet bevalt zit je met ene vrij prijzig apparaat in huis. Nu werden we in de mogelijkheid gesteld het apparaat te testen dus dat hebben we met liefde gedaan. Het is een mooi en simpel bedienbaar apparaat. Espresso of lungo en met een melkopschuimer ernaast ook de mogelijkheid voor cappuccino of latte. Het malen van de bonen is snel en zonder veel geluid en ook 't legen en schoonmaken van de piston is eenvoudig. Geen plastic of metalen cups meer in de vuilnisbak! De sterke is aan te passen en ook is 't even uitproberen van de bonen maar als je ergens lekkere koffie van bonen drinkt vraag je gewoon een klein zakje bonen en kun je het thuis uitproberen. Al met al zijn we enorm happy met het apparaat en nog blijer worden we van de koffie want daar gaat 't tenslotte om. De test heeft ons ertoe doen besluiten dat we overstappen en voortaan vers gemalen koffiebonenkoffie gaan drinken!

b***@k************ 30-06-2024
Geschreven voor: Philips BAR300/60

Met de Philips Baristina zet je eenvoudig een lungo of espresso met versgemalen bonen. Het compacte en onderhoudsarme apparaat vraagt alleen om het legen en spoelen van het portafilter. Er kunnen wat druppels en gemalen koffie vrijkomen bij het verwijderen van het portafilter. Met één knop zet je een extra sterke koffie, maar de sterkte is niet instelbaar en er zijn slechts twee opties. Voor mijn smaak is dit nog niet sterk genoeg, ondanks het uitproberen van verschillende bonen.

k**************@h********** 30-06-2024
Geschreven voor: Philips BAR300/60

Wat is dit een geweldig apparaat! Het zet eenvoudig heerlijke espresso of een lungo van verse bonen. Hij maakt minder lawaai dan het cups apparaat dat we voorheen hadden. Dit had ik niet verwacht, aangezien er een bonenmaler inzit. Daarnaast heeft het een mooi design en is hij niet al te groot. We hebben geen afval meer zoals de plastic-/ aluminium cups die we hadden en gebruiken de koffieprut nu om de tuin te bemesten!
Ik ben zelf van de cappuccino, maar met een externe melkopschuimer (om je apparaat compleet te maken is er ook een melkopschuimer beschikbaar) is dit ook mogelijk. De enige struggle die we hebben is: het zoeken naar de lekkerste koffiebonen.... dus als dat alles is... Wij gaan in ieder geval niet meer terug naar een cups apparaat!

j**********@k********* 29-06-2024

Philips Baristina BAR300/60

deze koffie machine hebt ik vandaag gekocht bij coolblue
een zeer mooie desing aperaat zeer mooi en niks mis mee
voor mij geen cups of senseo meer
wel een tip komt ook van philips af
gebruik geen zachte koffieBonen die zijn niet goed voor het maalwerk kann aperaat aan stuk aan de maler dan
gebruikt de koffiebonen de arabische bonen die 100 procent gebrand zijn
de machine kan je van koffie sterkte instellen. druk eerst op de lungo knop daarna de middelste knop wat je ook gebruikt bij 1ste maal door spoelen paar klikjes op die middelste knop en je maakt de koffie sterker
ontkalken nooit de ontkalker.s gebruiken van super markten.zeer slecht.gebruikt daar de orgineel ontkalker voor het beste voor het aperaat
om hem te ontkalken druk de linker knop in en de rechter knop beide even in drukken dan beging het ontkalkings proces

voor koffie drinkers vint ik deze het beste wat uit de bus is gekomen

rapportcijfer 10

dank g herben

1972REIFF 26-06-2024

Leuke en compacte bonenmachine

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik was na jarenlang een nespresso machine te hebben gehad, opzoek naar een leuke, compacte en vooral betaalbare bonenmachine. Ik zag deze leuke machine en ik moet zeggen hij bevalt goed. Makkelijk in gebruik en onderhoud L. Was wel even zoeken naar de handleiding, maar die heb ik online kunnen vinden. Jammer is wel dat er niet standaard een bakje bij zit waar je de koffieprut in kunt gooien.

• Makkelijk in bediening
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Geen afklop bakje voor koffie prut
  • Geen melkschuim mogelijk
  • Zoeken naar handleiding, staat online

Hitzbleck 27-05-2024

Simpel en snel goede koffie

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik heb onlangs de Philips Baristina mogen testen en ben aangenaam verrast door de prestaties en het gebruiksgemak van dit koffieapparaat. Hier zijn enkele punten van mijn ervaring:

Werkt op Koffiebonen:
Een van de grootste pluspunten van de Philips Baristina is dat hij werkt op koffiebonen. Dit betekent dat je kunt genieten van de volle smaak en het aroma van versgemalen koffie, wat een duidelijk verschil maakt in vergelijking met voorgemalen koffie of koffiecups. Het ingebouwde maalwerk zorgt ervoor dat je altijd kunt genieten van een vers kopje koffie.

Eenvoudig Schoon te Maken:
Een ander belangrijk voordeel van de Baristina is het gemak waarmee hij schoon te maken is. Het apparaat heeft een eenvoudig te verwijderen zetgroep en afneembare onderdelen die gemakkelijk schoon te spoelen zijn. Dit maakt het dagelijkse onderhoud een fluitje van een cent, waardoor je meer tijd overhoudt om te genieten van je koffie.

Lekkere Koffie
Het belangrijkste aspect van elk koffieapparaat is natuurlijk de smaak van de koffie. De Philips Baristina stelt niet teleur. De koffie die dit apparaat produceert is rijk, vol van smaak en biedt een heerlijk aroma. Of je nu van een sterke espresso houdt of een mildere lungo, de Baristina levert consistent goede resultaten.

Design
Het design van de Philips Baristina is strak en modern, wat perfect past in elke keuken. Het apparaat is compact en neemt niet te veel ruimte in beslag, terwijl het toch een stijlvolle aanvulling vormt op je aanrecht.

Simpele Versie van een Dure Piston Koffiezetapparaat
De Baristina biedt een eenvoudiger alternatief voor de duurdere piston koffiezetapparaten, zonder dat je hoeft te knoeien met een aparte koffiemolen en het afstellen daarvan. Dit maakt het apparaat ideaal voor diegenen die van de smaak en ervaring van koffiebonen willen genieten, zonder de complexe handelingen die vaak bij traditionele pistonapparaten horen. Wel jammer dat je met de Baristina maar één kopje per keer kan zetten.

Goedkoper dan Koffiecupjes
Daarnaast is de Baristina een kosteneffectieve optie in vergelijking met het gebruik van koffiecupjes. Koffiebonen zijn over het algemeen goedkoper per kopje, en het apparaat zelf biedt een goede prijs-kwaliteitverhouding, zeker gezien de functies en de kwaliteit van de koffie die het produceert.

Conclusie
De Philips Baristina is een uitstekend koffieapparaat voor liefhebbers van verse koffiebonen. Als je op zoek bent naar een apparaat dat de brug slaat tussen gemak en kwaliteit, dan is de Baristina een uitstekende keuze.

Pluspunten

• Verse koffiebonen
  • Goedkoper dan koffiecupjes
  • Eenvoudig schoon te maken
  • Geen aparte koffiemolen nodig

Minpunten

• Maar 1 kopje per keer zetten

Jansen 26-05-2024

Fijn apparaat, gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips BAR300/60

De Philips Baristina is een gebruiksvriendelijke koffiemachine die me erg goed bevalt. Het bedienen van het apparaat is simpel, omdat er maar een paar knoppen zijn. Dit maakt het zetten van koffie een gemakkelijke taak. De machine werkt alleen met koffiebonen en water, en ik gebruik de opgehoopte koffiedik als plantenvoeding, wat het gebruik ook nog eens duurzaam maakt. Het onderhoud is ook eenvoudig; het schoonmaken van de Baristina kost weinig tijd. Hoewel het design wat fors is voor het aantal functies dat de machine heeft, ziet het er wel strak en rustig uit. Het enige waar ik nog vraagtekens bij heb, is de levensduur van het mesje dat de bonen maalt.
Al met al ben ik zeer tevreden met de Philips Baristina. De machine biedt gemak, duurzaamheid en een strak ontwerp, waardoor ik erg enthousiast ben over deze machine.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Heerlijke verse koffie
  • Duurzaam

Minpunten

• Kan maar 1 kop tegelijkertijd zetten

b*********@o********** 26-05-2024
Geschreven voor: Philips BAR300/60

Een heel makkelijk te gebruiken koffiemachine. De koffie is daarnaast van hoge kwaliteit. Zou het iedereen aanraden die een goede espresso waardeert.

Tom 25-05-2024

Mooi voor elke keuken!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik had het geluk om de Philips Baristina te mogen testen en ben erg onder de indruk. De machine is in het begin even onwennig, maar daarna blijkt de machine zeer gebruiksvriendelijk. De portafilter is eenvoudig te legen met de knop en de zetgroep is gemakkelijk schoon te maken met een doekje. Een groot voordeel van deze machine is de duurzaamheid; geen overbodig afval zoals bij cups en je kunt duurzame koffiebonen gebruiken. Dit maakt de Baristina milieuvriendelijker en economisch aantrekkelijk. Het onderhoud is eenvoudig; hoewel er bij het zetten van meerdere kopjes wat water naast het lekbakje komt, veeg je met een doekje makkelijk al het water en vuil weg uit de afgeronde hoeken,. De matte kleur zorgt ervoor dat er geen strepen achterblijven. Het design van de machine is modern en stijlvol, met een mooie matte kleur en ribbels die zelfs terugkomen in de watertank. Het enige nadeel is dat het lekbakje iets breder had mogen zijn om het water tijdens het malen van de bonen beter op te vangen. Desondanks past de machine perfect in zowel klassieke als moderne keukens en is het een geweldige aanvulling op mijn koffiehoek.

• Duurzaamheid
  • Gemak
  • Koffiekwaliteit

Minpunten

• Lekbakje had breder gemogen

JohnFarmer 25-05-2024

Espresso zoals espresso moet zijn!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik wordt in de gelegenheid gesteld deze machine een aantal weken te testen en mijn 'beleving' met anderen te delen door het plaatsen van deze review.

Vol verwachting direct na ontvangst van het apparaat de doos opengemaakt om te kijken wat Philips qua ontwerp heeft gemaakt. Erg benieuwd of het ze gelukt is ons te voorzien van een, hopelijk, overheerlijke bak koffie of een snelle expresso.
Direct na het openen van de doos viel me gelijk op dat de ontwerpers iets te veel ruimte hebben gekregen in de grootte van het product. Waar zet ik deze machine neer, anders dan op het aanrecht. Daar waar mijn cupmachine van een andere fabrikant heeft gestaan kan hij in ieder geval niet staan. Dit is dus wel even opletten voor de koper, kijk goed naar de afmetingen van de machine.

Verder valt het mij op dat de verschillende opnderdelen veelal gemaakt zijn van het hardere, en daardoor goedkoper ogende, plastic. Functioneel en naar alle waarschijnlijkheid degelijk in het gebruik maar het doet het totaalbeeld dat ik heb voor dit product te kort.

Na het uitpakken was het even zoeken naar de gebruiksaanwijzing. Wat moet ik doen......? Kort gezegd, een gebruiksaanwijzing is niet aanwezig in de doos. Lastig? Nee hoor, daar lijkt vanuit milieu oogpunt over nagedacht. In de doos tref je een QR-code aan waarmee je in het bezit kunt komen van de online handleiding.
Ik als een klein beetje eigenwijze gebruiker denk het 'wiel wel zelf uit te kunnen vinden' en probeer het appparaat zonder handleiding aan de praat te krijgen. En dat gaat verbazingwekkend eenvoudig. Stekker in het stopcontact. Grote waterkan vullen en terugplaatsen. Koffiebonen in de houder aan de bovenkant van de machine. Kopje onder de portafilter.... en dan....portafilter even naar rechts schuiven en op de knop van de gewenste soort koffie drukken, espresso of de lungo. Eerst maar eens de gewone lungo. Met een druk op de knop wordt er een productieproces in werking gezet, de bonen worden gemalen en de gemalen koffie wordt stevig aangedrukt in de portafilter. En flits de portafilter verschuift naar links, weer boven je kopje, en de vers gezette koffie stroomt al rijkelijk in je kopje.
Echt in luttele seconden een vers gezette bak van een goede kwaliteit. Aangenaam verrast, door de snelheid waarmee de koffie gezet wordt en door de smaak die deze koffie heeft.
Nadat de koffie gezet is trek je heel eenvoudig de portafilter uit de machine en klop je de gemalen koffie uit de houder. Even afspoelen onder de kraan, met behulp van de drukknop op het filter alle water even uit het filter laten lopen, en weer terug in de machine. Klaar voor de volgende kop!
Wat een genot, alleen als restprodukt koffiedik en verder geen fratsen. Koffiedik in de GFT-bak en even afspoelen. Daar is over nagedacht. Erg eenvoudig in onderhoud en geen verdere milieu onvriendelijke restprodukten.
Vanzelfsprekend direct ook de kwaliteit van de espresso maar even testen. Procedure is identiek aan die van de lungo, alleen kies je vanzelfsprekend aan het eind voor de knop 'espresso'. Zodra de espresso begint te stromen zie je al dat je voorzien wordt van een echte espresso. Het genot begint al als de espresso in het glas begint te stromen. En dan die echte koffiegeur. Vanzelfsprekend spelen de soort koffiebonen hierbij een hoofdrol maar, eerlijk is eerlijk, de Baristina van Philips mag met recht een espressomachine genoemd worden. De espresso is qua smaak en geur vergelijkbaar met de espresso's die ik heb gedronken in de betere koffiehuizen in Rome. Echt heel bijzonder en voor deze espressodrinker een aangename verrassing.

Om de machine volledig te kunnen beoordelen heb ik de moeite genomen de handleiding toch maar even te lezen. De hoeveelheid espresso en lungo die geproduceerd wordt per glas is instelbaar evenals de sterkte van deze beide produkten. Vanzelfsprekend net zo eenvoudig, met het iets langer indrukken van de derde knop op de machine is dit kinderlijk eenvoudig te doen.

Samengevat:
*Qua uiterlijk een mooie machine, prima ontwerp maar voor mij wel aan de grote kant;
*De lungo is van prima kwaliteit maar de espresso is voor mij van uitmuntende kwaliteit.

Ik durf met recht te stellen dat Philips erin geslaagd is met deze Baristina een uitermate goede espressomachine gemaakt te hebben!

Pluspunten

• smaak espresso
  • eenvoudig schoonmaken
  • super makkelijk te bedienen
  • alleen natuurlijke producten als afval

Minpunten

• machine is erg groot
  • gebruik harde plastic onderdeclen

Siets56 25-05-2024

Snel en makkelijk een lekker kopje koffie.

Geschreven voor: Philips BAR300/60

De Barestina is een fijn koffie apparaat, makkelijk te bedienen zonder teveel poespas. Je koffie is binnen 60 seconden klaar. Wil je een cappuccino dan heb je een melkopschuimer nodig. Het apparaat maakt niet veel lawaai, wat bij een volautomatisch apparaat nog wel eens voorkomt. Het is makkelijk schoon te maken. De prijs voor de Barestina vindt ik te hoog. Maar over het algemeen een goed apparaat wat lekkere koffie zet.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Makkelijke bediening
  • Weinig lawaai bij de maling van de koffiebonen
  • Je hebt binnen 60 sec. een vers bakje koffie

Minpunten

• Hoge prijs voor het apparaat

r*****@v****** 25-05-2024

Je voelt je toch echt een barista met de Baristina

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Bij het openen van de doos, komt er een mooi design ontworpen apparaat. Wel een stuk groter dan mijn huidige cup-machine.
Na de handleiding te downloaden en de eerste spoelingen gedaan te hebben is het tijd voor het eerste bakje. Na het vullen van de echte koffiebonen en het waterreservoir (die echt groot is), kies je voor een espresso of een lungo (evt. Kan je hem nog extra sterk maken). Hierna trek je de piston naar rechts en gaat hij de bonen malen en stort deze in de piston. Hierna schiet de piston terug boven je kopje en gaat hij koffie zetten. Hierna is de koffie klaar, je haalt de piston uit het apparaat en gooit de koffie-puck weg. Spoel de piston even onder de kraan en plaats hem terug. Hierna kan je genieten van je koffie.
Wat echt heel goed is, is dat je koffie een Hollandse hete temperatuur heeft, iets waar Philips dus echt in geslaagd is. Niet na vijf minuten een lauwe bak koffie, maar even geduld tot het een beetje is afgekoeld.
Ook de sterkte van de koffie is goed ingesteld, evt. kan je de standaard iets aanpassen (staat in de handleiding hoe dat moet).
Het schoonmaken/houden is erg simpel. Eigenlijk hoef je alleen de piston en de lekbak eronder regelmatig schoonspoelen onder de kraan. Spoel je de piston niet af, dan is er een kans dat er wat koffieprut aan de bovenkant blijft hangen en dit kan dan in je koffie terecht komen.

Ik ben dus erg positief verrast over de kwaliteit en smaak van de koffie die dit apparaat maakt.

Pluspunten

• Hete koffie
  • Makkelijk te bedienen
  • Net zo snel een bak koffie als een cup/pad machine
  • Zelf je eigen bonen kiezen
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Piston lekt na het spoelen onder de kraan
  • Soms wat koffieprut in je koffiekopje

KoffieBarista72 24-05-2024

Snel een lekker bakkie!

Geschreven voor: Philips BAR300/60

De eerste 15-tal kopjes koffie waren minder qua smaak dan verwacht. Dat is normaal is normaal bij nieuwe koffie apparaten. Na een aantal dagen begon de koffie ook daadwerkelijk beter te smaken en is in de ochtend echt ideaal om snel een lekker bakje koffie te zetten. Als je een koffie-met-melk drinker bent moet je wel een melkopschuimer bij kopen.

Uiteindelijk dik tevreden!
Echt een aanrader!

Pluspunten

• Alles-in-een!
  • geen dure cupjes, dus geen afval.
  • "Extra sterk" functie

Minpunten

• Na elke bak koffie schoonmaken

RoseS 24-05-2024

Zodra mijn huidige apparaat stuk gaat koop ik een Baristina.

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik mocht dit apparaat 2 weken testen en ik ben verrast door smaak en de snelheid waarmee er een heerlijke kop koffie gezet kan worden. Het uiterlijk van het apparaat is strak en eenvoudig. Ik heb getest met verschillende merken koffiebonen en sterkte om zo een goede indruk te krijgen. Een kop koffie van vers gemalen koffiebonen heeft mijn voorkeur en door het testen van dit apparaat is voor mij weer bevestigd dat dit toch de lekkerste koffie geeft. Je kunt eventueel ook nog kiezen voor extra sterk d.m.v. een knop in te drukken. Ook kun je kiezen voor 2 verschillende maten en deze zijn ook nog in te stellen op je eigen voorkeur. Standaard is 40 ml en 110 ml. De portafilter is makkelijk te legen met de uitwerp knop. De portafilter moet geleegd worden na het zetten van een koffie. Het waterreservoir heeft een inhoud van 1 liter. De koffie is snel gezet en het apparaat schakelt daarna vanzelf uit.

Pluspunten

• Snelheid
  • Kwaliteit

Minpunten

• Soms blijft er een restant aan de houder zitten.

b.groeneveld 24-05-2024
Geschreven voor: Philips BAR300/60

Had ooit eerder een bonenmachine, maar wat een onderhoud en vreselijk die schoonmaak van dat apparaat. Deze machine is klei , mooi en compact en heerlijke bonen koffie maakt hij. Eenvoudig en simpel te bedien.
En makkelijk schoon te maken. Super

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken
  • Eenvoudig te bedienen

rwl.jongen@ziggo.nl 24-05-2024

Bevalt prima en is zeker aan te raden.

Geschreven voor: Philips BAR300/60

De Baristina hebben we 2 weken mogen testen. Normaal gebruiken we cups.
De gebruikershandleiding kun je eenvoudig downloaden d.m.v. een QR code op de doos van de Baristina.
De handleiding is zeer duidelijk, overzichtelijk en lijdt je stapsgewijs door de bedieningsfuncties van de Baristina.

Het apparaat is zeer gemakkelijk in zijn bediening, is compact en heeft een eenvoudig mooi design.
De portafiler schuif je er eenvoudig in, duwt hem naar rechts, drukt op de Lungo of Expresso knop, en de rest doet het apparaat voor je.
De sterkte van de koffie, en de hoeveelheid vloeistof is eenvoudig aan te passen. De portafilter is gemakkelijk schoon te houden. Je moet wel even geduld nemen om bij het reinigen het overtollige water weg te laten lopen uit de houder.
De waterbak aan de achterzijde is groot genoeg om vele bakkies Lungo of Expresso te maken.
Het reinigen van het apparaat duurt ca. 45 minuten. Iets langer dan in de handleiding staat beschreven.

Pluspunten

• eenvoudig in bediening
  • portafilter is gemakkelijk te reinigen
  • waterreservoir is groot genoeg
  • compact

Minpunten

• reinigen duurt vrij lang
  • temperatuur van de koffie is lauw

Mistheu 24-05-2024

Philips Baristina

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Na jaren een bonenmachine te hebben gehad en best wel vaak frustratie gevoeld te hebben vanwege het vele onderhoud, ben ik echt super verrast door deze Baristina welke ik twee weken heb mogen testen.

Stijlvol apparaat, compact en super gemakkelijk in gebruik.
Één druk op de knop, hendel naar rechts en binnen een mum van tijd een lekker, heet bakje koffie.
Er is keuze tussen espresso en lungo. Daarnaast kun je gemakkelijk de maling van de bonen aanpassen.
De melkopschuimer voor een cappuccino mis ik niet. Ik gebruik al jaren een losse melkopschuimer en zodoende geen gedoe met slangetjes en het reinigen daarvan.
Conclusie: een mooie, compacte bonenmachine die maar weinig onderhoud nodig heeft. En bonen smaken ook nog eens veel lekkerder dan cups.

Pluspunten

• Smaak
  • Bediening

Minpunten

• Lekbak

Jose24 23-05-2024

Mooi design koffie apparaat voor heerlijke verse koffie

Geschreven voor: Philips BAR300/60

De Philips Baristina hebben we twee weken met veel plezier mogen testen. Normaal zetten we onze koffie met een cup machine. Dit geeft veel afval. De Baristina heeft geen afval.

Ondanks dat er geen handleiding bij zat, was de eerste koffie snel gezet. De eerste koppen koffie waren wat slap. Daarna kwam de smaak wel. We hebben alleen getest met de Illy Classico koffie. De waterbak aan de achterkant is mooi groot, er kunnen heel wat koppen koffie uitgehaald worden.

Het design van de Philips Baristina ziet er mooi uit met de ribbels en mooie ronde lijnen.
Voor de opvang van de warme koffie prut heb ik een bakje met dezelfde vorm. Hierin gooi ik de warme koffie prut, zodat deze kan afkoelen. Later kan ik het bij het groenafval of bij de planten gooien.
Het afspoelen van de portafilter heeft soms iets aandacht nodig. Als je hem afspoelt wil er nog wel eens water onderin zitten. Dus loop niet meteen weg. Het heeft er mee te maken als je hem afspoelt en drukt het knopje onderaan in. Dan komt er iets te veel water in.

Een heerlijk kopje koffie zetten gaat eenvouding, het kopje zet je links op de verhoging. De portafilter schuif naar rechts. Dan kies je voor een Lungo (rechtse knop) of een espresso (linkse knop). Wil je één van beide wat extra sterk, dan druk je op de middelste knop erbij. De rest gaat vanzelf. De bonen worden gemalen. De gemalen bonen komen in de portafilter. Daar wordt hij automatisch aangestampt. Als dat klaar is klikt de koffie houder automatisch boven het kopje. Het is even wachten voor het beste resultaat.
Als de koffie klaar is, haal je de portafilter eruit, draai hem om boven een bakje of afvalbak, spoel hem om en klaar voor de volgende kop te zetten.

Het voordeel van de Philips Baristina is dat er geen afval is. Het is blijft allemaal keurig schoon, doordat je het ook meteen afspoelt.

• Makkelijk in gebruik
  • Geen afval
  • Maakt niet veel geluid

Minpunten

• Beetje aan de prijs

StephanHoek 23-05-2024

Makkelijke koffie, voor een vrij hoge prijs

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Als een koffieliefhebber en gadgetfan was ik enthousiast om de Philips Barista te mogen testen voordat deze in Nederland beschikbaar is gekomen. Normaal gesproken gebruik ik een cup machine voor privé gebruik en zal dit apparaat dan ook vergelijken met mijn huidige apparaat. Bij het testen van dit apparaat wilde wél het gemak houden, maar hopelijk de kwaliteit zodanig upgraden door het gebruik van verse bonen dat dit een goed alternatief kan zijn voor mijn huidige machine. Vandaar dat ik mij heb aangemeld om dit apparaat te mogen testen. Voor het testen heb ik gebruik gemaakt van de Illy Classic Roast bonen.

Bij het uitpakken van de Philips Barista was ik onder de indruk van het strakke, moderne ontwerp. De machine voelt stevig aan (qua gewicht), maar het materiaal voelt aan als goedkoop plastic. De watertank hangt los achter het apparaat, met geen goede mogelijkheid om deze goed vast te zetten. Dat maakt dat het apparaat wat goedkoper aanvoelt dan waarschijnlijk de bedoeling was.

Het instellen was even zoeken vanwege het gebrek aan een gebruikershandleiding in de doos. Waarschijnlijk vanwege milieuoverwegingen niet bijgevoegd, maar niet heel handig. Uiteindelijk was dit gewoon plug-and-play; stekker erin en klaar. Dus geen ingewikkelde instellingen, wat erg fijn was.
Gebruiksgemak: De Philips Barista is zeer gebruiksvriendelijk. Er zitten maar 3 knoppen op (espresso, lungo en extra sterk). Voor je koffie is het 1 druk op de knop (2 als je hem extra sterk wilt), je moet alleen even nadenken dat de handel naar rechts moet worden geschoven (daar worden de bonen gemalen), anders gebeurt er niks (paar keer vergeten om dit te doen en iets anders gaan doen, dan komt er dus geen koffie uit).

De kwaliteit van de koffie is acceptabel. Voor veel mensen is het denk ik prima, maar ik vond de kwaliteit wat tegenvallen. Al zal dat ook afhangen van de bonen (wat een voordeel is; je kan je eigen bonen gebruiken). Ik vond zelf de normale espresso te zwak en de sterke veel te sterk. Bij lungo vond ik de standaard ook te zwak, maar de sterke optie was prima te drinken. Dit hangt ook wel echt af van het type bonen, dus neem dit met een korrel zout.

De crème laag is matig; er is vaak geen even verdeling van creme over de koffie of de crème is vrij dun.
Wat ook opvalt is dat ik meer dan eens na het zetten van mijn koffie gruis van gemalen bonen in de crème van mijn koffie aantrof, ongeacht hoe goed ik de handel schoonmaakte. Zeker niet wenselijk.

Het schoonmaken is makkelijk. De onderdelen zijn gemakkelijk te verwijderen. Wat wel erg irritant is dat na het afspoelen van de onderdelen, dit behoorlijk lang blijft nadruppelen. En als je niet snel genoeg heen en weer naar de afvalbak gaat, je een spoor door de keuken achter laat (maar dat zegt misschien iets over mij 😉). Verder is het een simpel apparaat en makkelijk te onderhouden. Hij geeft niet aan wanneer hij moet worden schoongemaakt en er zit ook geen auto reiniging functie op. Dat is wel goed om in de gaten te houden.

Gezien de kwaliteit van de koffie en de bouwkwaliteit van de machine, vind ik de prijs niet gerechtvaardigd. De vraagprijs is vrij hoog; 300 euro. En dat is nog zonder de melk opschuimer welke je er los bij moet aanschaffen (deze zat niet bij mijn review product). Voor dit geld kan je een high end cupjes apparaat kopen of een redelijk goede instap espresso machine. Dit apparaat schippert er een beetje tussen in en doet het allemaal nét niet goed genoeg naar mijn mening. De koffie is niet goed genoeg en het gemak is niet van het niveau van een cup machine. Je moet nog steeds na elk kopje de koffie puck weggooien en de handle schoonmaken voor je weer een nieuw kopje kan zetten (nog even los van dat je na het schoonspoelen moet wachten tot hij is uitgedruppeld). Maak je hem niet schoon, dan komt er koffiegruis in je crème.

Ik had er hoge verwachtingen van en ben ook wel een beetje teleurgesteld. Ik zou dit niet adviseren; voor hetzelfde geld zijn er betere alternatieven.

Pluspunten

• Overall gemak
  • Strak ontwerp

Minpunten

• Te hoog geprijsd
  • Dunne creme

SC 23-05-2024

Super apparaat maakt heerlijke, hete koffie.

Geschreven voor: Philips BAR300/60

Ik was al jaren een Nespresso gebruiker, maar de cupjes (die duur zijn) gingen me steeds meer tegen staan omdat je toch best wat afval per week hebt. Ik was dus heel blij dat ik dit apparaat mocht testen (met Illy bonen die er bij zaten). Het apparaat wordt geleverd met een QR-code die je moet scannen voor de gebruikershandleiding. Handig!
Bij het uitpakken viel me op dat het apparaat best wel plastic aanvoelde. Voor de prijs van 299 euro viel me dat een beetje tegen, zeker in vergelijking met het Nespresso Citiz apparaat dat ik nu heb en voor 179 euro verkrijgbaar is. Maar dat zit natuurlijk veel simpeler in elkaar (geen maalmechanisme).
Er zit een waterreservoir op van net iets meer dan een liter en een druipbak met verhoging die je er af kunt nemen zodat er een groter kopje op past. Het werkt eigenlijk heel simpel: je stopt de stekker erin, gooit de bonen er bovenin en zorgt dat het waterreservoir gevuld is. Vervolgens schuif je de portafilter in het apparaat tot het klikt en schuif je hem naar rechts. Het apparaat begint met best wat herrie te malen waarna de portafilter naar links terug schuift en de koffie begint te lopen.
Daarna heb je een geweldige espresso of lungo, naar gelang je keuze. De koffie smaakt heerlijk en is superwarm. Voor ons huishouden met twee personen is het een perfect apparaat. Moet je voor meer mensen koffie zetten duurt het wellicht wat lang, maar met zijn tweeën: prima! Geen aluminium afval meer, heerlijk hete koffie en zonder 'gedoe'. Makkelijk schoon te maken, kortom, dik tevreden over het functioneren. Uitstraling zou wat luxer mogen.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • lekkere én warme koffie

Minpunten

• voelt een beetje plastic aan