LG GC-B399PLQA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GC-B399PLQA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Catelijne 01-09-2012
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Ik kocht in september 2011 deze koelkast bij Modern.nl. Ik ben er 11 maanden heel tevreden over geweest. Daarna begon hij een heel irritant brommend geluid te maken. Na 2 dagen te hebben staan brommen was hij stuk.
Ik heb gebeld met zowel LG als modern. Monteur langs laten komen en deze was er van overtuigd dat het probleem verholpen was en de koelkast gemaakt was. Nou, deze gaf nog geen sjoege. Modern heeft me toen een nieuwe koelkast uit laten zoeken, dus uiteindelijk is het goed opgelost, maar ik heb dus wel 6 dagen zonder koelkast gezeten door al dit gedoe en ik heb daardoor een hoop spullen weg kunnen gooien. Ook is het zeil nu beschadigd door het gesjouw met 2 koelkasten (de ene eruit, de nieuwe erin). Kortom: een hoop gezeur waar ik niet om gevraagd had. Heel erg bedankt, LG!! Ik zal nooit meer iets van jullie kopen!

Brian Robert Rene 23-10-2011
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

In het begin waren we erg blij met deze mooie koel/vries combi. Helaas begonnen de problemen na twee weken al:
De vriezer werkte wel, maar het koelgedeelte niet. Wij hebben hem gekocht bij Mediamarkt online. We belden met deze klacht. De koelkast werd niet omgeruild: hij moest eerst driemaal voor reparatie aangeboden worden. De reparateur (via Mediamarktonline) is tweemaal langs geweest. Blijkbaar vroor de koelleiding (vanaf het vriesgedeelte naar de koeling) dicht.

Na een derde zelfde storing gaf de reparateur aan dat het apparaat echt omgeruild moest worden. Toen begon de ellende pas echt. We werden doorverwezen naar LG. Daar konden ze 'onze gegevens' elke keer niet vinden. Na veel belletjes teruggekomen bij Mediamarktonline. Met veel loze beloftes heb ik uiteindelijk een officiële klacht ingediend. Na lang touwtrekken krijg ik eindelijk mijn geld terug en wordt de koelkast opgehaald.

Toch vervelend omdat het al zo lang duurt. blijkbaar is er gewoon iets mis met het type, anders zouden ze wel een vervanger gestuurd hebben. Ook opmerkelijk omdat mijn zus dezelfde koelkast heeft en er veel schik mee heeft.

Ik vind de service van Mediamarktonline en LG belabberd. De reparateur valt niets te verwijten. Maar als Mediamarktonline of LG ons snel geholpen had, hadden we vast nog wel een product bij hen besteld.

grun 31-08-2011
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Naar aanleiding van de vele, over het algemeen positieve, reviews van de vorige kopers heb ik deze ook aangeschaft. De grootste zorg bleek ongegrond: hoe zou het met het geluid zijn? De diepe donkere brom waar sommigen het over hebben herken ik niet, hier is het meer een heel zacht zoemen. Ik hoor hem wel maar zeker niet storend, de vorige koelkast maakte meer lawaai.
De eerste paar dagen rook hij wat muf als je de deur opende maar dat is nu weg. Ik denk dat dat van de gebruikte kunststof van de binnenkant komt.
Onderaan de kast zitten twee schroeven. De bedoeling daarvan is dat je daar de los bijgeleverde plint mee vastschroeft. Dat kan pas nadat je de kast waterpas hebt gesteld, met de plint erop kun je niet meer (vanaf de voorkant) bij de stelpootjes. Overigens heb ik de pootjes zover uitgedraaid dat de kast een heel klein beetje achterover helt, daardoor sluiten de deuren beter. Dit staat ook in de gebruiksaanwijzing trouwens.
Ook in de manual staat dat de kast (eigenlijk iedere koelkast) niet met de achterkant stijf tegen de muur mag staan, maar minimaal 5 cm afstand moet houden om de warmte af te kunnen voeren via de omringende lucht. Dit als antwoord op de diepte, reken dus eerder op 70 cm, de kast zelf is bijna 63 cm diep.
Qua ruimte is het een verademing met mijn vorige kast want daar kon ik geen 1,5 liter fles in de deur kwijt, dat is bij de LG geen probleem.
Over het kinderslot: daarmee wordt bedoeld dat kinderen de knoppen niet kunnen verstellen, maar de deuren kunnen wel gewoon open. Bovendien zitten de knoppen bijna bovenaan.
Twee kleine puntjes van kritiek tot slot: de groentela klemt een beetje, en de deur van de vriezer steekt een paar millimeter meer uit dan die van de koelkast. Waarschijnlijk is dat exemplarisch. Voor de rest is het een prima kast, waarmee ik heel blij ben.

evas 30-05-2011
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

heb deze koelkast een week geleden gekocht. Bevalt goed, koelen en vriezen heb ik zelfs iets omlaag bijgesteld - voluit was alles te koud...
Wat betreft geluid - geen klachten. Je hoort wel als het aangaat, maar zeker niet storend en niet luid. Misschien is geluidsoverlast in andere reviews door trilling van iets in de koelkast of doordat het op een scheve ondergrond neergezet is. Ik heb er iig geen last van. EN ik heb een open keuken...
Daarnaast ziet de koelkast er mooi uit en voorlopig is het een goede koop tegen deze prijs.

Marion1969 14-03-2011
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Ik heb deze koelkast nu een week of 2, en de eerste dag heeft deze continu een brommend geluid gemaakt, heel irritant. Nu doet hij dat alleen nog maar als hij even open is geweest en dus weer op temperatuur moet komen. Verder hoor je hem niet. Ik vind hem wel heel mooi om te zien. Ik heb er een thermometer in gehangen en in gewone stand is hij dan 2 graden, dat vind ik te koud dus nu staat hij bij mij altijd in de vakantie stand (knop Vacation indrukken), dan is hij 4 graden. Als je hem net hebt en je wilt even van het gebrom af dan kun je ook de vriezer wat minder koud zetten met de Frz.Temp knop, aanvankelijk staat deze voluit op -23 graden.
Voor dit geld vind ik het een prima koelvriescombinatie, afgezien van het brommende geluid bij het aanslaan (dus niet aan te raden bij een open keuken).

ckompier 13-12-2010
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Geweldig apparaat! Mooi qua uiterlijk en ruim van binnen. En daarnaast ook nog eens muisstil.

Pieter1940 27-07-2010
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Ik heb deze koelkast pas een maand, dus over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen. Hij is zuinig met energie. In andere reviews las ik klachten over een hinderlijk geluid. De mijne is echter fluisterstil. Een prima apparaat voor een prima prijs.

jandoedel60 27-05-2010
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Gisteren heb ik deze koelkast ontvangen. Via een internetwinkel besteld maar voordien al bij de plaatselijke witgoedwinkel gekeken hoe hij er uitzag. Hij heeft een goede overzichtelijk indeling, vooral de "pizza-la" in de vriezer is erg handig. Vraag me alleen af of het vleeswarenbakje praktisch is, maar dat moet de tijd nog uitwijzen. Het brommende geluid waarvan menigeen melding maakt heb ik tot nu toe niet waargenomen. Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk nog niets zeggen, vandaar een score van 5

Bert501 27-03-2010
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Mooie koelkast, goede indeling.
Helaas maakt de motor een zwaar brommend geluid.
Heel irritant.
Monteur van LG vond het binnen de norm.
Het lijkt op de vorige review.
Verschuiven, kantelen etc. helpt niets.
Dus: een mooie goedwerkende koelkast, maar ongeschikt voor een open keuken.
Overigens vind ik de service van LG niet slecht. Er wordt snel op een klacht gereageerd en een probleem met mijn plasma LG werd snel opgelost.
Helaas verschil ik van mening met de monteur van LG welk geluidsniveau voor een koelkast aanvaardbaar is.

Casper090180 09-10-2009
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Ik heb nu 3 weken deze koelvriescombinatie. Toen ik de stekker in het stopcontact deed dacht ik.......zo dat ding maakt een kabaal!!! Ik hoopte dat dit wellicht de opstartfase was, maar helaas blijft dit zo! De Koel/vriescombinatie blijft bijna continu brommen van de motor. Ik heb heb in een open keuken staan en dit is beslist niet aan te raden vanwege de vele Decibellen dit dit apparaat produceerd.

VOor de rest moet ik wel melden, hij koelt goed ziet er tevens mooi uit met een prima indeling. Alleen dat ROT GELUID!!

virus_59 05-10-2009
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Ik heb deze koelkast al 3 maanden.

Afwerking is heel goed, past perfect bij mijn magnetron, ook van LG.

Staat bij mij in stand 3 + vakantie = koelt prima. Ook geweldig dat ik hoef nooit meer te ontdooien.

Maakt wel enkel lawaai. Niet voor open keuken dus. Ik wacht nog misschien half jaartje en dan bel voor een monteur om te checken of dat geluid goed is.

Moest wel bij onderste plank de uitstekende aan de onderkant deeltjes afknippen anders groentelade schuifde met enige tegenkracht in. Maar nu glijdt ie eenvoudig in.

Als resumé: voor zo weinig geld het is eigenlijk bijna perfecte koelkast. Koelt goed, nooit ontdooien, groot inhoud, mooi design.

Ik ben tevreden.

gribus 31-05-2009

---------- update review 31-05-2009 ----------
Aanvulling op eerdere review.
We hebben deze koelkast inmiddels weer bijna 2 jaar.
Ongeveer 2 maand na aankoop een kleine storing gehad. Geen gezeur de koelkast werd in zijn geheel omgeruild voor een nieuwe. Kort gelden was het display in de war. Alle opties branden, en er viel niets in te stellen.
Een telefoontje naar LG en twee dagen later stond er een vriendelijke monteur die het probleem verhielp door er een nieuw display in de deur te plaatsen. Nog geen twee minuten werk en de koelkast is weer helemaal in orde.
Hij wist te vertellen dat deze koelkast zeker 10 jaar mee ging.
Mocht dat zo zijn dan heb ik voor iets meer dan dan 30 euro per jaar een geweldige koelkast.

---------- oude review 16-06-2007 ---------
Een schitterende koelkast Mooie kleur en de afwerking is perfect. Hij koelt zeer goed en het ventilatiesysteen doet goed zijn werk alles is even koud in de koelkast.
Leuk is dat het vleeswaren bakje wat extra gekoeld wordt.
Een ruime koelkast voor weinig. Diepvries heeft een handig laadje boven in voor ijsblokje en ijsjes e.d.

Zeer goede koop.

nenrvanveen 29-05-2009
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Ik ben super blij met deze koelkast!! Nooit meer ontdooien, heerlijk. Lekker ruim. Fijn ijsblokjes laatje en houder. Doet het uitstekend!!

Kinderslot moet je niet teveel van verwachten. Zij kunnnen wel de koelkast opendoen maar niet aan de knopjes komen, deze worden dan geblokkeerd. Dat houdt het alarm dus in.

d.vangeel 28-01-2009
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

ik had al eerder een vraag geplaatst over het geluidsniveau van deze koelkast. deze was beduidend meer dan de aangegeven 42 decibel.
een monteur is bij ons langsgeweest en wat was het probleem: de lagers die in het no-frost systeem zaten waren niet goed. (zou dit misschien iets te maken hebben met hun leveringsproblemen?) de monteur heeft er een andere lager in gezet (van een veel betere kwaliteit dan degene die er inzat) en ons probleem is compleet verdwenen. het is nu echt een mooie, stille en goedwerkende koelkast.

misschien een tip voor andere koelkasteigenaren met hetzelfde geluidsprobleem. Bel de klantenservice van LG en laat een monteur komen. bij ons viel het in de garantieperiode, dus het koste ons helemaal niets.

wij zijn nu echt dik tevreden met de koelkast.

vanrooijen1 27-01-2009
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

goede en mooie koelkast voor een redelijke prijs. de koelkast hoor je soms wel als hij aanslaat. hij staat bij mij in een open keuken maar ik vind het geluid niet hinderlijk. hij staat bij mij op de laagste stand en dan is hij koud genoeg. verder vind ik het design erg mooi. ook is de koelkast in het koelgedeelte diep van binnen waardoor er flessen gemakkelijk recht in kunnen liggen. verder zijn er meer dan voldoende vakken in de deur. ook is er een schuifje om de flessen vast te zetten zodat ze niet kunnen omvallen als je de deur te hard open zou trekken. in de vriezer is meer dan voldoende ruimte en het aparte vakje voor ijsjes is ook erg makkelijk. deze koelkast is voor deze prijs een aanrader

gompie 29-12-2008
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Wij hebben hem nu sinds drie weken, hebben helemaal geen penetrante geur,ook in het begin niet, en helemaal geen geluid.
Het is zelfs zo, dat ik er met mijn oor aan ben gaan luisteren, of hij het wel deed, zo stil is hij, staat ook in een half open keuken.
Wat wij er nu van vinden in drie weken, gewoon perfect.

Kees1889 19-11-2008
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Een aanrader. Het geluidsniveau is zeer aanvaardbaar. Klachten over herrie in andere reviews herken ik helemaal niet.
De onderdelen binnenin zien er niet zo solide uit als in een Bosch of Miele, maar daar is de prijs ook naar.
Wel verspreidde het apparaat in het begin een penetrante plastic-lucht. Het ging gelukkig niet in de etenswaren zitten, maar de - halfopen - keuken stonk nogal. Dat heeft nog zeker enkele weken geduurd.
De knopjes schijnen ook een zwak punt te zijn. Niet te hard op drukken dus, dan gaat het uitstekend. Leuk detail: de vakantieknop geeft een aardig geluidje. 'Pling'. Alsof de ijskast je een fijne reis wenst.

La vie en rose 02-11-2008
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Heb deze koelkast nu enige maanden. Lees veel over geluid en aanslaan. Vind zeer zeker ook het geluid meer dan gedacht bij 42dB.
Heb koelkast lontinue op vakantie mode staan. Hiermee minder en korter aanslaan en produkten zijn koud genoeg zelfs op stand 2.

oester 02-10-2008
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Nu 2 weken in bezit echt een super ding koelt uitstekend en is zeer ruim. Het vriesgedeelte kon in mijn geval ietsjes groter buiten dat een echte aanrader voor een relatief zeer lage prijs

Carlo Tamis 29-09-2008
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

26 september, bijna 1 maand na de bestelling, deze koelkast kunnen ophalen en in gebruik genomen. Uiterlijk absoluut top. Koelen en vriezen gaat erg snel. Koelstand op 2 (van 6) gezet. De geadviseerde stand 4 maakt de produkten kouder dan nodig (maar een kwestie van smaak).

In het koelgedeelte is het flessenvak in de deur wat ruim uitgevallen waardoor een normaal formaat fles vrij los in de deur komt te staan met het risico eruit te vallen als de deur iets te snel open wordt gemaakt. Wanneer het flessenvak in de deur vol is, moeten de andere flessen of pakken (melk, vla, etc.) liggend in de koelkast worden geplaatst. Op zich is hier voldoende ruimte voor maar kan lekkage geven bij geopende pakken. Rechtop zetten op één van de glazen planken is eigenlijk geen optie omdat dat teveel plankruimte voor de overige planken kost.

De kunststofgeur van de koelkast was de eerste 2 dagen na ingebruikname in de hele kamer (open keuken) nadrukkelijk aanwezig. Daarna geleidelijk verdwenen.

Verder niets dan goeds over de koelkast, echt 'value for money'. Een terechte aanrader!

Ashwin 08-06-2008
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Via internet de koelkast besteld. Mooi vorm gegeven koelkast, platina zilver. Glazen draagplateaus, doorzichtige bakken.
Led-display aan de voorkant. Daar kan je de vriestemperatuur regelen, snelvriezen inschakelen, vakantiestand inschakelen en kindersluiting activeren. Alleen ben ik er niet uit hoe de kindersluiting werkt, want ik kan de koelkast na activeren gewoon openen.
De temperatuur van de koelkast bedien je vanuit de binnenkant met een draaischakelaar met cijfers.

Na het aansluiten merkte ik direct dat deze fluisterstil is. Zelfs als de ventilator zijn werk doet, hoor je hem bijna nauwelijks. De ventilator koelt de gehele koeling. Dit is erg prettig, omdat alle levenmiddelen even koud zijn.
De verlichting zit aan de achterkant en geeft zoals eerdere reviews wat minder licht. Daar heb ik geen problemen mee en is geen storend factor.

Het vriesgedeelte bestaat uit drie gelijke laden en een platte la voor bijvoorbeeld ijsblokjes, ijsjes etc. Wat fijn is dat er geen ergernis is met vingerafdrukken op de koelkast. Dat scheelt zeker met het schoonmaken ervan.

De koelkast doe je aan de linkerkant open, naar rechts toe. Ik heb het zo gehouden. Je kan hem ook van draairichting veranderen. Toebehoren zijn meegeleverd.
Voordat je de koelkast aansluit op het netstroom, is het belangrijk dat je hem op waterpas zet. Dit om te voorkomen dat hij gekke kuren gaat vertonen.

Tot nu toe alleen maar positieve opmerkingen dus.
Ik heb ook een extra garantieuitbreiding genomen tot en met 5 jaar. Voor de zekerheid, je weet maar nooit met nieuwe electronica.

Hoop dat jullie iets aan mijn review hebben. Vragen zijn welkom.

Ashwin.

GuiTo 11-04-2008
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Ik heb inmiddels een tweede exemplaar van deze koelkast. Het eerste exemplaar is omgeruild ivm een probleem met de deuren. Na het wisselen van de draairichting zat er een oneffenheid in de deuren. De deur van het koelgedeelte stak 2cm uit ten opzichte van de vriesdeur.

Het tweede exemplaar heeft dit euvel nog steeds, maar wel in veel mindere mate.

Voor de rest alleen maar lof over deze koelkast. Praktische indeling, lamp zit inderdaad aan de achterzijde maar is wel vele malen groter dan die van de gemiddelde koelkast. Daarnaast is de koelkast enorm stil en mooi afgewerkt.

Als je de draairichting niet hoeft te veranderen: Niet meer twijfelen en gewoon aanschaffen. Wil je dit wel doen? Hou dan rekening met een lichte afwijking in de deuren!

Kaatje010 22-03-2008
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

een pracht van een koelkast, zowel van binnen als van buiten, zeker gezien de prijs !
Maar er is 1 ding wat ik erg vreemd en ook lastig vind :
de binnenverlichting zit aan de achterwand en als daar dan wat voor staat ( wat bijna niet te voorkomen is ) dan heb je maar verdraaid weinig licht in de koelkast.

Maar oke, dat is dan ook mijn enige minpuntje hoor !

Queen peter 19-03-2008
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

Geweldige Koelvriescombinatie werkt zeer goed!!
en ziet er ook nog eens zeer mooi uit,
ben zeer tevreden.

rene2007 30-08-2007
Geschreven voor: LG GC-B399PLQA

ik heb deze koelkast -vriezer gekocht en ik ben er heel tevreden over zeer mooie koelkast van buiten en binnen zeer lux uitgevoert en ook de vriezer is zeer goed en maak heel weinig geluid ben er ook zeer tevreden over petje af voor LG.