Samsung RSA1WHPE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RSA1WHPE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Oldsmobile 19-07-2011
Geschreven voor: Samsung RSA1WHPE

De koel/vriekast RSA1WHPE heb ik in april 2010 gekocht. Voor ca. eur 950,-. Hij zou Full No-Frost zijn. Maar in vriesgedeelte met weinig deur openen, hingen ijspegels en elk produkt zat onder de rijp. Dus in Juni al monteur erbij: Die vond dat de temperatuur voor vriezer op -18 C ipv -21 gezet moest worden, anders zou het niet over gaan en bovendien was dat goedkoper qua stroomgebruik. En toen ging hij weer.. (in gebruiksaanwijzing staat nota bene dat -20C vries en 1C de standaard temperaturen zijn) Welnu probleem met -18 niet verholpen, volgens helpdesk zou ik toch de deur te vaak opendoen. Ik doe dat max. 1x per dag. Nu is de situatie dat ik 1x14daags toch vriesgedeelte moet ontruimen en schoonmaken, wil ik die ijsvorming tegenhouden. Bovendien gaat hij als ik dat niet doe, veel meer geluid maken. Maar daarvoor koop ik geen dure full no-frost.
Verder is vriezer onhandig ingedeeld; je moet alles op elkaar stapelen, de afstanden tussen de glazen planken is te groot, bovendien zitten achter overal ventilatie openingen die vrijgehouden dienen te worden, zodat lucht goed kan ventileren, ook aan de zijkanten, vanwege die No-Frost....
In koelgedeelte heb ik rekjes van oude koelkast erbij geplaatst, zodat daar wat meer in kan.
De kast is een stuk dieper dan de gebruikelijke koelkasten, houdt daar rekening mee, hij steekt en heel eind de keuken in.

Ik heb maar weer eens de 'servicedesk' gebeld op 14 juli omdat hij nu ook ineens met koelen ALTIJD een oorverdovende herrie maakt. Een ratelend geluid. Dat zou volgens een kennis van mij ijsvorming op de ventilator kunnen zijn en dan zou hij na een tijdje het kunnen begeven.
De desk zei mij dat ze terug zouden bellen. Omdat ik niet gebeld werd, nog maar eens met die desk gebeld. Eerst werd mij verteld dat nieuwe koel/vriezers altijd meer lawaai maken. Toen ik zei dat het niet om een nieuwe ging, dat ik hem meer dan een jaar had, vertelde men mij dat er met mijn klacht niets gedaan was, omdat je bij Samsung vanaf 15 juli alleen nog maar reparatieverzoeken per computer kon indienen.Niet echt goed geregeld.
Zoals u zult begrijpen koop ik nooit meer een Samsung, vanwege slechte kwaliteit en service!!

Oldsmobile 06-11-2011

aanvulling op mijn review van 19 juli 2011
Nadat enige tijd later monteur kilo's en kilo's ijs achter de panelen en uit ventilator gehaald had, liep de koelkast bijna geruisloos. Een week later kwam een derde monteur nog een nieuw koelrooster o.i.d. achterin plaatsen. En sinds die tijd kan ik alle temperaturen die ik wil instellen, en maakt koelkast geen herrie meer en... is eindelijk no-frost. Eindelijk. Blijft ongemak dat ik diverse keren alle spullen in- en uit moest ruimen, die dan een ca. een uur of twee op mijn aanrecht lagen. (kon volgens monteur nummer twee geen kwaad)

grotere nadelen:
-eerste monteur niet vakkundig, anders was dit hele gedoe niet nodig geweest.In totaal 3 monteurs voor mankement dat koelkast bij levering al had.
-servicedesk eveneens onvakkundig.
-dat je uitsluitend via een internet formulier een monteur kunt bestellen. Alsof een duur 0900 nummer niet al erg genoeg is!!

Ik had mijn oog laten vallen op een Samsung TV maar vanwege mijn ervaring met dit Samsung produkt zal ik het niet kopen, stel je voor dat het eens stuk gaat..

Even terzijde nog dit: Weten firma's eigenlijk wel de betekenis van het woord SERVICEdesk??? Die telefoontarieven zijn schandalig hoog, zeker als je zo'n SERVICE-nummer mobiel moet bellen!!!

Defi 19-02-2011
Geschreven voor: Samsung RSA1WHPE

Wij zijn meer dan tevreden over de koelvriescombinatie, maar....................een ding is heeeel vervelend. De planken in het diepvriesgedeelte.
Elke keer als ik iets zoek, valt er wel iets uit! Op zoek geweest naar mandjes of laden die erin passen, geen resultaat. Het enigste nadeel, maar wel heeeel vervelend!

peter1310ds 02-08-2010
Geschreven voor: Samsung RSA1WHPE

zoals je kunt lezen in het vorige bericht hebben we sinds 24-07-2010 een andere koelkast gekregen. Deze draait nu 2 weken en wat mij opvalt is dat deze minder geluid maakt, je hoort hem bijna niet. misschien had dat met die compressor te maken van die oude kast want die hoorde je wel.

RS17 22-05-2010
Geschreven voor: Samsung RSA1WHPE

Ik heb deze koelkast nu een half jaar en ben er erg tevreden over. Hij is erg mooi en de prijs was goed. Hij is niet geruisloos, maar dat is volgens mij geen enkele vrijstaande koelkast. Het geluid is wat mij betreft niet vervelend.

T van ingen 08-01-2010
Geschreven voor: Samsung RSA1WHPE

ik snap niet dat er mensen zijn die vinden dat deze koelkast herrie maakt' wat is dat een grote onzin zeg
wij hebben een openkeuken en je hoort hem nauwelijks ja mischien als alles stil is in huis kun je af en toe iets horen in de kamer maar dat is echt zo weinig waarschijnlijk zijn dat mensen die de voorschriften niet uitvoeren je moet gewoon de koelkast 24 uur waterpas laten staan en dan pas de stekker er in en niet pats boem dat ding aan slingeren
voor de rest is het een pracht ding voor weinig geld binnen 1-1/2 uur van +22 naar -18 graden echtsupper
hij is lekker ruim je hebt zo echt geen ruimte gebrek
waterdispenser is echt een heerlijk ding je hebt lekker koud water wat gefilterd wordt door brita filter systeem HEERLIJK
en hij hoeft NIET!! op een waterleiding aangesloten te zijn
vriezer lijkt smal maar echt groot genoeg brood en pizza past er makelijk in
het is gewoon een groot mooi goed apparaat een echte aanrader kwa prijs ,uiterlijk ,en werking van de koelkast/vriezer gewoon top

DUS KOOP HEM WEL !!!

(ps dat er mensen zijn die een product gaan vergelijken met een verschil van 800euro stap ik niet maar het zal wel)

consument100 28-09-2009
Geschreven voor: Samsung RSA1WHPE

Deze koelkast voldeed aan de eisen die wij aan de inhoud stelden.Geen onzin als ijsdispencer nodig.Keuze was tussen deze of een 800 euro duurder broertje, welke wel een mooie rvs zijkant had.Deze heeft namelijk een grijze plastic zijkant. LG modellen hebben dat in een bobbelvorm.

Koop deze niet als hij in je huis staat. Berging of apart hok met deur...prima. Maar het aantal decibel dat dit model produceert is niet normaal. Mijn oude combi van 16 jaar oud maakte nog niet eens de helft. Nee ik moet me verbeteren...die hoorde je niet en deze maakt echt een irritante haast sterk overdreven herrie.

Het blijkt een veel verkocht model te zijn ( vervoerders melden dit), wat was ik blij geweest als mij iemand van te voren had gewaarschuwd.

KOOP HEM NIET; HERRIE !