Tefal Preference Ingenio Preference wokpan 26 cm - inductie - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Preference Ingenio Preference wokpan 26 cm - inductie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ingx 29-07-2022

Fijne wokpan

Hele fijne handige wokpan, door de verwijderbaarheid greep is de pan een stuk kleiner en ideaal om zonder greep in de koelkast te zetten of op te bergen in de kast. Ook als je 4 pannen op het fornuis heb staan is het soms handig om de handgreep eraf te halen en zo ruimte te besparen .
Wokt erg fijn

Pluspunten

• Handig met verwijderaars handgreep
  • Prettig in gebruik

d*********@g******** 25-07-2022

Mooie Ingenio wokpan

Mooie wokpan, egale warmte verdeling, strakke design en ontwerp, perfect voor de Ingenio collectie.

c************@g******** 24-07-2022

Zeer goede wokpan

Ook deze wokpan met een stalen buitenkant is zwaarder dan de variant zonder de stalen buitenkant. Maak ook hier geen loslatende deeltjes, wat voor mij geruststellend is voor mijn gezondheid. De pan wokt fijn en is snel warm, met een thermospot kun je de warmte visueel in de gaten houden. Zelf maak ik hier niet veel gebruik van maar dit is vast voor sommigen praktisch. Makkelijk op te bergen door een los handvat. Dit handvat is wel moeilijk schoon te maken aan de binnenkant omdat hij beperkt opent voor het klikken aan de pan.

Pluspunten

• Ruime wokpan
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Zwaar

MvdH 21-07-2022

Klein maar fijn

Ik mocht de wok testen, wat een leuke optie was om te proberen hoe het werkt met zo'n los handvat.
In eerste instantie voelt het een beetje camping, met zo'n los handvat. Maar het voelt stevig aan en als het handvat vast zit. Handig is wel om, als je meerdere pannen uit de serie hebt, ook meerdere handvatten te hebben, anders moet je steeds wisselen.
De wok kookt prettig met dikke bodem en makkelijk in de oven te zetten (ik gebruik het om het eten warm te houden). Nadeeltje: ik vind hem een slag te klein voor ons gezin met 4. En ik ben benieuwd hoe het op langer terwijl gaat met zo'n handvat. Ik ben bang dat er wel schade door ontstaat, hoewel het nu nog niet is.

Pluspunten

• Flexibel te gebruiken
  • Makkelijk op de ruimen

Minpunten

• Los handvat is wennen
  • Klein

HenkM 20-07-2022

Perfecte wok

De ervaring met deze mooie wok is tot dusver uitstekend. Een mooie, robuuste pan die heel degelijk aanvoelt. Dat je de handgreep er af kunt halen is ontzettend handig, want zo zet je de pan ook zo in de oven, kun je makkelijk op de plaats van de handgreep (en de handgreep zelf) schoonmaken en blijft de kast veel netter doordat er niet meer scheef gestapeld wordt. We koken er mee op inductie en dat gaat probleemloos. De doorsnede van 26cm is wel wat klein voor ons gezin van 6.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Degelijke kwaliteit
  • Fraaie vormgeving

Martine-nl 06-11-2023

UPDATE: de handgreep gaat snel stuk en Tefal geeft niet thuis. Totaal afgeknapt op dit product. Ik zit nu met een dure pan die niet eens meer bruikbaar is.

Samira 20-07-2022

Geweldige ruimte besparende pan

Wat een geweldige pan en echt ruimte besparend je kan ze lekker op stapelen en wat ik ook echt zo fijn vind dat ie in de oven kan, top top top ik ben fan

Pluspunten

• Ruimte besparend
  • Kan in de oven

jerryvk 19-07-2022

Perfecte wok met antikleef laag

Wat een fijne pan is dit! Voor mijn koekenpannen gebruik ik eigenlijk altijd plaatstaal pannen omdat ik het niet zo heb op de anti-kleeflagen. Maar ik moet zeggen deze wok is echt perfect. Door het losse handvat bespaar je ruimte. Hij kan in de oven, wat eigenlijk best handig is! De pan wordt snel warm en de anti-kleeflaag doet zijn werk goed. Ik was de pannen altijd al met de hand af, zo ook deze. En dat is zo gedaan.

Pluspunten

• Net design
  • Stevig
  • Handig handvat
  • Makkelijk schoon te maken

k**********@h********** 08-07-2022

Supergoede wokpan voor inductie

Ik gebruik deze pan nu 2 weken, en ben heel enthousiast. Ik heb nog nooit eerder een wokpan voor mijn inductiekookplaat gehad, maar ben heel enthousiast. Bakt snel en goed, pan is snel warm en vlees bakt mooi gaar en bruin.
Het losse handvat is in het begin even wennen, maar nu zou ik niet anders meer willen. Je kunt het zo ook handig in de koelkast zetten en zelfs in de oven. Ik ga zeker nog meer pannen uit deze serie aanschaffen als mijn andere pannen aan vervanging toe zijn.

Pluspunten

• Handig met los handvat
  • Fijn in gebruik
  • Bakt snel het vlees goed gaar en bruin

Minpunten

• Heeft geen deksel

Boki96 07-07-2022

Makkelijk opbergen en afwassen

Wow wat ben ik blij met mijn nieuwe Tefal pan! In een compacte keuken is het lastig om alles op te bergen, maar doordat je makkelijk de steel er kan afnemen bespaar je zoveel ruimte! Ook afwassen is een gemak wanneer je de steel er af haalt. Daarnaast gaat het bakken ook lekker vlot. De pan is snel warm en er blijft geen eten aanplakken. Het enige wat ik niet echt snap is de thermo control… het lijkt of er niets veranderd. De grootte is perfect voor 2-4 personen: niet te groot en zeker niet te klein. Ook als de wokpan op de pit staat kan ik makkelijk nog andere pannen op het vuur zetten. Kortom: écht een aanrader!

Pluspunten

• goede grootte
  • makkelijk afwassen

Jesslg 07-07-2022

Zeer fijne wokpan!

Wat een fijne pan is dit! Door het losse handvat bespaar je ruimte en hij kan zo de oven in, ik had niet verwacht dat ik dat ooit zou doen maar ik gebruik het nu vaker als gedacht. De pan wordt snel warm en de anti-aanbaklaag doet zijn werk goed en afwassen is zo gedaan.

Pluspunten

• Neemt weinig ruimte in
  • Wordt snel warm

Minpunten

• geen handvat bijgeleverd

mroost 07-07-2022

Prima ruime pan

Ik heb de Ingenio Préfèrence Wokpan 26 cm aangeschaft, een bijpassende handgreep was inmiddels in mijn huishouden aanwezig.
De losse handgreep vond ik een de eerste keer dat ik deze gebruikte wennen, maar na een aantal keren proberen blijkt dat het handvat erg stevig vastzit aan de pan, eenmaal vastgeklikt. Zonder handvat is het gemakkelijk opruimen in de kast. Misschien is er wat kans op krassen, maar ik gebruik van die panbeschermers dus dat zal meevallen.
De pan oogt netjes en sterk, net zoals de rest van Tefal wat bij mij in de kast staat.
Deze pan beschikt over een nieuw type anti-aanbaklaag. Hoop dat deze nog langer meegaat dan de oude types anti-aanbaklaag.
De pan moet eigenlijk met de hand worden afgewassen. Dat doe ik toch al (past niet in de vaatwasser want dan moet deze ipv 1x minimaal 2x per dag draaien, beetje zonde).
In het gebruik is het zoals bij mijn andere pannen: de thermospot geeft houvast met betrekking tot de temperatuur van de pan, deze warmt fijn gelijkmatig op en het eten gaart prima. Er blijft vrijwel niets plakken in de pan.
Dat scheelt ook weer met schoonmaken: even spoelen en evt met een zacht sponsje erdoorheen en schoon is de pan weer.
De oven is nog even wennen, echter het werkt prima. Is even handigheid met betrekking tot het plaatsen in de oven en het handvat er weer goed op klikken, maar wanneer ik dit wat vaker doe word ik vast handiger.

Pluspunten

• Los handvat
  • Thermospot
  • Ruimtebesparend
  • Ovenbestendig
  • voor meerdere warmtebronnen geschikt

Minpunten

• niet in de vaatwasser