Tefal E49106 Virtuoso koekenpan 28 cm - inductie - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal E49106 Virtuoso koekenpan 28 cm - inductie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Eline 28-02-2022

Degelijke koekenpan

Hele fijne mooie degelijke koekenpan. Heel fijn om een duurzame pan te gebruiken zonder schadelijke anti aanbaklaag . Doordat de pan van rvs is gaat die ook lang mee. De pan is zeer fijn in gebruik en bakt totaal niet aan.

Pluspunten

• Geen schadelijke anti-aanbaklaag
  • Mooie vormgeving
  • Bakt niet aan
  • Goed formaat

DaniekJ 25-02-2022

Fijne rvs pan voor speciale gerechten en de oven

Dit is de eerste keer dat ik een RVS pan gebruik en ik denk dat het voor iedere 1ste RVS pan geldt. Maar het is even wennen hoe je de pan goed gebruikt zonder het eten te laten aanbranden. De aangebakte laag schoon maken kost even tijd. Verder heb ik bewust voor deze pan gekozen om het ook in de oven te kunnen gebruiken en dat werkt heel goed. Het is niet een pan die je voor standaard gerechten gebruikt daarvoor heb je een koekenpan. Maar voor de speciale gerechten waarvoor je het gebruikt, werkt het goed.

Pluspunten

• Warmt snel en egaal op

Minpunten

• Wennen in begin (snel aanbakken)

Phiphi88 01-02-2022

Fijne RVS koekenpan, wel even wennen aan het gebruik

De pan is in het echt nog mooier dan ik verwacht had. De pan heeft een mat, geborsteld uiterlijk, wat ik erg mooi vind. De pan voelt zwaar en stevig en heeft een dikke bodem. Het voelt zeer degelijk aan, dus ik denk dat we hier nog jarenlang veel plezier aan zullen hebben.
Er zit geen anti-aanbaklaag/coating op, dus het was wel even wennen voor ons; eten met veel eiwit erin (ei/kip/vis) bakt dan ook snel aan en daar heb je dan heel veel vet voor nodig. De aardappeltjes worden wel heerlijk krokant, precies zoals wij het lekker vinden. Biefstuk schroeit mooi dicht en de pan kan hoge temperaturen aan zonder dat er schadelijke stoffen vrij kunnen komen. De pan kan zelfs in zijn geheel in de oven.
Ik vind het belangrijk dat de pan goed is voor onze gezondheid. Er zitten geen chemische stoffen in en zelfs met een metalen spatel beschadig je de pan niet. Dat voelt prettig!
De pan is goed af te wassen (ook met schuurspons) en kan zonder problemen in de vaatwasser. Wij zijn er heel erg blij mee, maar hebben wel nog een andere (keramische) koekenpan in gebruik voor het eten dat in deze rvs pan snel zal aanbakken.

Pluspunten

• Duurzaam
  • Goede kwaliteit
  • Biefstuk schroeit goed dicht

Minpunten

• Eerste keren wennen met aanbakken
  • Niet erg geschikt voor eiwitrijk voedsel

Gikok 26-01-2022

Good

Deze pan is van goed materiaal waardoor nooit meer iets aanbrand. Door de grote van de pan makkelijk grote gerechten te bereiden.

t************@h********** 26-01-2022

Ik ben erg blij met deze koekenpan. Ik gebruik een klein beetje boter of olie en er is nog niets aangebrand. 100% aanrader

j***********@h********** 25-01-2022

Bakt snel aan

Het idee achter de pan is goed, maar in de praktijk werkt het niet fantastisch. Er moet ontzettend veel boter gebruikt worden om het een beetje werkbaar te maken. Dit is misschien prima voor een chef, maar thuis wil ik toch graag gezonder koken.

Minpunten

• Bakt snel aan

Hilde 24-01-2022

Mooie plak pan

Ook deze pan via the insiders mogen testen. Helaas niet zo tevreden over deze pan. Het design is niks mis mee. Het RVS materiaal gaat lekker lang mee. Pan is gemakkelijk te reinigen en schoon te houden. Alleen blijft alles plakken in deze pan bij mij. Vandaar de lage score. Anders was ook deze pan een dikke aanrader geweest.

• Gemakkelijk schoon te maken
  • RVS

Minpunten

• Alles blijft plakken in de pan