Philips FC9910/01

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FC9910/01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Bea van den Brink 18-05-2012
Geschreven voor: Philips FC9910/01

In eerste instantie leek het, behalve het enorme kabaal, een goed apparaat. Hij zoog natuurlijk niet zo goed als met een normale stofzuiger. Maar je kan eens een keer overslaan. Op een gegeven moment kreeg de homerun moeite om de basis terug te vinden.
En dan kom je met een arrogant bedrijf als Philips in contact. De klantenservice legt het probleem weer zo bij jou terug. Belt u volgende week even terug, want ik heb nog zoveel wat ik door moet zetten. Dat niet geaccepteerd. De week erna toch maar even in de telefoon geklommen, jawel, de medewerker zag iets in het systeem. Het apparaat wordt vrijdag bij u afgehaald, u krijgt voor 8 uur een mail.
De afhaaldag (dag na Hemelvaart) geen mail om 8 uur. Bellen dan maar, moet ik de hele dag thuis blijven of kan men mij helpen. Nee...9 uur, het was gisteren een vrije dag, dus een uurtje later. 9 uur, geen bericht, maar weer bellen. Mevrouw, hij was helemaal niet doorgezet, u apparaat wordt helemaal niet opgehaald vandaag.
Wat heb ik een spijt dat ik hier zoveel geld voor heb uitgegeven. En dan weet ik nog niet eens of het goed komt met het product, maar het probleem zit eerder in het vreselijke bedrijf wat het product gemaakt heeft. Het was mij laatste aankoop van dit merk...of ze moeten heeeeel erg goed hun best gaan doen.

Bea van den Brink 28-12-2012

Door een inbraak bij ons ben ik dit apparaat kwijt. Ieder nadeel heeft een klein voordeeltje. Niet dat ik graag zou willen dat inbrekers de waardeloze spullen komen ophalen, maar nu kunnen we wel een ander apparaat gaan proberen.

Officiele reactie van Philips Nederland 23-05-2012

Geachte Mw van den Brink,

Bedankt voor uw review! Vervelend te horen dat uw Philips FC9910 moeite heeft terug te keren naar de basis, dit zou niet mogen uiteraard!

Vriendelijk verzoek ik u contact met ons op te nemen onder vermelding van het dossiernummer SR 50-1065734587. Aangezien u ook contact heeft gezocht via Twitter, kunt u ook uw contactgegevens via een DM achterlaten, dan nemen wij graag contact met u op!

Wist u dat u 2 jaar fabrieksgarantie op het apparaat heeft? Aan de hand van het serienummer kan er bepaald worden of u nog garantie heeft, indien dit het geval is kan er direct een passende oplossing aangeboden worden.

Philips Webcare

sch8 24-04-2012
Geschreven voor: Philips FC9910/01

De robotzuiger zuigt goed en is behoorlijk stil. Hij is ook makkelijk te legen. Hij rijdt ook in keurige banene en is daardoor vrij snel klaar. Nadeel is dat het apparaat nogal snel op storing valt en daardoor nauwelijks te gebruiken is als je niet in de buurt bent. Hij 'struikelt' bv over onze convectorput, die door onze vorige, goedkope, robotzuiger probleemloos vermeden werd.

Dennis12453 10-08-2011
Geschreven voor: Philips FC9910/01

't is echt 'n geweldig apparaat, maakt goed en heel precies schoon pakt echt ieder hoekje van je kamer en als je 'n deur open laat staan pakt hij de andere kamer of hal ook lekker mee en keert weer automatich terug naar 't basis station als hij klaar is! Echt uniek!!! Ben er zeer tevreden mee...

J. Boerman 15-07-2011
Geschreven voor: Philips FC9910/01

De Philips Homerun is een zeer handige aanvulling op je normale stofzuiger. Je plaatst 'm in het dockingstation, drukt op play en hij stofzuigt je hele huis, zonder dat je er naar om hoeft te kijken. Bij ons gaat hij zelfs tussen de stoelen onder de tafel door en hij past precies onder de bank door, ideaal! Ik was even bang dat hij een glazen vaas om zou stoten, maar dit was niet het geval, door de sensoren die op de stofzuiger zitten (hij stopt er vlak voor). Enig nadeel is dat hij de plinten (we hebben hoge plinten) niet mee kan pakken, dus daar heb je alsnog een normale stofzuiger (of stofdoek voor nodig). Verder is het handig dat je 'm in kan stellen op een bepaald tijdstip, zodat je huis schoon is als je thuis komt!

Gert Wouters 10-05-2011
Geschreven voor: Philips FC9910/01

Een maand geleden dit toestel gekocht voor de verjaardag van het vrouwtje.
Het eerste toestel dat Philips zo op de markt brengt, dus wel een gok, maar best een goede.

Het toestel is bij wijze van spreke niet meer dan een borstel die vuil bij elkaar keert in een bakje. Wij laten hem om de twee dagen dmv de instelbare timer zijn werk doen als we zelf op ons werk zijn. Je kan van een "borstel" natuurlijk geen wonderen verwachten, maar 95% van wat een gewone stofzuiger meekrijgt doet de robot ook.

Beneden hebben we vlakke tegelvloer die in de stand "automatic" goed proper geraakt. Ondanks wat ik in buitenlandse reviews las rijdt hij ook in, onder en tussen waar hij desnoods maar nét in, onder of tussen kan. Er weer onderuit komen is geen probleem.
Boven is het bij ons al Tapis-plein wat de klok slaat. In de stand "carpet" is zelfs daar al het vuil en stof weg. Wel is het zo dat je hem dan veel zwaarder belast en de batterij amper een half uur meegaat. Tegenover op tegelvloer en in automatic lukt het wel bijna 90 min.
Een groot voordeel tegenover bepaalde concurrentie is dat de HomeRun niet tegen meubels botst. Als het toestel "weet" dat er een meubelstuk op zijn pad gaat komen rijdt hij daar al trager naartoe en stopt meteen als hij er (zachtjes) tegenzit. Een kwartslag draaien en dmv de uitstekende borstels wordt het vuil onder het meubelstuk ook meegenomen.

Toch ook enkele minpunten:
Als het toestel ergens vastraakt in rondslingerende kabels valt hij vrij snel in veiligheid om zichzelf noch de kabels te beschadigen. Er komt dan een desbetreffende foutcode op het schermpje.
Op zich prima, maar hij heeft geen resume functie. dwz:als je hem losmaakt en weer aanzet begint hij alles weer opnieuw te doen en op het einde (voor zover de batterij dat nog toelaat) stopt de robot weer waar je hem terug hebt aangezet en niet op de lader.
Veel beter zou het zijn mocht dat ding zijn weg vervolgen, onthouden waar z'n lader staat en wat gedaan is niet meer herhalen.
Als de batterij niet volledig leeg is rijdt de robot prima terug naar het laadstation na zijn cyclus. Volgens de brochure zou dat ook moeten gebeuren als ie onderwege met een bijna lege batterij valt. Nadien moet robot dan verder doen waar hij gestopt is. Dit gebeurt dus niet! Ergens in de buurt van die lader is het gedaan met zingen. Foutcode E0: batterij volledig leeg. Je moet hem dan zelf op de lader plaatsen en na het laden terug starten.
Gelukkig is de software updatebaar en komen voor die twee minpuntjes hopelijk ooit updates.

Qua onderhoud is alles waar vuil aankomt zoals alle borstels, bakje en filters in een mum van tijd demonteerbaar en proper gemaakt.
Om de 8 beurten doe ik dat toch wel, want als de borstels wat verzadigd geraken is de poetskwaliteit merkelijk minder. Logisch, want hier en ginder valt er toch al eens een stofje terug van de borstel af.

Akkoord het toestel is niet goedkoop en vervangt de klassieke stofzuiger niet volledig (en dan eigenlijk omdat de HomeRun enkel maar de vloer kan doen en niet zetels ofzo), maar zeker met bvb een kat in huis in volle rui, komt de gewone stofzuiger nog maar 1x per maand boven ipv 2x per week. Wij vinden het een super tijdswinst, zeker als je beiden fulltime gaat werken.