Linksys E2000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys E2000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

gbastiaan 21-01-2012
Geschreven voor: Linksys E2000

Na de overstap van kpn naar ziggo had ik een wifi router nodig.

Na veel goede verhalen gehoord te hebben over linksys de keuze gemaakt voor deze router.

Ik ben erg tevreden of het bereik, ik woon in een rijtjeshuis, router staat beneden op de kast en op zolder heb ik op mn mac en pc 4 streepje bereik van de max5 streepje. Instellen is fluitje van een cent al doe ik het wel het liefst via de webinterface.

Enige min punt vind ik dat hij niet gelijktijg op 2,4 en 5GHz kan, dit is dan ook de enige reden dat ik hem ga vervangen door een e3200

theson 26-12-2011
Geschreven voor: Linksys E2000

Deze router werkt fantastisch, heb ook de netwerkprinter,bewakingsdvr en desktop erop aangesloten werkt perfect. De draadloze verbinding is ook uitstekend en zonder problemen tussendoor. Ik heb nu naast deze router een modem van Telfort, ben van plan de Linksys X3000 aan te schaffen dat is een modem en router ineen, ik ga ervan uit dat dit ook uitstekend gaat werken. Ik lees wel eens dat men problemen heeft met verbindingen. Ik heb de adsl kabel doorgetrokken vanuit de meterkast naar een kamer in op de 1e verdieping, dat werkt dus uitstekend.

Cybermom 13-07-2011
Geschreven voor: Linksys E2000

Jammer genoeg was deze router minder veelbelovend dan ik eerst dacht. Omdat ik aan de achterkant van mijn flat ook een verbinding wilde en deze heel pover was heb ik mijn router aan een familielid cadeau gedaan. Omdat hij was beter met computers kan omgaan heft hij er i.t.t. mezelf een prima router aan. Eigenlijk heb ik hem alleen gekocht vanwege de gunstige testresulaten van de Consumentenbond. Verder heb ik nu een Netgear WNDR3700v2 router, die wel een goed bereik heeft.

bymy141 15-04-2011
Geschreven voor: Linksys E2000

Ik heb de router met de Cisco utilities geinstalleerd. Dat ging niet echt goed. Je krijgt dat eerst een wireless netwerk dat "Goudenregen" heet. Daarna werkte het niet meer zoals de handleiding suggeert. Kon niet inloggen en de installatie opnieuw proberen zorgde niet voor oplossingen. Nu begrijp ik wat de verkoper bedoelde met zijn opmerking op cynische toon: "succes met installeren". Een hard reset, geen Cisco utilities, maar "gewoon" inloggen met admin/admin op 192.168.1.1 werkte uiteindelijk wel.
Maar dan blijkt naar een paar dagen de router regelmatig te hangen en veel minder bereik te geven dan mijn oude Sitecom Mimo router. Dus: niet erg betrouwbaar en niet erg veel signaal.
Uiteindelijk maar DD-WRT firmware erop gezet. De E2000 big build, in 1 keer de firmware op de E2000. Versie: dd-wrt.v24-14584_NEWD-2_K2.6_big-e2000.bin. Een test build, maar 100x stabieler dan wat Linksys levert. Werkt uitstekend. Output power staat nu standaard op 71. Meer signaal (nog steeds iets minder dan de Sitecom) maar wat een berg functionaliteit plotseling.
M.a.w. heb je deze router en heb je problemen? Kijk eens naar de DD-WRT firmware...

Lipno2011 05-04-2011
Geschreven voor: Linksys E2000

3 weken in bezit , ik heb Ziggo alles-in-1 , en heel erg tevreden met deze router. Ik ben niet zo handig met computers maar had de Linksys binnen 5 minuten zonder problemen draadloos geinstalleerd . In deze 3 weken geen problemen gehad , altijd goede verbinding met internet , zelfs op zolder en in de tuin. Zeker een aanrader.

sjuh 03-04-2011
Geschreven voor: Linksys E2000

Eigenlijk ben ik gewoon ontevreden over deze router. De firmware geupgrade maar ik moet deze router zeker een paar keer per week herstarten. Hiervoor had ik een wrt320n en die had deze problemen niet terwijl de twee routers erg op elkaar lijken. Ik zou niemand aanraden deze router te kopen.