Philips All-in-One Ironing Solutions AIS8540 All-in-One 8500-serie - Reviews

• Test panel 7.7 mei 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips All-in-One Ironing Solutions AIS8540 All-in-One 8500-serie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

k*******@h********** 13-05-2024
Laat me beginnen met te zeggen dat ik een onwaarschijnlijk grote hekel heb aan strijken, met gemak stapelt de strijk zich bij mij op tot er geen enkele blouse in mijn kast ligt. Jaren heb ik geprobeerd het strijken uit te besteden, soms strijk ik gauw een blouse maar mijn grote voorkeur gaat uit naar strijkvrije kleding.

Ik had een hele andere verwachting bij dit apparaat! Ik verwachtte een stoomapparaat ( in kledingzaken kijk ik altijd jaloers naar die stoomapparaten) pas na het in gebruik nemen kwam ik erachter dat het “gewoon” een stoomstrijkijzer met een plank was! “Gewoon” veranderde al snel, want eenmaal in gebruik leek het een superstrijker!

Om te beginnen spreekt het installeren van het apparaat, dat in een onverwachte kleine doos werd afgeleverd, voor zich. Zonder gebruik van de handleiding had ik hem in no-time in elkaar staan. Voor de zekerheid een kleine check of alles goed zat en ik was klaar om te gaan!

Met een enorme berg aan blouses in het vooruitzicht vulde ik het apparaat met water, schakelde hem in en ging mijn eerste blouse aan de haal! Dit was heel even het moment van teleurstelling ……. Nu kwam ik erachter dat ik het niet kon gebruiken om mijn blouse te stomen….. er moest toch echt gestreken worden!

Met een lichte teleurstelling legde ik de plank iets platter probeerde het stomen nog een keer om vervolgens het apparaat toch maar te gebruiken hoe het bedoeld was! Plank plat, strijkijzer aan het hoofdeind en met een klein beetje tegenzin begonnen met strijken!

Ik kan niet anders dan zeggen dat ik meer dan blij verrast was toen ik in No-time m’n eerste blouse aan t hangertje hing….. dat ging snel!!!! Dus op naar de volgende en de volgende en de volgende :) fluitje van een cent, en ik zo blij als een kind met een nieuw speeltje. Ik kan gewoon niet geloven hoe snel en moeiteloos ik door mijn stapel wasgoed ben gegaan. Mijn hekel aan strijken is verdwenen, m’n “te strijken” mand is leeg en mn kast hangt weer netjes vol. Ik vraag me wel af of je met hetzelfde gemak grotere dingen kunt strijken want het plankje is goed voor alle blouses maar of je er met hetzelfde gemak je dekbed op strijkt betwijfel ik.

Maar goed, Last but not least, het is een mooi futuristisch apparaat om te zien! Op z’n uiterlijk scoort hij hoge ogen! Ik ben absoluut verkocht!

Mark11! 04-05-2024

Prima strijkijzer, twijfels over de strijkplank

In de afgelopen weken hebben we het all-in-one stoom strijkijzer en strijkplank 8500-serie AIS8540/80 van Philips getest.

Voor het gebruik moet het product in elkaar gezet worden, wat zeer eenvoudig was dankzij de handleiding. Ook is het mogelijk de strijkplank in diverse hoogtes te zetten en het strijkijzer op meerdere plaatsen te koppelen aan deze plank, dus de gewenste configuratie zit er zeker bij.
Dit product is duidelijk ontworpen als all-in-one waarbij de plank na gebruikt iedere keer opgeborgen wordt in bijv. een kast, waardoor de strijkplank ook zo licht mogelijk is uitgevoerd, door gebruik van plastic en een leuke innovatief design met een enkele voet. Echter wiebelt de strijkplank hierdoor bij gebruik en is het minder stabiel dan de oude zware strijkplank die ik gewend ben en bij mij altijd op hetzelfde plek kan blijven staan.
Ook de breedte en lengte van deze all-in-one strijkplank valt mij tegen, omdat het lastig is om de gestreken kleding hierop goed op te vouwen, zeker bij grotere maten. Wel is het weer handig dat de strijkplank het mogelijk maakt om ook vertikaal (kleding aan een hanger) te strijken.

Ik ben zeer gecharmeerd van het strijkijzer met stoomfunctie. Het is een (klein) licht strijkijzer waarmee blouches en andere kleding zeer eenvoudig te strijken zijn. Kreukels gaan er over het algemeen in één keer uit. Er zijn 3 mogelijke stoom intensiteit modes beschikbaar waardoor je de kleding eenvoudig strijkt (meestal met de lage of middel stoomfunctie) en je ook overhemden en jackets eenvoudig met de zware stoomfunctie kan ontdoen van luchtjes en kreukels. Indien je dit soort kleding regelmatig aan hebt, heeft dit strijkijzer een groot voordeel omdat het de stomerij uitspaart.
Voor normaal gebruik is het een licht en krachtig strijkijzer, waarbij de strijk eenvoudig(er) gedaan wordt.

Pluspunten

• Eenvoudig in te klappen en op te zetten
  • Stoomfunctie snel opgewarmd, klaar voor gebruik
  • Licht strijkijzer, fijn in gebruik
  • Krachtige stoomfunctie

Minpunten

• Strijkplank te kort en te smal
  • Strijkplank instabiel door gebruik plastic

Rachelle7 04-05-2024

Compacte professional

Strijken is geen hobby hier, ieder taakverlichting is welkom. Daarom met plezier de 8500 getest. Het is een mooi en compact ontworpen geheel en daarom makkelijk te plaatsen. Wiebelt wel meer dan de oude grote plank, maar kan in vele standen gebruikt worden. De all-in-one warmt heel snel op en is prettig in gebruik. De afzetplaats voor het strijkijzer moet wel erg wennen, hoewel er meerdere plekken mogelijk zijn. Het aansluitsnoer mag wel iets (minimaal 30 cm ) langer. Tenslotte het strijk resultaat: fantastisch en boven verwachting (dat ik het zo goed kan) geen doordruknaden, gewoon perfect.

Pluspunten

• snel warm
  • perfect resultaat

Minpunten

• wiebelt
  • iets kort snoer

t**********@h********** 03-05-2024
Het stoom en strijkijzer is een mooi product,
Ik kan er makkelijk mee werken en er zit een redelijk waterreservoir bij.

De strijkplank is oa van plastic en daardoor heb ik wel mijn twijfels over hoe lang dit mee gaat in tegenstelling tot een ijzeren plank.
Het is makkelijk in elkaar te zetten, en makkelijk in gebruik!

Hjalmar71 02-05-2024

Fijn, maar prijzig apparaat

Ik heb dit apparaat mogen testen en de all-in-one strijkoplossing is handig, vooral voor lange gebruikers vanwege de verstelbare hoogte. Met zijn snelle opwarmtijd en aanpasbare strijkgedeelte is het een efficiënte keuze. Echter, het overmatige gebruik van plastic is jammer. De grote voet kunnen het opbergproces bemoeilijken, vooral voor mensen met beperkte ruimte. Hoewel de prestaties en functionaliteit goed zijn, kunnen de omvang en het materiaalgebruik voor sommigen een nadeel vormen. Over het algemeen levert het product een zeer goede strijkervaring, maar het is belangrijk om rekening te houden met de opbergmogelijkheden. Daarnaast is het een best prijzige aanschaf.

Pluspunten

• Snel warm
  • Strijken en stomen in een

Minpunten

• Prijs
  • Veel plastic

BramG 02-05-2024

De Philips All-in-One 8500-serie AIS8540/80 is zonder twijfel het beste stoomapparaat dat ik ooit heb gebruikt. Echter, zoals gebruikelijk bij dergelijke hoogwaardige producten, hangt hier een prijskaartje aan.

In vergelijking met mijn vertrouwde Philips strijkbout van om en nabij de zeven jaar oud is de All-in-One 8500-serie ook qua strijken verbetering. Echter, in tegenstelling tot enkele luxe nieuwe strijkapparaten (ook van bijvoorbeeld phillips) gaan niet alle kruikels er in één beweging uit. De stoomfunctie is wel aanzienlijk beter dan ieder appraat dat ik heb gebruikt. De stoomfunctie overtreft in ieder geval aanzielijk die van de recentelijk aangeschafte Philips handstomer. Het apparaat lijkt redelijk goed in staat geurtjes uit kleding, met name colberts, te verwijderen. Dat is een welkome bonus is en kan een reisje naar de stomerij besparen. Een bonus ten opzichte van mijn handstomer is dat het waterreservoir veel ruimer is. Hierdoor kunnen meerdere kledingstukken tegelijk worden gestreken/gestoomd. Een ander voordeel is de vorm van de strijkbout. Die maakt het eenvoudig om hoekjes van een overhemd te strijken. Een nadeel vind ik dat de opwarmtijd wat langer duurt en volledig moet worden afgewacht voordat begonnen kan worden. Ter vergelijking: mijn strijkbout kan al na enkele seconden gebruikt worden tijdens het opwarmen. Dit is geen probleem voor iemand die in één keer voor een hele week strijkt. Maar ik ben meer een ochtend-oh-ik-moet-naar-werk-haast-haast-ik-moet-nu-echt-weg-maar-mijn-overhemd-is-te-gekreukt strijker. En dan is elk minuutje waardevol. Vanwege de kortere testperiode kan ik niet goed oordelen of de garantie dat geen schroeivlekken ontstaan. In de testperiode heb ik daar in ieder geval geen last van gehad.

Hoewel mijn testperiode kort was en ik het apparaat niet uitgebreid kon testen, is mijn conclusie dat koper is of de voordelen de kosten rechtvaardigen. Persoonlijk vind ik de prijs net iets te hoog in verhouding tot de geboden voordelen, maar dat scheelt niet veel. Voor iemand die zoek is naar ultiem gemak en die het zich eenvoudig financieel kan veroorloven is het een aanrader.

Pluspunten

• Vorm strijkbout
  • Goede stoomfunctie

Minpunten

• matige strijkkwaliteit bij hardnekkige kreukels
  • oplaadtijd stoomfunctie

b***********@g******** 02-05-2024

Hoewel mijn testperiode kort was en ik het apparaat niet uitgebreid kon testen, is mijn conclusie dat het een goed apparaat is. De afweging van een koper is in mijn ogen of de voordelen de kosten rechtvaardigen. Persoonlijk vind ik de prijs net iets te hoog in verhouding tot de geboden voordelen, maar dat scheelt niet veel. Voor iemand die zoek is naar ultiem gemak en die het zich eenvoudig financieel kan veroorloven is het een aanrader.

ReneN91 02-05-2024

Compact stoom/strijk apparaat

Ik heb deze Phillips All-in-one Ironing Solution een paar weken mogen testen. Met een duidelijke handleiding is hij zo gemonteerd en klaar voor gebruik. Ook voor een eerste gebruik staan er duidelijke instructies in. Wel is er veel (breekbaar) plastic aanwezig.
De plank is makkelijk verstelbaar, zowel horizontaal als verticaal en daarbij makkelijk op te ruimen.
Het apparaat warmt relatief snel op (90seconden) en is daarna ook klaar voor gebruik.
De strijk/stoomboot is licht, wat fijn is maar ook een nadeel. Hierdoor met je bij het strijken harder drukken om kreukels uit t-shirts e.d. te krijgen.

Al met al ben ik redelijk tevreden over het apparaat.

Pluspunten

• Snel opgewarmt
  • Makkelijk te verplaatsen

Minpunten

• Kort stroomsnoer
  • Veel (breekbaar) plastic

Dyana 02-05-2024

Niets voor mij.
De stoom functie is prima, ik vind hem als strijkijzer niet geschikt omdat er geen warmte standen opzitten.
Ook vind ik het als strijkplank vrij onstabiel en een hoog plastic gehalte,
Je kunt het strijk/stoom ijzer verplaatsen dmv een plastic houder, op zich makkelijk maar als deze breekt ( is ook plastic) heb je niks meer om je bout op te zetten.
Dus niet geschikt voor mij.

Pluspunten

• Stoom is prima

Minpunten

• Geen warmte standen op strijkijzer
  • Onstabiel als strijk functie

Merlijn1 02-05-2024

Absolute aanrader!

Wat een geweldige aankoop is dit product! Een absolute meerwaarde en maakt het huishoud leven een stuk makkelijker!

Hij reinigt geuren nog vele malen beter dan een gemiddelde wasbeurt. Geuren komen met dit apparaat vrij nadat een kledingstuk is gewassen.

Het apparaat is gemakkelijk in elkaar te zetten, zelfs zonder handleiding, de handleiding is wel handig om alle mogelijkheden van dit apparaat te ontdekken. Zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid om de stoomreiger af te nemen van de strijkplank en zo handzaam een bank te kunnen reinigen.

De vele standen van de strijkplank maken het erg makkelijk om op allerlei manieren kledingstukken te reinigen. De hoeveelheid stoom is aanzienlijk en maakt je kleding snel geur en kreukvrij.

Het geheel voelt degelijk en kwalitatief aan en ziet er erg luxe uit.
Al met al een zeer goede aankoop ondanks de toch wel pittige prijs. Maar je krijgt er zeer veel voor terug. Voor mij geen strijkplank en strijkbout meer!

Pluspunten

• Gemak
  • Resultaat
  • Functies

M***********************@g******** 02-05-2024

Super apparaat!!!

Ik heb dit apparaat een tijd mogen testen, en ben aangenaam verrast.
De combinatie van strijkijzer en stomer is echt fijn, doordat deze compact is is hij zo gepakt.
Doordat er wieltjes onder zitten is hij makkelijk te verplaatsen.
Het is ideaal dat de stomer gebruikt kan worden met en zonder strijkplank, zodat je bijvoorbeeld ook je gordijnen of bank kan stomen.
De strijkplank is erg handig en makkelijk te kantelen zodat je horizontaal kunt strijken, wil je stomen kantel je hem gewoon weer rechtop.
Bovenop zit een haak zodat je makkelijk je kleding op een kledinghanger kunt stomen.
De bout is zeer licht en glijd ook makkelijk over verschillende stoffen heen.
Stomen doet hij ook heel goed hij is zeer krachtig en heeft ook drie standen.
Opgeklapt neemt hij niet zoveel ruimte in en alles heb je in 1 keer bij de hand.
Ik ben zeer enthousiast over deze strijk en stoom combinatie, het gebruik is zeer eenvoudig en je hebt nog maar 1 apparaat op te ruimen.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • 2 apparaten in 1
  • compact

Minpunten

• De onderkant van de strijkplank word nat

f*******@h****** 01-05-2024

Apparaat heeft plussen en minnen.

Ik heb deze Philips All-in-One Ironing Solutions mogen testen. Na de test periode heb ik besloten om deze strijk apparaat niet te kopen. Het apparaat heeft een goede stoom functie. Je kunt deze op drie standen instellen. Het resultaat is prima. De breedte van de strijkplank is fijn, breder dan een standaard strijkplank. Er zijn echter ook een aantal punten die voor mij tegenvallen. De lengte van de strijkplank is te kort. Niet fijn om broeken te strijken. De handgreep is niet ergonomisch en voor iemand met problemen met een pols is het gebruik van de strijkbout pijnlijk na verloop van tijd. Tot slot is het vervelend dat de strijkplank veel wiebelt.

Pluspunten

• Stoom functie
  • Brede strijkplank

Minpunten

• Handgreep niet ergonomisch
  • Korte strijkplank
  • Geen ergonomische handgreep

René F. 01-05-2024

Makkelijk stoomstrijk systeem

Ik heb dit apparaat nu een paar weken mogen testen. Uitpakken even logisch nadenken en dan is het monteren echt een peulenschil. Het kan eigenlijk maar op 1 manier in elkaar gezet worden. Daarna is het een kwestie van het reservoir vullen (kan gewoon onder de kraan) en het apparaat inschakelen. Het apparaat is snel opgewarmd en kan je beginnen met strijken/stomen. Als man was strijken nooit echt aan mij besteed. Nu met dit systeem moet ik zeggen lukt het mij zelfs. Het strijkijzer zelf is klein, licht en ligt lekker in de hand. Het kost geen moeite om moeilijke plekken te bereiken. De houder is op verschillende plekken te monteren en daarom geschikt voor links- en rechtshandigen. De houder had misschien iets verder van de plank af mogen staan want in de verticale stand komt een bloes al snel tegen het ijzer aan maar misschien is het ook een kwestie van wennen. De strijkplank zelf is makkelijk in andere standen te verzetten (van horizontaal naar verticaal en alles er tussenin) Het strijken/stomen met de plank in verticale stand was nieuw voor mij maar ik moet zeggen dat het met bloezen erg handig is. Je kan de stoomkracht in 3 standen zetten. Een ander groot voordeel is dat het hele systeem weinig plek inneemt met de plank in verticale stand. Je schuift hem zo in een hoekje en je pakt hem ook weer en schuift hem makkelijk over de grond. Je kan het stoomgedeelte trouwens ook los van de plank gebruiken om bijvoorbeeld gordijnen of iets dergelijks te stomen. Al met al zal strijken nooit mijn hobby worden maar dit apparaat maakt het voor mij wel leuker en makkelijker.

Pluspunten

• Eenvoudig gebruik
  • Licht hanteerbaar
  • Snel warm
  • Verticaal kunnen strijken
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• misschien de aanschafprijs

Sonjaja 29-04-2024

Compacte stoomstrijkcombinatie

Efficiënte strijkplank met 3 stoomstranden.
De hoogte van de plank is in te stellen, wat ook geld voor de positie van de strijkplank. Deze is namelijk kantelbaar.
De strijk-/stoombout kan in de houder worden geplaatst, die op zijn beurt weer op verschillende plekken aan de plank kan worden vastgezet.

De stoomfunctie heeft 3 standen; van matig, gemiddeld tot extra heet. Standaard staat deze op de middelste stand.

De strijk-/stoombout is lichtgewicht, ligt gemakkelijk in de hand en kan hierdoor snel over de verschillende stoffen en kledingstukken worden bewogen. De bout glijdt lekker over alle stoffen heen en de kreukels laten zich gemakkelijk glad strijken/stomen.
Wat ook fijn is, dat door het stomen mijn kleding direct wordt opgefrist.

Er zit een haak aan de bovenkant van de plank, waaraan je kledingstukken aan hangers kunt hangen die je op die manier dan kunt stomen.

Wat ik fijn vind is dat dit een compact geheel is, dat gemakkelijk in te klappen is en daardoor relatief weinig opbergruimte vergt. Door de wielen, die eronder zitten, kan het geheel eenvoudig worden verplaatst.

Het waterreservoir is ruim een liter en hierdoor kunnen er veel kledingstukken worden gestoomd, waardoor ik niet steeds naar de kraan hoef te lopen om water bij te vullen.

Nadelen:
Hoog plastikgehalte, waardoor instabiel. Tijdens het strijken wiebelt de gehele plank.

Doordat je continue met stoom werkt, wordt de plank aan de onderkant (wat van plastic is) helemaal nat. Het water druppelt hierdoor op de grond. Na gebruik moet in de vloer droogmaken met een handdoek en de hoes van de strijkplank moet ik na ieder gebruik eraf halen om vervolgens te laten drogen.

Eindordeel:
Ik zou deze stoom-/strijkcombinatie aanraden aan mensen die kleinbehuisd zijn of even snel iets willen opfrissen of kreukvrij willen hebben.

Pluspunten

• Compact
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Stoomt en verfrist
  • In hoogte instelbaar
  • Snel en doeltreffend

Minpunten

• Condensvorming aan onderzijde plank
  • Hoes wordt drijfnat tijdens het stomen
  • Hoog plastic-gehalte
  • Instabiel

Stuffie24 29-04-2024

Handig voor kleine huishoudens

Ik heb de kans gehad om de Philips All-in-One 8500-serie AIS8540/80 te testen en ben onder de indruk van het gebruiksgemak. De strijkplank is uitgerust met een ergonomische iron+ kop, die aanzienlijk lichter is dan gewone strijkijzers. Dit maakt het strijken veel comfortabeler en minder vermoeiend voor de armen. Het design is innovatief, met geïntegreerde wielen die het verplaatsen simpel maken. De opwarmtijd is indrukwekkend snel, en de kleding komt er perfect glad uit, zelfs delicate stoffen zoals zijde. De kleurencombinatie en het moderne ontwerp zijn zeker pluspunten. Verbeterpunten zijn echter de relatief grote afmetingen die opbergen lastiger maken en het gewicht dat, ondanks de ergonomische voordelen, nog steeds aan de zware kant is voor sommigen.

Pluspunten

• Grote watertank
  • Snel warm
  • horizontaal als verticaal strijken

Minpunten

• Grootte van het apparaat
  • Gewicht

Roy9 29-04-2024

super product!

Recent heb ik de Philips All-in-One 8500-serie in gebruik genomen en ik ben er ontzettend blij mee! Wat direct opvalt, is het gebruiksgemak van dit apparaat. De innovatieve strijkplank laat je zowel horizontaal als verticaal strijken en stomen, wat een enorm pluspunt is. Het maakt het strijken van lastige kledingstukken zoals overhemden en jurken een stuk eenvoudiger.

Wat de opwarmtijd betreft, kan het soms even duren, maar dit is minimaal. Eenmaal opgewarmd, werkt het apparaat razendsnel en zeer effectief.

Het ontwerp is werkelijk prachtig. Het apparaat is niet alleen een lust voor het oog met zijn moderne uitstraling, maar het feit dat je de plank kunt kantelen en het daardoor gemakkelijk kunt opbergen, maakt het perfect voor mensen met beperkte ruimte.

Na gebruik ben ik altijd onder de indruk van de resultaten. Dit stoomstrijkijzer is zo krachtig dat het de meeste kreukels in één keer gladstrijkt, zonder dat je het kledingstuk hoeft om te draaien.

Samenvattend, de Philips All-in-One 8500-serie AIS8540/80 is een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een krachtig en efficiënt stoomstrijkijzer. Het is gebruiksvriendelijk, prachtig ontworpen en bijzonder effectief. Absoluut een aanrader voor de moderne huishouding!

Pluspunten

• design
  • functionaliteiten
  • Stoomfunctie
  • krachtig