Op 24 mei heb ik een HP Envy laptop besteld. Betere prijs dan bij de grote bekende webshops, dus goede deal dacht ik. 30 Mei kwam hij binnen, helaas werkte hij niet naar behoren. Na vele uren te hebben gespendeerd met de technische afdeling waarin ik vrijwel mijn hele bel abonnement voor de maand heb gebruikt, werd de conclusie getrokken dat ik het apparaat terug moest sturen en dan een vervangend apparaat zou krijgen. Vervelend maar kan gebeuren. De technische afdeling praat intern niet met de verkoop afdeling, dus ik was steeds in contact met twee aparte afdelingen om het omruilen van het defecte product te regelen en dat ging ontzettend inefficiënt. Omdat ik tentamens er aan had komen verzocht ik de verkoop afdeling of het vervangende apparaat zo snel mogelijk mijn kant op kon komen, want ik zat (en zit nog steeds) zonder laptop. Het antwoord was dat ze niks konden doen om het proces te versnellen, maar dat hij sowieso binnen twee weken binnen zou zijn. Ik reageerde of ze zich realiseerden dat het product momenteel niet op voorraad is volgens de website. Dat klopt maar ze zouden een paar dagen later een nieuwe lading binnen krijgen. Toen heb ik verzocht of ze dan direct een van de apparaten apart wilden leggen zodat die direct mijn kant op kan komen, in plaats van te wachten tot het defecte apparaat verwerkt zou zijn. Dit zou allemaal goed komen en hoefde ik mij geen zorgen over te maken. Helaas bleek dit later wel anders, maar daar kom ik zo op terug, maar over twee weken was al later dan fijn was en ook niet hoe ik had verwacht dat het zou worden afgehandeld wanneer een door de winkel defect product moet worden ingeruild. Het volgende pijnpunt was het ophaalmoment van het defecte apparaat. Ik kreeg een mail van DHL: 'Maandag 3 Juni tussen 08:00 en 18:00'. Ik kon natuurlijk niet de hele dag thuis zijn en de bel in de gaten houden, dus belde ik naar de winkel met de vraag of ze een specifieker ophaal moment konden doorgeven. Dit konden ze niet want ze hebben zelf geen contact met DHL, daarvoor is wederom een andere afdeling. Ik de derde afdeling van het proces vragen en die stuurt mij vervolgens naar DHL omdat ze zelf niet meer informatie konden achterhalen, maar 'Bij DHL konden ze me verder helpen'. Nou ik maar DHL bellen en die konden mij ook niks vertellen, die stuurde mij vrolijk terug naar HP want zij zouden de gegevens gekregen moeten hebben. Eindresultaat: ik zat de hele dag voor de deur te wachten totdat de bezorger eindelijk mijn pakket kwam terugnemen. Hierna hoor ik de hele week niks. Vijf dagen later op vrijdag bel ik om te vragen wat de update is en weten zo nog helemaal niks, niet eens of het defecte apparaat is binnengekomen. Dit moest inmiddels wel zo zijn want naar eigen zeggen zijn hun DHL zendingen altijd binnen 48 uur binnen. Nogmaals heb ik gevraagd of ze het vervangende product alvast konden opsturen, of in ieder geval apart leggen, maar dit wilde de service niet doen omdat dat niet mag van'het management'. Een kaart die nogal vaak getrokken wordt vanaf nu. De dagen daaropvolgend bel ik regelmatig met de klantenservice, telkens met de vraag wat de status is en wanneer ik eindelijk mijn laptop krijg. Ik heb voor mijn tentamens moeten leren en verslagen moeten maken op een oude ipad en ben inmiddels vrij gefrustreerd met het proces. Ik bel vanaf dat moment dagelijks, zonder enige verdere informatie te ontvangen. Het enige wat wordt gezegd is dat de zaak wordt geëscaleerd naar 'het management', dat die er op terug moeten komen en dat ik op de hoogte gehouden wordt. Ik vraag om mij op de hoogte te houden of er nou antwoord wordt gegeven door het management of niet. Klantenservice zegt dit te doen maar heeft dit tot nu toe geen enkele keer gedaan. Maandag 17 juni, 25 dagen na de initiële besteldatum bel ik nog maar eens, vervolgens krijg ik te horen dat het nog langer gaat duren omdat het product niet op voorraad is, iets waarover ik specifiek een opmerking had gemaakt al op 3 juni en tientallen keren over verzekerd ben dat het allemaal goed zou komen. Nu moeten ze wachten op een nieuwe lading en krijg ik op zijn aller vroegst mijn laptop binnen op 27 juni, 35 dagen na de initiële besteldatum. Na alle loze beloftes heb ik zeer grote twijfels of hij tegen die tijd ook echt binnen zal zijn. Ik heb gevraagd of er een vergelijkbaar vervangend artikel eerder gestuurd kan worden, waarop 'het management' als antwoord had 'alleen een met minder goede specificaties.'. Ik weet niet eens wat ik daarover moet zeggen. Bizar hoe een klant die een niet goed functionerend artikel van heen en weer wordt gestuurd en wordt behandeld. Ik weet niet of deze feedback zichtbaar wordt voor andere klanten maar mocht dat zo zijn hoop ik dat dit een waarschuwing is, achteraf had ik graag meer betaald voor de service van een van de grote webshops en deze blamage vermeden.