STELLA - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over STELLA.

Deze score is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

1,9

Gerrit Stijweg 01-03-2023

Samen met mijn vrouw wilde ik, ondanks de mindere ervaring met de huidige Stella fiets, nieuwe fietsen kopen. Onze voorkeur ging uit naar middenmotor. We hadden de keus gemaakt en wilden kopen. Oude inruilen, dat was niet zo mooi, 150,-- euro voor een Stella fiets van bijna 4 jaar oud en niets voor een Batavus van 6 jaar. Na een belletje kon ik 200 euro meer korting krijgen ivm coulance voor de problemen die ik met de huidige Stella heb gehad en 50 euro per fiets als ik deze zelf zou komen halen. Dit alles was voor mij de druppel om weg te gaan. In een week tijd de fietsen particulier verkocht leverde 700 op + de extra korting en zelf ophalen was 1000 euro. Toch maar weer naar Stelle, de verkoper herkende ons nog. De fietsen weer uitgezocht en aan tafel om het rond te maken. Oeh een probleem van een van de fietsen was de accu niet leverbaar, stond niet op het prijskaartje naast de fiets, en moest een zwaardere worden en die kostte 200 euro meer. De extra korting van 200 euro bleek een extra inruil te zijn geworden, dus nu niet in beeld. Kortom weer zeer teleurgesteld en wederom vertrokken. Naar een "gewone" fietsenzaak gegaan en daar 2 Sparta fietsen aangeschaft met voor ons de juiste prijs en zonder te vragen nog accessoires erbij. Dus al met al een vervelende ervaring bij Stella die ruim 5000 euro laat lopen.

W. Braat 22-02-2023

Ik raad iedereen af om bij Stella een fiets te kopen.
Je betaald bij aankoop voor onderhoud die nooit uitgevoerd word, ze raden je aan om zwaardere batterij te nemen dan doen ze voorkomen of de prijs van de standaard batterij er af getrokken wordt.
Maar je betaald er gewoon 2 in mijn geval zelf 3.
Ook heb ik betaald voor een verzekering die ik achteraf nooit heb gehad.
Tevens betaald voor pechhulp bij de ANWB.
Ook dit was een fabel. Ben nooit aangemeld.
Kort om mensen wees gewaarschuwd.
Ze zijn niet te bereiken per telefoon en email wordt nooit beantwoord.
En vandaag na 3 jaar allende, werd ik gebeld dat ze onderhoud aan mijn fiets wilde inplannen, maar er moest wel weer betaald worden, wand het betaalde onderhoud was verlopen.
Toen ik niet akkoord ging, werd de lijn verbroken.
Ik waarschuwing iedereen koop hier nooit een fiets.

Nico 21-02-2023

Fiets is ok.alleen de banden van Vredestein vind ik zeer slecht vertonen na ca 1,5 jaar haar scheuren aan de zijkant van de band ondanks dat de banden druk op 4,5 bar staat
Garantie niet dus omdat het een slijtage onderdelen niet vergoed worden

3 van 10 krijgt Stella. 16-02-2023

Alkmaar servicecentrum haalt cijfer 2 flink naar beneden, anders 8.
Fiets is 3 maanden oud en de remmen doen het nog steeds zeer slecht.
Ik veel malen servicecentrum Alkmaar geweest. Voor Nop....
Medewerkers zeggen twee opties: Ik rijd hard en het is een rot-remsysteem, dus medewerker spreken elkaar tegen.
Ik zeg: Dit it is garantiewerk en dat moet het ook zijn.
Nota benen.... hij remt nu helemaal niet meer.
Hij diezelfde man,... Spreekt zichzelf tegen....

En de man vraagt overal geld voor!!!
Dat geld vragen....kan niet, want dat is garantie en blablabla verder
Eerst opleidingen volgen....
Niet gelijk naar fietsen ..

Henny 14-02-2023

Zéér klantonvriendelijk en komen gemaakte afspraken niet na. Vandaag weer zeer onbeschoft aan de telefoon behandeld en medewerker verbrak de verbinding. Ook bij de aflevering van de fiets een jaar geleden alleen maar problemen….fiets werd niet op afgesproken tijdstip geleverd….vervolgens sleutels niet passend bij de fiets en een factuur voor iemand anders bestemd. Nooit meer een Stella voor mij!11

Albert Goverse 08-02-2023

goede en duidelijke uitleg bij zowel aankoop als bij de aflevering werden op een prettige wijze geholpen door vriendelijke medewerkers onder het genot van een kopje koffie ga zo door

Stan Alberts 10-01-2023

In november 2022 heb ik in het Stella experience centre van Roermond een fiets gekocht, type Livorno Grey MDBAL Si 28" N8D U S.
Tijdens de verkoop is expliciet besproken dat ik de fiets o.a. kocht vanwege het kleine display en bediening links bij het handvat (zelfde bediening als de Gazelle van mijn vrouw).

De fiets zou geleverd worden op 30 november, ik heb daar vrij voor moeten nemen. De op die dag aangeboden fiets had een volledig andere bediening en display (afneembaar midden op het stuur), welke ik niet heb aangenomen. De verklaring van de persoon welke de fiets afleverde was vaag, ze wisten nooit van te voren welk type bediening bij de fiets kwam (??!!).

Een nieuwe levering werd middels de telefoon gepland op 10 januari (vandaag tussen 10.44 en 12.44), ook daar heb ik een dag vrij voor genomen!
Op donderdag 5 januari heb ik een bevestiging van de levering gehad, en ook vanmorgen hierover nog een bevestiging via SMS!!

Maar..... geen fiets geleverd vandaag.
Toen ik ging bellen bleek dat er helemaal geen fiets klaar stond om te worden geleverd!
De e-mail en SMS zijn blijkbaar "door het systeem" verstuurd.....??

U begrijpt dat ik zeer teleurgesteld ben in Stella. Ik hoef geen fiets meer van Stella, ik koop wel een merk wat wel betrouwbaar kan leveren.

Adrie 09-01-2023

Een klantonvriendelijkheid bedrijf, je krijgt niet eens een reactie op je klacht.
Vanwege Corona de servicebeurt niet uitgevoerd en maak je een afspraak moet je er gewoon voor betalen. Terwijl ze deze service kosteloos aanbieden bij de koop van een fiets.

HR 04-01-2023

Stella beloofd van alles als het op het repareren van een net nieuw gekochte fiets aankomt, maar tot heden is er niets van al die beloftes terecht gekomen. Ik spreek bij deze maar weer eens de Wens uit of de Stella organisatie nu een actie gaat ondernemen. Ik houd u op de hoogte.

enter 22-12-2022

stella=ellende
klantenservice is zo slecht; advies aan alle mensen die een Stella fiets willen kopen; lees aub de review op de diverse beoordeling sites, en kijk niet alleen naar de prijs van aanschaf ,want voor het zelfde geld koop je een fiets bij de plaatselijke fietsenmaker en worden klachten wel opgelost . bij Stella wordt denken ze alleen maar aan verkopen en niet anders; het is hetzelfde als de eigenaar van Stella; van Mossel / Mandemakers keukens: verkopen,verkopen,verkopen,verkopen en daarna ben je aan de goden over geleverd. STELLA BEGIN ER NIET AAN

Tobi 16-12-2022

Zogenaamd een aanbieding gekocht met "nog maar 2 exemplaren" na 4 weken een prijsverlaging van dik €600. Afleveren was een probleem, vreselijke klantenservice. Als het geld binnen is sta je er alleen voor.

Schuit 15-12-2022

12-12-2019 Twee nieuwe fietsen gekocht na een paar weken geklaagd over achterwiel (zwabert )in 3jaar 5x naar gekeken maar niet kunnen maken, na aandringen kwam er een nieuwe achterwiel in maar moest dat zelf betalen service 0,00

Marjon 15-12-2022

Op zondag 27-11-2022 bestel en betaal ik online een fietsendrager. Op woensdag 30-11-2022 krijg ik een telefoontje dat de fietsendrager van Thule niet meer leverbaar is. Ik wil dan graag mijn geld terug. Daar moet ik wel even geduld voor hebben. Pas op 09-12-2022 staat het geld op mijn rekening. Dat vind ik niet netjes !!

Slecht 10-12-2022

2 fietsen, 3 jaar oud en de accu’s zijn versleten. Altijd opgeladen volgens de voorschriften, dus terug naar Stella in Zaandam. Zeer slechte ervaring met de verkoper. Ik kon 2 accu’s kopen a 1000 euro of 2 nieuwe fietsen a 1800 per stuk en ik kreeg voor mijn “oude “ fietsen 150 euro per stuk terug. Op de banden zitten nog uitsteeksels van het weinig rijden[nog geen 850 km] slecht. Ik adviseer iedereen maar iets meer bij te betalen en een merk fiets te nemen

Sonja 08-12-2022

Fiets bij Stella besteld op 10 sept 2022.Hij zou geleverd worden week 43.Er waren al 2 wkn extra bij opgeteld,wat prima was.Toen had ik tenslotte mijn oude elekt fiets nog.Direct een deel aanbetaald,en via t fietsplan al begonnen te betalen.
Week 44 gebeld,nee nog in bestelling was het antwoord.Week 47maar weer eens gebeld,en n dag later gemaild.De fiets werd ws dec geleverd en k kreeg klaar dat ik graag n fietsdisplay gratis wil ontvangen.Want inmiddels eigen fiets verkocht en betaal voor n fiets die er nog steeds niet is.Waardeloos,inmiddels week 48 en nog 2,5 week in het oude jaar....Ik ga geen reclame maken voor Stella!

Iro 07-12-2022

Met black friday een fiets aangeschaft. In de winkel mega goed geholpen.
En toen begon de hell.
Telefonisch niet te bereiken
Toen ik eenmaal via verkoop doorverbonden werd, kreeg ik van de medewerker te horen "Ik ben prima bereikbaar hoor" terwijl ik die dag alleen al 5 x in de voicemail kwam en werd opgehangen
Afspraak verplaatst naar ander tijdstip
Zou bevestigd worden per email, nier gedaan
Vandaag gebeld door stella waar ik bleef.... omdat de afspraak niet verplaatst was.
oooooo, we hebben nog niets eens de fiets in huis. Ik houd mijn hart vast voor als we een reparatie nodig gaan hebben

Henk Tigchelaar 06-12-2022

Wat een slechte klantenservice van Stella. Vanmorgen gebeld voor een reparatie bij dealer in de buurt. Na een lange wachttijd kreeg ik een ongeïnteresseerde medewerker aan de telefoon die niet goed luisterde en m'n klacht niet serieus nam. Ik kan de fiets niet meer gebruiken en de reparatie vindt pas in januari plaats.

jan 05-12-2022

nooit meer Stella. We hebben hier drie fietsen gekocht dus we dachten we zijn goede klanten. helaas. We hadden enkele klachten over onze laatste aankoop. Hun oplossing per telefoon (zeer onvriendelijk en er kan niets. eenmaal gekocht, helaas) per mail (geen reactie) klachten formulier bij Stella, geen reactie, ze melden ons dat ze ons hadden proberen te bellen, dit kan niet ze stonden niet op de nummer melder. Dus gewoon leugens . gewoon nooit meer Stella voor ons. Hun gratis onderhoudsbeurt mogen ze ook houden.

kool 05-12-2022

Kat in de zak! Stella actie dage met hoge kortingen. Mooie elektrische fiets gekocht, deze was echt een top aanbieding. 900 euro korting en black Friday zou deze fiets niet aan mee doen. Fiets gekocht en binnen 14 dagen afgeleverd. Accu was zo leeg dat boordcomputer niet kon worden uitgelegd. Accu opgeladen en vervolgens gebruiksaanwijzing zelf opgezocht. Toen bleek de fiets alweer 3900 euro goedkoper. Telefonisch contact opgenomen, maar medewerkster gaf aan niets te kunnen betekenen. Zo mocht het niet beslissen en na ruggespraak ook o op het re het rekest! Geen empathisch vermogen en wat ze nog zeggen, u bent niet de enige vandaag met deze klacht! Ik ben teruggegaan naar de winkel waar ik de fiets had gekocht in Naarden. Sorry meneer, we weten vooraf niet de aanbiedingen, ik kan niets voor u doen u moet naar hoofdkantoor. Nu blijkt ook nog eens rubbers van de accu gescheurd te zijn, fiets is nog geen week oud en ik heb mijn buik er al vol van. Wat een bedrijf, voor mij noooooooit meer een Stella!

Ferry 24-11-2022

Eerder deze week begonnen met orienteren op een elektrische fiets, waaronder vandaag bij een vestiging van Stella in Bemmel. Aardige werknemer die goed de tijd nam om alles uit te leggen en toe te lichten. Omdat ik online een brochure had aangevraagd werd ik telefonisch gebeld met de vraag of ik aan huis een van de fietsen wilde testen 'nu nog de korting gold vanwege black friday'. Ik gaf aan dat ik naar aanleiding van de verschillende fietsleveranciers en testritten heb gekozen voor een fiets van de collega's van Amslod. De medewerker van Stella begon vervolgens behoorlijk Amslod af te vallen door de telefoon. Dat het echt een B-merk is, maar zich presenteert als A-merk met budget onderdelen en dat Stella universele producten heeft t.o.v. Amslod en zij dus niet. Wat een onprofessionele jonge jongen was dit zeg. En stel dat, in worst case scenario, de fiets van Amslod inderdaad tegen valt (wat het niet zal doen). Dan zal ik echt NOOIT maar dan ook nooit naar Stella gaan als alternatief. Wat een schofterige, narcistische en onprofessionele organisatie moet dit zijn.

Ik zal deze winkel zeker niet aanbevelen. 14-11-2022

Heb 2 nieuwe Stella fietsen gekocht,en deze zijn wel op de afgesproken tijd geleverd.Maar door ziekte helaas de fietsen niet kunnen gebruiken.Na 3 maanden bericht gekregen om de eerste servicebeurt te laten uitvoeren,waarop ik gemaild heb,maar nooit een antwoord gekregenToen maar de telefoon heb genomen en gebeld met Stella,en gevraagd of ze de 1e servicebeurt op een later tijdstip alsnog zouden willen uitvoeren.Het antwoord was,dat het geen probleem zou zijn.Maar nu na div mails waarop nooit is geantwoord door Stella,,krijg ik ineens een mail dat de de 1e beurt helaas niet meer willen doen,maar wel de 1e jaarlijkse beurt tegen betaling van 59.75 euro per fiets.Maar dit was niet de afspraak,en wat moet je een fiets op 19 pinten controleren als ze nauwelijks gebruikt zijn ( ca 20 km ) Dus ook mijn ervaring is super slecht bij Stella. Ik heb heel mijn leven anders omgegaan met mijn klanten.

Extreem slechte levering Stella Fietsen 10-11-2022

Reclame van Stella: GEEN STRESS, GEWOON LEKKER FIETSEN!!

Hoe kan het dan zo fout gaan? Ben normaal niet van dit soort berichten, maar ben toch heel benieuwd naar jullie reactie c.q. ervaringen met #Stellafietsen. Die van mij zijn heel slecht.

Je koopt twee elektrische fietsen van #Stella #fietsen in Purmerend, welke op voorraad zijn. Levering kan echter alleen in Alkmaar plaatsvinden of we moeten ruim een maand wachten, dan kunnen ze ze wel komen brengen. We kiezen voor ophalen.

Kort voordat we ze willen ophalen krijgen we te horen dat er door een computerstoring iets fout is gegaan in de planning. Dat kan gebeuren, denk je dan. Dus nieuwe afspraak gemaakt en busje gehuurd.

Bij aankomst in Alkmaar blijkt dat er wederom wat fout is gegaan met de levering. Er staan twee herenmodellen ipv een heren- en damesmodel en daarnaast ook nog wat andere kleine foutjes. Ja en nu? Na een uur “onderhandelen” kunnen ze de fietsen ruim een week later bezorgen. We gaan maar akkoord.

Nou vandaag de grote dag. De fietsen zouden in de ochtend gebracht worden en we zouden ook vooraf gebeld worden. Groot is onze verbazing als rond 12.00 uur nog steeds geen telefoontje binnen is gekomen of toch niet? Zou er weer wat misgegaan zijn? Probeer dan maar #Stellafietsen te bellen. Alleen maar een bandje en verder niets. Gelukkig had de medewerker in Alkmaar met zijn mobiel gebeld, dus dat maar proberen. Deze nam natuurlijk niet op. Toen maar Whatsappje gestuurd waarop hij aangaf dat de fietsen niet bezorgd waren en dat dit mogelijk fout van het hoofdkantoor was, waarop wij zeiden “had je niet even kunnen bellen”. Hij dacht dat wij wel het hoofdkantoor hadden gebeld (is überhaupt niet mogelijk) terwijl de afspraak met hem persoonlijk was gemaakt. Dood spoor dus. Toen naar vestiging Purmerend waar we ze gekocht hadden en ons verhaal gedaan. Ook deze verkoper kon niets betekenen voor ons. Dus telefoontje naar het hoofdkantoor van de verkoper. Het beste voorstel was om weer een week te wachten en als de planning het dan toeliet konden ze onze op voorraad zijnde fietsen mogelijk leveren. We zijn hier uiteraard niet mee akkoord gegaan en hebben de koop geannuleerd. Er wordt nu binnen 3 tot 5 werkdagen contact opgenomen en dan gaan ze het geld terugstorten.

EEN GROOT SCHANDAAL IS HET ALS JE ZO MET JE KLANTEN OMGAAT.

Jan Mostert 04-11-2022

Wat was ik blij met mijn vers aangeschafte Stella Morena Black fiets, die alle snufjes in zich had die ik graag wilde. Betaalde daar wel ruim € 3.100 voor, maar dan heb je ook wat. De fiets mankeert niet zoveel aan, en hij doet wat hij moet doen. Hij bevalt me ook best, maar wat een waardeloze organisatie is Stella. Ik ben zelf werkzaam in de commercie, maar als ik mijn klanten zo zou behandelen, dan was het snel gedaan met mij en met onze organisatie, waar klantvriendelijkheid en oplossingsgericht denken hoog in het vaandel staan. Stella heeft van beide items nog nooit gehoord. U er een simpel mankement zich voordoet, is men bij Stella vooral niet te bereiken, en als je er eindelijk doorheen bent na een wachttijd van gemiddeld 45 minuten, blijkt dat men niets voor je kunt doen. Ze beloven je terug te bellen, of je moet maar een mail sturen waar dan vervolgens, hoe kan het ook anders, geen reactie op komt. We laten het er zeker niet bij zitten, en dat is geen dreigement maar een belofte, en beloftes kom ik altijd na, dit in tegenstelling tot Stella.

Bart 03-11-2022

Tot afgelopen juli was ik een tevreden klant van Stella. Binnen 4 maanden tijd is dat volledig omgedraaid. Afgelopen juni is mijn Stella fiets gestolen. Hij was bij Kingpolis verzekerd en eind juni onving ik bericht dat mijn diefstalclaim vervolgens was goedgekeurd. Ik heb toen direct een nieuwe fiets besteld (ordernummer 00583300). Deze zou 6 juli geleverd worden. Helaas kwam Stella (toen wel nog) langs, maar met de verkeerde fiets. Daarna zouden ze op 17 augustus langs komen met wel de goede fiets. Helaas kreeg ik één dag van te voren te horen dat een onderdeel onbrak. Ik moest toen weer een nieuwe afspraak maken. Dit keer duurde het wat langer, maar gisteren - 2 november - zou dan toch echt mijn nieuwe fiets komen. De ochtend zelf kreeg ik inderdaad nog een bericht dat ze diezelfde ochtend tussen 7:49 en 9:49 langs zouden komen. Toen om 11:00 nog steeds niemand was geweest ben ik gaan bellen (en mailen). Zoals afgelopen 4 maanden wel vaker het geval kreeg ik na lange tijd in de wacht de melding dat het te druk was en dat ik naam etc. moest achterlaten, zodat ik terug gebeld zou worden. Ik had inmiddels helaas al wat meer ervaring, dus hoewel toch maar gegevens achtergelaten, verwachtte ik niet daadwerkelijk terug gebeld te worden. Ik heb gisteren nog drie keer gebeld, steeds na lang in de wacht mijn gegevens achter gelaten, maar zoals gebruikelijk wordt je niet terug gebeld. Aangezien ik nogal vasthoudend ben, heb ik vanochtend om 9:00 direct weer gebeld. Vandaag krijg ik echter de gehele dag (nu ook nog) de mededeling dat "door een landelijke internet storing" ze 'even' niet bereikbaar zijn. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen, maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Eerlijk gezegd ben ik bang dat Stella op het omvallen staat. Zie ook berichtgeving over cash flow problemen en het cancellen van Stella van grote orders bij toeleveranciers. Enkele duizenden fietsen schijnen half afgemaakt bij aanleverende fabrieken te staan :-(

Nicolette 28-10-2022

Het had eigenlijk een 0 moeten zijn maar die keuze is er niet. Wat een waardeloos bedrijf!! Nog nooit zoiets mee gemaakt… vanaf mei bezig om mijn fiets te krijgen, ik kan een heel epistel schrijven maar ik probeer het kort te houden. Compleet gefrustreerd hier, dweilen met de kraan open en trekken aan een dood paard! Kom geen stap verder en mijn fiets is al helemaal betaald. Zowel afhaal afspraken en bezorg afspraken niet nagekomen. Klanten service slecht bereikbaar. Uiteindelijk gebeld door een medewerker dat mijn fiets gevonden was in vestiging Purmerend. Verstuurd naar hoofdkantoor voor nieuwe bezorg afspraak, je raadt het al, niet gebeld. Voor derde keer klacht ingediend. Word ik gister gebeld, is de fiets ineens niet meer leverbaar. Bizar!! Ik wacht al vanaf mei op mijn fiets en ben er nu helemaal klaar mee. Nu nog wachten op mijn geld, heb er geen vertrouwen meer in. Rechtsbijstand is nog het enige dat ik hier kan bedenken!

Toch een epistel geworden omdat ik het kwijt moet.
Ik hoop dat niemand hier meer een fiets besteld en gewoon naar de plaatselijke fietsenmaker gaat. Doe er je voordeel mee en trap er niet in!!