Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 93 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,2

Peter Broekhuizen. 01-02-2018

Goede kwaliteit geleverd. ??

Wat ik heb besteld , binnen 24 uur het goede artikel in huis. Perfect geleverd.
Al diverse keren besteld en op tijd geleverd.

Frans 29-01-2018

Niemand thuis bij service

Veel keus en en de shop werk goed, helaas kreeg ik bij 1 van de twee items een beschadigd exemplaar. De doos zag er wel goed uit anders had ik hem niet geaccepteerd bij het postkantoor.

Helaas thuis bij het uitpakken zag ik dat mijn video kaart beschadigd was. Er zat ook geen plastic om de doos heen dus het lijkt erop dat dit een 2e hands product is.

Contact formulier ingevuld maar niemand reageert, zeker wachten totdat de 8 dagen omruil garantie om is.

2e bestelling hier en ook de laatste.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

ReCorn066 20-01-2018

Scherpe prijzen, snelle levering, goede service

1 onderdeel was niet meer beschikbaar, na kort overleg, snel alternatief gevonden, en zonder problemen was de betaling geregeld en de bestelling compleet in orde

Jan T 18-01-2018

Snelle levering / goede services.

Ik heb gekozen voor Alternate, omdat zij de nieuwste Synology NAS type 218 binnen 4 dagen konden leveren tegen een prijs die lager lag dan andere internet leveranciers.

Damian 17-01-2018

RX560 maar RX560 low profile ontvangen

besteld by Alternate 1 x JEXY0D12 GiBy4GB D5 RX 560 Gaming OC 4G . Geleverd goedkoper model met 1 ventilator. Naar winkel gereden voor omruiling. Product niet leverbaar. Voorgesteld werd een ASUS ROG Strix RX560 O4G EVO Gaming met bijbetaling
Na een paar weken kwam ik erachter dat dit een lite versie van de RX560 is met minder steamprocessors

WD 11-01-2018

Goed product, snel geleverd!

Informatie vooraf was goed en prettig en nazending van een ontbrekend accessoire prima geregeld! Ik werd steeds vlot teruggebeld of via de mail op de hoogte gehouden over de nazending.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice

Minpunten

• -

een zeer ontevreden ex-client 09-01-2018

Zeer teleurstellende service van Alternate e Ridderkerk

Alternate NL te Ridderkek levert slechte batch video kaarten en is niet bereid deze in te nemen en per direct goede uit te leveren. Is wel bereid om de kaarten in te nemen en deze naar de fabrikant(!) ter analyse en eventueel reparatie te sturen, duur: "maar" 5 weken! Verschuilt zich achter gebreken van hun leverancier zonder zich service gericht naar de koper op te stellen. Call centre wordt bemenst door technische niet capabele personen die keurig call centre scripts oplezen, maar dan alleen maar dat. Absoluut geen intentie om ooit nog maar iets te kopen bij (NL) vestiging van Alternate in Ridderkerk. (ps rekent €4,95 transport kosten bij een order van enkele duizenden euro's!)

mike9801 10-01-2018

Ik heb precies het zelfde meegemaakt met mijn laptop. Eerst de verkeerde laptop binnen gekregen, opgebeld en te horen gekregen dat ze de andere laptop nooit hebben gehad. uiteindelijk de laptop gehouden. Het keyboard zit los en de shift toets blijft hangen. een mailtje gestuurd met mijn klachten en ontevredenheid, ik kreeg een standaard retour mailtje als reactie zonder extra informatie. Hier heb ik voor terug gebeld en ik kreeg een klant onvriendelijke mevrouw aan de telefoon die het al irritant en moeilijk vond om mijn enigszins makkelijke vragen te beantwoorden. En ja natuurlijk is de retour tijd 3-5 weken!

Edwin 08-01-2018

Super snel perfect verpakt top .

Heel goedkoop super snel perfect verpakt ik koop er zo weer .en je kan via ideal betalen dus ook heel handig

G. Jansema 07-01-2018

Top service

Ze hadden een 10 gekregen als ze geen gebruik zouden maken van PostNL want die maken jullie belofte niet waar en laten je gewoon het pakket zelf afhalen op een afhaallocatie.

Richard Duinhouwer 03-01-2018

Topservice....vandaag besteld, morgen binnen.

Videokaart besteld..scheelt best veel op de prijzen in de winkels. En ze hebben veel meer keuze. Volgende keer weer daar bestellen. En...heel goed verpakt!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

dave 02-01-2018

snel en goed zo als gewoonlijk

koop al jaren hier bij alternate...en zal dat wel blijven doen...alles gaat snel en vakkundig en veel computeronderdelen op voorraad. meestal via de website maar ook vaak in de winkel

Pluspunten

• Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

van Biezen 01-01-2018

goede prijs kwaltijd verhouding

Goede service bezorgen op tijd en ze doen wat ze beloven
ik zou ze bij al mijn vrienden en kennissen aanraden.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Ingen Visser 30-12-2017

Alternate heeft een goede service geleverd

De verwerking en afhandeling van de bestelling werd goed en op tijd verzorgd. Dit kwam goed uit zeker met het jaaruiteinde.

Pluspunten

• Levertijd
  • Retourproces

Minpunten

• -

Ronald 29-12-2017

Goede service

Ik had voor Alternate gekozen omdat ik in het verleden ook al een zelf samengestelde systemen had gekocht, en dat is redelijk to goed verlopen, ze hadden bepaalde onderdelen niet, omdat deze waren uitverkocht!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Marinus 26-12-2017

Goede Service

Heb bij Alternate al eens meer besteld en naar wens ontvangen snellen leveringen,goede prijs/kwaliteit zekere aanrader.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

A de Waal 26-12-2017

Voordelig en snelle levering

Duur speelgoed was bij Alternate een paar tientjes voordeliger. Vlak voor kerst besteld, maar toch zelfs op tijd aangekomen. Super.

danielle w 26-12-2017

geweldige service

zeer geweldige website, zeer duidelijk, snelle levering wanneer item beschikbaar is. goede garantie.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

manfred 25-12-2017

geweldige service

ik heb corsair glaive ge kocht ik ben er heel blij mee soft ware is goed je kan je muis daar alle kleuren veranderen en je kan je muis aan passen aan snelheid en natuurlijk goede service van alternate netjes verpakt . ga zo door met je mooie bedrijf.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Margreet Koster 24-12-2017

Prima service.

Goede en duidelijke website. Prima service. Bepaald artikel was niet meer voorradig. Werd hier keurig over gebeld met de vraag of ik misschien een alternatief had of dat ik het prima vond. Voor alternatief gekozen zodat mijn bestelling direct verzonden kon worden. Alternatief was nog iets goedkoper en kreeg een mailtje dat het restant teruggestort werd op mijn rekening. Prima geregeld zo vlak voor kerst.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Maarten 19-12-2017

Snelle levering

Prima website, makkelijk te bestellen en betalen en snelle levering van artikelen die op voorraad zijn, goede service. Al meerdere keren een bestelling gedaan

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Sebas781 18-12-2017

Betrouwbaar en keurig op tijd geleverd

Ik heb alle losse onderdelen besteld om complete PC inelkaar te zetten. De levering is heel snel geweest en ben hier te vreden over. Een puntje; het viel op dat de grafische kaart eruit zag alsof deze al eens is gebruikt, want de seal was eraf en het folie gekreukeld. Verder ben ik heel tevreden en zal dan zeker weer opnieuw bestellen in de toekomst! Fijne feestdagen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

peter de geus 18-12-2017

voor je pc hebben ze alles,nou ja bijna alles

bij mijn laatste bestelling is alles is alles perfect verlopen. bij de bestelling daarvoor is 2x verzendkosten gerekend, 1 product bestelde ik 5min later en werd in 1 doos afgeleverd maar toch 2x leveringskosten. 2,5 jaar geleden op advies van medewerkers van alternate am3+ 1866mhz geheugens besteld ,werkten geen van allen 2 sets terug gestuurd bij de derde set kon ik niet meer lopen . en toch blijf ik bij deze winkel kopen

Zwhein 17-12-2017

Snelle levering!

Geleverd zoals besteld , snel en voor een scherpe prijs, zelfs toen het ijzelde :-).
Was op dat moment het beste geprijsd .

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

J. van Bentum 15-12-2017

Zo hoort het ! goed helder en snel Prima

Professioneel en goed. Alles vlot verwerkt en direct geleverd. Informatie op de site is uitstekend en zeer uitgebreid

Erwin 12-12-2017

Prima ondersteuning

Mijn D-link DHP-P509AV AV 500 HD starter kit ging na 1,5 jaar defect binnen de garantieperiode. Ik nam contact op via de site. Een erbarmelijke site vol taalfouten en een totaal gebruiksonvriendelijke interface uit de jaren '00. Gevraagd werd om het aankoopbewijs toe te voegen, dus dat deed ik. Na twee dagen kreeg ik een reactie: of ik het aankoopbewijs wilde opsturen. Dat heb ik nogmaals gedaan (via e-mail, met daarbij de mededeling dat ik deze al had toegevoegd) en vervolgens bleef het stil. Al ruim twee weken. Ondanks meerdere vragen van mijn kant. En het telefoonnummer op de site (010 - 799 43 44) wordt niet opgenomen, na een muziekje wordt de lijn verbroken. Voor mij nooit meer D-link.
Ik heb nu contact opgenomen met Alternate, de verkoper en die hielp mij binnen een kwartier verder. Snel een retourformulier in de mail met de belofte dat ik een vervangend product krijg of anders geld retour.

Pluspunten

• Retourproces

Minpunten

• -