Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 92 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,3

Ingrid 13-05-2020

Bestelling zou 4 mei verzonden zijn, maar de track en trace link geeft aan dat de zending wel is aangemeld maar nog niet ontvangen door DHL. Klantenservice is telefonisch onbereikbaar (verbinding wordt verbroken wegens drukte) en op e-mail wordt niet gereageerd.
Uiteindelijk na heel vaak proberen 13 mei iemand aan de lijn gekregen. Onduidelijk is wat er met mijn bestelling is gebeurd. Ze wilden een nieuwe order aanmaken, maar product is niet meer op voorraad nu, dus ik heb mijn geld teruggevraagd. Ik zou daarvan een bevestiging krijgen per e-mail, ik wacht het af.

Wvdsluys@wvdsluys.nl 11-05-2020

Ben tevreden helaas is de bestelling niet de volgende dag geleverd duurt steeds een dag langer, ondanks dat het brievenbus bestelling is raar hoor

KG 09-05-2020

Een product dat "op voorraad, vandaag besteld, morgen in huis" op de website staat na bijna 2 weken niet binnen.
Geen verzendbericht, geen track en trace. Zelfs niet te zien in de "order history" van mijn account.
Dit heeft niet met PostNL te maken. Zij hebben het pakket nog niet eens bij PostNL aangeleverd.
Telefoon wordt niet opgenomen.
Op e-mail wordt niet gereageerd.
Voor mij de laatste keer dat ik iets bij Alternate bestel.
Annulering ingediend, nu maar hopen dat ze het geld terug storten..

Helaas blijk ik niet de enige te zijn. Op Klachtenkompas staan alleen al in april 7 anderen waar precies hetzelfde bij gebeurd.

En ook op Tweakers.net regent het klachten over dit bedrijf.

Edit 13-05-2020:

Alternate heeft inmiddels contact opgenomen.
De bestelling is geannuleerd en het aankoopbedrag zal worden teruggestort.

Bestelling van 22 april nog steeds niet… 08-05-2020

Bestelling van 22 april nog steeds niet geleverd, mail wordt niet beantwoord, telefonisch onbereikbaar.

Ro 06-05-2020

Was op zoek naar een laptop. Eerst bij de gebruikelijke webshops gekeken en ook nog de zoekmachine gebruikt. Hierdoor kwam ik bij Alternate. Via een filter uitgekomen bij de juiste laptop. Er waren er voldoende op voorraad en had de desbetreffende laptop besteld voor een bepaald uur waarschijnlijk en de volgende dag werd de laptop al bezorgd!! Super.

Arjen 30-04-2020

Na het afknappen van mijn harde schijf bij Alternate.nl zo snel mogelijk een nieuwe besteld. Bij verzending aangegeven dat ik hem dezelfde avond nog bezorgd wilde hebben. Om bepaalde redenen is dit niet gelukt. Ik moet er echter wel extra voor betalen. Na wat heen en weer gemaild is na tussenkomst van de manager dit op uitstekende wijze opgelost. Mijn complete verzendkosten zijn vergoed. Alternate.nl laat zijn klanten niet in de steek en is serieus op zoek naar een oplossing wanneer er een geschil is. Mijn product werkt fantastisch. De levering was snel. Een conflict is opgelost. Ze zien mij hier als klant zeker terug.

Vidjai Mancham 29-04-2020

Zoals de meeste kopers reageren: dito probleem bij mij, reeds twee weken wachtende op een dure bestelling. Geen reactie op drie boze mailtjes en telefonisch geen bereik. Zeer slechte klandizie. Mijn pakket zou al aangemeld zijn bij post.nl
Nu maar wachten

M Linnenbank 28-04-2020

Ik wacht al meer dan twee weken op een bestelling. Na een mailtje van mij met de vraag waar mijn bestelling bestelling blijft antwoord gekregen dat 'ze er net met bezig zijn'. Vier dagen na deze mail nog steeds geen teken van leven van Alternate. Bestelling nu geannuleerd. Hoop dat ik mijn geld terug kan krijgen

De G 25-04-2020

Zelfs in deze tijd maar 1 dag vertraging qua levering. En toen een deel van het product na twee keer gebruik kapot ging heb ik binnen een dag reactie op mijn mail gehad en hebben ze het keurig opgelost.

Piet 25-04-2020

Komt levering niet na en reageert niet op e-mails. Annuleren van bestelde artikel gaat niet want ze melden het artikel wel aan bij Postnl.

Bart 18-04-2020

Een PS4 besteld bij deze winkel en na een week nog niets gehoord. Per mail en telefonisch niet te bereiken. Ik wacht het nog enkele dagen af, maar ga dan annuleren en ergens anders kijken. Een mail beantwoorden hoeft toch niet zo moeilijk te zijn?

Maurice 17-04-2020

14 dagen geleden een bestelling gedaan nog steeds niets geleverd gekregen. Telefonisch en per mail niet bereikbaar. Erg slecht!!

Pedro 15-04-2020

Duidelijk en toch ondanks de corona snel geleverd. Fatsoenlijk verpakt, zeer netjes afgehandeld.

Simon 10-04-2020

in eerste instantie geen contact kunnen krijgen maar daarna toch opgelost. Ze reageerden per mail. Helaas nam de verzending teveel tijd in beslag waardoor ik de bestelling moest cancelen volgende keer beter en in deze coronadrukte eerder bestellen....

Simon 09-04-2020

Speelgoed week geleden besteld voor kleinzoon as zaterdag. Tot op heden nog niet aangemeld bij Post nl. Op mails wordt niet inhoudelijk gereageerd. Telefonisch onbereikbaar. Bestelling gecanceld . Nu maar hopen dat m’n geld wordt teruggestort.....

Ontevreden klant 06-04-2020

helft van de bestelling is maar geleverd; bedrijf reageert niet op email en zijn telefonisch ook niet bereikbaar

Peter 04-04-2020

Het is gelukt om via Aternate 2 oorthermometers te bestellen voor mijn beide op kamers wonende kinderen. Vooraf eerst vraag aan helpdesk gesteld of ze wel leverbaar waren omdat ze eigenlijk nergens leverbaar zijn. Goede en snelle terugkoppeling ontvangen. Beide oorthermometers inmiddels ontvangen. Prima geregeld.

A.v.d Broek 30-03-2020

Alles verlopen zoals mij op de site was medegedeeld, en de snelle levering die tevens erg goed verzorgd was, en daar bedoel mee de keurige verpakking.

jo 29-03-2020

duidelijk ,snel , service , efficiency en tevredenheid elke keer weer.ik blijf klant omdat het het beste is dat ik kan doen.

teun dozeman 24-03-2020

Ik had een videokaart gekocht die achteraf toch niet naar verwachting presteerde. Hij is toen getest bij alternate en er was een defect. Ik ben zeer goed en proffesioneel geholpen. Ik kon een andere videokaart uitkiezen en die kwam flot.

2 keer contact gehad met de chat op de website van alternate. Zeer snel en proffesioneel antwoord. Ze hebben goede prijzen en ik zou hier dus zeker weer bestellen want de service is ook top!

RD 17-02-2020

Laatst een VERY, VERY, high end gaming PC laten bouwen bij Alternate. Na erg veel negatieve reviews gelezen te hebben kreeg ik mijn twijfels over deze webshop aangezien het om een product gaat dat duurder is dan een maandloon.. Toch besloot ik voor Alternate te kiezen omdat hen MSI/Corsair assortiment voor mijn doorslaggevend was. Het duurde een werkweek tot ik mijn monster mocht ontvangen en na hem een kleine week getest te hebben kan ik nu zeggen dat ik SUPER tevreden ben. Had het zeker zelf niet beter kunnen doen. Alles keurig en netjes afgewerkt, kabelmanagement is heerlijk, alle hardware juist en op een correcte manier aangebracht en geïnstalleerd, alle drivers waren geüpdatet en rgb ingesteld. Ook een paar keer contact opgenomen tijdens mijn wacht, de medewerkers waren altijd erg vriendelijk en het leek dat zij egt weten wat ze doen, al mijn vragen waren goed beantwoord. Dus ik hoop werkelijk dat Alternate binnenkort van al die negatieve reviews afkomt, dit verdienen ze niet!

Michel 05-02-2020

Mijn toetsenbord van 1 jaar "oud" was defect (een RGB lichtje was kapot). Zonder enig probleem en zeer snel heeft Alternate mij een nieuw toetsenbord gestuurd. Het contact met Alternate was zeer goed. Ik heb over de jaren al vaak iets bij Alternate besteld en ben altijd tevreden.

Mac 17-01-2020

Super snelle nette levering! Correct ingepakt.
Eenvoudige overzichtelijk website

Joran - 13-01-2020

Absolute afrader

Ik raad iedereen met klem af om via Alternate een laptop te bestellen. Ik wist niet dat het mogelijk was om zulke slechte service te leveren voor een product waar je 1500 euro voor betaalt.

Na slechts enkele maanden begon het beeldscherm van mijn nieuwe Alternate Thunderstorm te flikkeren. Na een rommelig proces van het opsturen van de laptop (zoals bevestigingen die wel werden beloofd maar nooit werden verstuurd) beweerde Alternate dat het defect door zogenaamde schade zou komen. Hoewel ik niet kon bewijzen dat het niet door transport o.i.d. kwam kon ik overduidelijk bewijzen dat het probleem van het flikkerende scherm optrad zonder enige schade aan het scherm. Hiervoor moest dan ook betaald worden ondanks dat ik duidelijk bewijs had. Na een langdurige reparatie (2 maanden!) kreeg ik eindelijk de laptop terug. Wat bleek, de laptop werkte nog steeds niet!

Er kwam geen enkele vorm van excuus of begrip. Sterker nog bij navraag wanneer de tweede reparatie afgerond zou worden werd mij op onsubtiele wijze verteld dat ik maar gewoon moest wachten tot zij mij op de hoogte zouden brengen en dat Alternate niet bereid was om navraag te doen bij de reparateur wanneer dit zou worden afgerond.

Ernst 01-01-2020

Snelle levering op afgesproken datum, zelfs vlak voor Kerst. Alleen van het gratis-of-betaald-verzenden-beleid snap ik niet zo veel. Het is overzichtelijker als je altijd of alleen tot een bepaald bestelbedrag verzendkosten moet betalen. Nu worden sommige artikelen gratis geleverd, bij andere (duurdere) moet worden betaald voor levering aan huis.