Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 92 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,3

Jdewinter 10-03-2017

ZEER tervreden.

Ik wilde een pc bouwen dus via kweakers naar onderdelen gaan zoeken.
Ik kwam op de site alternate tegen.
Zodra ik mn bestelling gedaan had had ik alles de volgende in huis.

Scherpe prijs altijd wel een aanbieding.
Snelle levering.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Emil Halbe 10-03-2017

Altijd perfecte service en goede kennis van medewerkers

Kom al sinds dag 1 bij Alternate, altijd al een winkel gevonden voor en door computer geeks.

Er werken mijn soort mensen met een echte passie voor het product en de branche.

Mijn laatste 3 PC's daar samengesteld of gekocht als pre-build en altijd met een enorme tevredenheid mee gewerkt.

Daarnaast ook aanvullingen, upgrades of bij producten besteld bij Alternate, niet alleen voor de service en garantie maar ook voornamelijk voor de prijs.

Al met al een super goede winkel met enorm goed personeel.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

dhr. Hart 10-03-2017

De Toppers genaamd Alternate :)

Al jaren trouwe klant bij Alternate. Echt aan te raden want ze leveren goede service en topproducten voor een mooie prijs! Kort geleden mijn hele PC samengesteld, monster van een ding!

Niels 10-03-2017

Helemaal prima.

Alles gaat extreem makkelijk en je hebt het de volgende dag(indien op voorraad natuurlijk)

Niks op aan te merken ik haal hier waarschijnlijk vaker mijn computer componenten weg!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Pepe 10-03-2017

Turbo Service, geweldig !!

Geweldig, ook met een oud systeem, wordt even een ssd-schijf ingebouwd en windows 10 even ge-herinstalleerd. In natuurlijk wel volgens de gegarandeerde betrouwbare snelle service van de vaklui van Alternate, ongekende klasse.

Pluspunten

• Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Jerry 10-03-2017

Snelle levering!

Bestelde artikel bleek niet voorradig waarbij medewerker vergelijkbaar artikel heeft aangedragen waardoor levering snel kon plaatsvinden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Kees wiersma 10-03-2017

Top bedrijf

Netjes goede verpakking en prima op de hoogte gehouden van de levering en scherp met de prijs in een woord TOP.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• -

Patrick 10-03-2017

Goed verpakt, snel geleverd

Afgelopen week heb ik een MSI Gaming laptop gekocht, hierbij kreeg ik zonder te weten een X-mas special, waarbij ik een tas en muis van Steelseries kreeg! (Wel een beetje laat voor een X-mas special?!). De verpakking was goed gesealed en verpakt in een aantal lagen dozen, zag er heel netjes uit. De dag ervoor besteld, en de dag erna in huis...top! En ohja, ze waren de goedkoopste van alle webshop met mijn laptop!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Roan 10-03-2017

prima

De service hier is heel goed en de producten worden op tijd geleverd! als iets niet meteen beschikbaar is dan laten ze je dat ook meteen weten.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Mooi werk. 10-03-2017

Netjes en snel geleverd.

Goede keuze mogelijkheid en snelle levering
Leuke producten.
Verrassend ook speelgoed.
Leuke producten

Bram de Mooij 10-03-2017

Goede telefonische service

Telefonisch kreeg ik deskundige antwoorden op mijn vragen waarna ik tot een bestelling over ging. Aflevering volgde snel. Mijne nieuwe PC voldoed aan de verwachtingen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

nick keeris 10-03-2017

goede prijs snelle levering

bij alternate een MSI Radeon RX 480 GAMING X 8G, videokaart gekocht voor 249 euro (is bij andere winkels 299 euro) , op zondag besteld en is dinsdag geleverd .
verpakking was goed en kaart werkt perfect.

Ferdi Kharag-Ram 09-03-2017

Super geweldig goede service (zonder gekheid)

Ik wou graag een game pc kopen en deze webshop werd mij aanbevolen door mijn zwager die ook vaak spullen voor zijn pc via deze webshop besteld.

Ik koos er voor om zelf een pc te samenstellen en door alternate te laten assembleren en ik kan er maar 1 ding over zeggen en dat is geweldig.

Eenmaal besteld werd ik de volgende ochtend gebeld met de mededeling dat de systeemkast niet op voorraad was en of ik ook graag een andere wou zodat de pc op tijd verzonden kon worden, want anders zou het nog een week duren. Ik koos er voor om toch een week te wachten, maar na drie dagen kreeg ik hem thuis gestuurd! Super service van alternate.
Ik ga hier zeker vaker shoppen en ik beveel deze shop iedereen aan!

Medewerkers van alternate bedankt!

Mvg, Ferdi Kharag-Ram & Hilly Haakma

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

B 09-03-2017

Geen echt verstand van computers

10 jaar terug kwam ik bij Alternate omdat zij echt verstand van zaken hadden. Helaas is de ervaring nu anders. Ik was bewust naar de winkel gegaan om een PC samen te stellen met specifieke wensen. De verkoper was zeer vriendelijk, maar gebruikte hun eigen website om producten en specs op te zoeken. Dat kan ik thuis ook. Ik had een vraag over wisselframes (deze verkopen ze al jaren), maar daar had de verkoper en geen van zijn collega's verstand van. Daarnaast had ik specifieke wensen voor videobewerking, maar helaas is mij een dure gaming videokaart geadviseerd die absoluut niet ondersteund wordt door de videobewerkingssoftware die ik gebruik. Ik heb de klantenservice gebeld, zij boden mij een alternatieve kaart aan die eveneens niet werd ondersteund. Ik heb expliciet gevraagd of deze kaart wel ondersteund werd door de software, zij beweerden van wel. De softwareleverancier heeft zelfs een lijst gestuurd en desondanks bleef Alternate beweren dat de kaart wel geschikt was. Uiteindelijk zijn ze wel zo netjes geweest om aan te bieden mijn geld terug te geven. Alternate wilde achteraf ineens kosten in rekening brengen terwijl zij een verkeerd advies hebben gegeven. Na meerdere discussies en mailwisselingen uiteindelijk wel mijn geld teruggekregen.
Zonde dat dit bedrijf zo achteruit is gegaan.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Riesje 09-03-2017

After sales is erg slecht, prijzen zijn scherp

De site is overzichtelijk en ik kon snel vinden wat ik zocht. De bestelling is snel gereed en ook de bezorging gaat lekker vlot en is tegen geringe prijs ook 's avonds mogelijk. Als er echter wat mis blijkt te zijn, dan wordt het vervelend. Laptop werkte niet goed, er werd eerst moeilijk gedaan. Nadat ik zelf met MSI had geschakeld en die aangaf dat het om een DOA ging, gaf Alternate zelf ook aan dat ze hem zeker als DOA zouden behandelen en dat ie omgeruild kon worden. Nieuwe laptop bleek hetzelfde probleem te hebben. Dit heb ik direct met MSI afgehandeld, echter terugbetaling geschiedt via de webwinkel.
Als je als webwinkel schadeloos wordt gesteld door de fabrikant middels een creditatie, betaal je eigen klant dan ook zo snel mogelijk terug en loop het proces niet te vertragen!! En houd geen bullshit verhaal op als de terugbetaling mislukt is. Mij werd verteld dat de terugbetaling geblokkeerd was, en dat ze het meteen opnieuw zouden proberen. Dat gebeurde dus niet en toen ik weer belde werd gezegd dat de terugbetaling bij de boekhouding in behandeling was. Is ook niet waar, hij ging gewoon pas de volgende week met de creditatie-batch van Alternate mee, want mislukt is mislukt, een nieuwe creditering voeren ze dezelfde week niet meer uit en dan heb je als klant gewoon pech. Maar zeg dan gewoon dat deze de volgende week meegaat en beloof niet iets wat niet waar is! Ook de reden waarom de creditatie mislukt was is nooit boven water gekomen. Dat schept weinig vertrouwen.
Ik zal heel eerlijk zijn: bij Coolblue doen ze dit honderd keer beter!

Pluspunten

• Levertijd

Minpunten

• Klantenservice

Daniel 09-03-2017

Prima!

Goed product, snel ontvangen en voor een zeer goede prijs. Naast de laptop ook een controller en een game gekregen. Al met al zeer tevreden!

De laptop werkt op zich prima, alleen niet tevreden over de touchpad die telkens nadat de computer in slaapmodus heeft gestaan niet meer kan scrollen/zoomen.

Pluspunten

• Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Bram dekker 09-03-2017

Prima qwaliteit

Kwaliteit prima zat wel deukje in me case, ach kan alternate ook niet zo veel aan doen. Voor de rest prima

Lithion 09-03-2017

Betrouwbaar

Betrouwbare snelle levering, daar mag de prijs een paar pleuro hoger voor zijn dan de competitie, Alternate levert kwaliteit in goede transportverpakking.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

NilsEggink 09-03-2017

Duidelijk en betrouwbaar

Duidelijke website met genoeg informatie. Prima communicatie en mooie producten. Zeker aan te bevelen!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Etocom 09-03-2017

Defecte SD Schijf

2 jaar gelden een SD schijf aangeschaft via Alternate, maar vorige maand bleek deze defect te zijn.
Via een relatie in de buurt snel een andere schijf kunnen aanschaffen en vervolgens daarna Alternate gebeld en er bleek dat er nog garantie op de schijf zat.
Ik kon voor aankoopbedrag een ander product aanschaffen. Dit werd een printer en restant van het bedrag werd keurig terug gestort,
De printer was binnen 2 dagen in huis en ik wil Alternate bedanken voor de goede en snelle service.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces

Minpunten

• -

Anna 09-03-2017

Prima!

Bij Alternate heb ik een stijltang gekocht vanwege de goede prijs. Het werd de volgende dag, keurig verpakt, thuis afgeleverd. Ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten

Minpunten

• -

Mitchel 09-03-2017

Alternate

Alternate, Alternate is een winkel met vele producten binnen de elektrotechniek. Zo heb je onderdelen voor pc's maar bijvoorbeeld ook monitoren en tuinbouwapparatuur. Alternate is een bedrijf welke gepassioneerd hiermee omgaat, de service is op top niveau, de werknemers weten waar ze het over hebben en de levering gaat zoals ze het aangeven. Ik heb hier al meerdere malen producten besteld, van PC onderdelen tot kleine kabels. En van alle plekken waar ik onderdelen of dergelijke heb besteld blijf ik Alternate een van de beste vinden.

Ik heb al meerdere malen deze site aan mensen aanbevolen en heb besloten dit nu ook via de review op de site te doen. Mocht je iets nodig hebben, en je wilt zeker weten dat je krijgt waar je om vraagt. Zoek dan niet verder Alternate is de place to be.

Voor alle werknemers van Alternate, blijf zo doorgaan!

Ik hoop dat mijn review heeft geholpen met een verder besluit.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

HK 09-03-2017

Snel geleverd en netjes ingepakt!

Snel geleverd en netjes ingepakt. Ook een van de weinige betrouwbare webshops die mijn product aanbood. Een klein nadeel is dat je voor iets van 130 euro en wat 'bijna' door de brievenbus pas toch nog 3 euro verzendkosten moet betalen. Anders dan dat altijd of voor Alternate!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Verzendkosten

Peter Schilt 09-03-2017

Goed assortiment, goede en snelle levering en service!

Vaak komt deze shop naar boven via tweakers pricewatch als meest complete en een van de goedkoopste winkels. Bovendien altijd snelle verzending en goede service als het nodig is.

Pinkpanther 09-03-2017

Goede service

Gemeld dat mijn artikel defect was, opgestuurd, door jullie nog een keer getest of ook echt kapot was. Naar maker terug gestuurd, mijn hele aankoopbedrag terug ontvangen! Zeer snel en fijn geregeld. Heb meteen weer iets nieuws besteld.