Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 92 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,3

Jimmywalles 08-03-2017

Als vaste klant zeer tevreden

Al jaren koop ik pc onderdelen en toebehoren bij Alternate. Altijd een goede en snelle service en het product is van kwaliteit. Zou er toch iets stuk zijn is wederom de service zeer goed. Zelfs op dit moment is Alternate netjes service aan het leveren met een product wat binnen de garantie stuk is gegaan. Zeer tevreden... ga zo door!!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Johannes van de Velde 08-03-2017

snelle levering en goed verpakt

Heldere informatie, een goede prijs en duidelijke voorwaarden, mooie site en een goede prijs kwaliteit verhouding

Tim de bruijn 08-03-2017

Goede producten Snelle levering

Ik heb hier tot nu toe heel mijn pcbuild aan onderdelen vandaan, de levering is super snel en goed verpakt.
ook heeft alternate een ruim assortiment aan awsome onderdelen !!! 10/10 would recommend

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Indy 08-03-2017

Stelt zelden teleur

Alternate heeft veel voorradig en artikelen worden altijd snel geleverd. Goed en degelijk verpakt, bestelproces is eenvoudig. In sommige gevallen zijn er andere aanbieders waar een product misschien iets goedkoper is, maar dan nog bestel ik liever bij Alternate, tenzij het niet voorradig is, wat zelden voor komt.
Minimaal nadeel: als je hetzelfde product meerdere keren bestelt, is er een kans dat het niet voorradig is, want de voorraad weergave geldt voor 1 product. Als er 1 product op voorraad is, en je bestelt er twee, moet je even wachten.

Kevin 08-03-2017

Goede service!

Erg snelle service. Website is goed ingericht en bestellen is makkelijk. Ook de klantenservice is erg behulpzaam geweest met een probleem dat ik had.

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

S.M. 08-03-2017

Goede service en snelle levering.

Ik ben uiterst tevreden over service van Alternate.

Ene keer had ik filters voor een stofzuiger besteld en omdat ze te weinig op voorraad hadden werd ik netjes gebeld dat levering een dagje later plaatsvindt.

En andere keer een setje van FatMax Krachttangen besteld een kwartier voor 22:00 en die werden volgende dag om 8:00 bezorgd.

Kortom, prima winkel en service.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Veccie 08-03-2017

Snelle levering en goed service

Ik heb een HTC Vive besteld via de online shop. Deze was binnen een dag al binnen. Met prijsvergelijk is de winkel meestal de goedkoopste in de regio en je word goed en vlot geholpen in de winkel. De winkel in Ridderkerk is goed en snel bereikbaar vanaf de snelweg. Zoiezo tevreden over aankoop, servive en wekelijke updates van aanbiedingen via de nieuwsbrief.. En de HTC Vive.. Rocks 😀

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Lars Crooswijk 08-03-2017

Prettige winkel voor alle hardware!

Ik koop al jaren bij Alternate mijn hardware, heb al voor ruim 2000 euro aan apparatuur gehaald o.a 2 game pc's en een DXRacer stoel. Ze hebben hele goede en vriendelijke service! Ze hebben een duidelijke webshop en het ophalen na online bestellen is ideaal. De reden waarom ik een 9/10 geef is omdat het gezien de prijs niet met alles even goedkoop is, maar daar in tegen is alles wel van goede kwaliteit en betrouwbaar met garantie!

Een hele fijne winkel en raad zeker aan hier uw computer/huis/tuin spullen te halen!!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Tobias Vogel 08-03-2017

Pc builder en levertijd subliem!

Goedendag!

Ik zat altijd al lang te twijfelen of ik een game pc zou gaan maken. Ik had het er over met een goede vriend en die had het over alternate, betreffend de Pc-builder functie. Samen met me maat ging ik ( die veel van game pc's af weet ) een pc "builden". Nadat hij me tips gegeven had over de hardware die nodig was voor mijn wensen. Ging ik heel gemakkelijk door de Pc-Builder heen: het verteld je wat nodig is en waarvoor. Het is een overzichtelijke gids die je alles verteld wat je nodig heb met eerlijke prijzen.

Ik had me wenslijst compleet en besloot dus te bestellen bij Alternate. Een grote bestelling met een groot aantal producten. Ik had niet verwacht dat heel mijn lijst de volgende dag daadwerkelijk al in huis zou zijn!

Simpelweg, een super website met super service. Valt niks over te klagen. Dikke 10!

Peter Groenink 08-03-2017

snelle levering, goede service.

levering is precies zoals aangegeven, bij voorradige artikelen netjes de volgende dag geleverd.

als je vragen hebt, hoe klein of groot ook, Alternate staat altijd voor je klaar.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Verzendkosten

Johan 08-03-2017

Prima advies!

Voor het samenstellen van een eigen build NAS was het voor mij belangrijk dat ik voor de euro's te besteden een zo goed mogelijk systeem zou krijgen. Goed wil in dit geval zeggen: een balans tussen snelheid en lage energie en veel opslag. Via tweakers.net kwam ik al snel voor veel componenten bij Alternate uit qua prijs. Voor de andere aspecten heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van de PC-builder waarin ik met gemak allerlei mogelijke combinaties kon maken om zoveel mogelijk waar voor mijn geld te krijgen. Daarmee heeft alternate mij van prima advies voorzien!

Sean 08-03-2017

Supersnelle levering!

's Avond om 21:00 een voeding en geheugenkaart voor mij Raspberry Pi besteld en de volgende dag overdag geleverd, zodat ik 's avonds meteen met m'n Pi aan de slag kon!
Super service en een duidelijke website!
Over aftersales kan ik niet oordelen omdat alles goed is gegaan.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Frank Verburgh 08-03-2017

Top bedrijf!

Goed advies, snelle levering. Makkelijk bestellen via het Internet en mooi afhaal systeem. Prijzen zijn concurrerend.

Joey Kamping 08-03-2017

Top bedrijf!

Vaak genoeg hier dingen besteld, netjes de volgende dag geleverd en nooit problemen gehad met de bepakking van de items. Goede service en top kwaliteit! Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Koen 08-03-2017

Goeie prijs en snelle levering

Alternate heeft een uitgebreid aanbod producten en deze zijn goed geprijsd.
De bestelling was snel geleverd, had het een dag later in huis.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Mick 08-03-2017

Beste service

Alternate is echt de beste webshop voor computer onderdelen. Is er iets kapot dan bel je even en daarna kan je je onderdeel GRATIS opsturen ze testen hem voor je en is die inderdaad kapot dan krijg je een nieuwe. deze sturen ze ook gratis op. heb je perrongeluk het verkeerde besteld? Simpel je belt ze op verteld dat je het verkeerde hebt en alternate helpt je moet het juiste onderdeel zoeken(ook niet de duurste of zo) en dan kan je de verkeerde omruilen met de goede (mocht het goede onderdeel duurde zijn moet je het verschil wel bij betalen). alles word netjes en op tijd geleverd, heel vriendelijk, helpen je met de goede onderdelen zoeken, is een van de goedkoopste en heeft vaak ook nog leuke acties. ik ben hier al ruim 6 jaar klant (misschien zelfs langer) en raad ook alle familie en vrienden aan om hier hun spullen te kopen. en dat komt vooral door de goede service.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Reinier 08-03-2017

Geweldige service

Top gozer aan de telefoon. Wel 40 minuten lang waren wij naar een compatible ram geheugen voor mijn samenstelling op zoek. Super aardig geholpen en ben erg tevreden over de geleverde service!

Pluspunten

• Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

jeroen 08-03-2017

snelle levering

Gevarieerd aanbod aan top producten voor een schappelijke prijs.
Altijd netjes optijd geleverd en goede communicatie

Dominique 08-03-2017

Goede winkel, geode service, goede website.

Ik kom al bij alternate sinds ik jong was. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over de prijzen, het advies en de service.
Inmiddels ook veel gebruik gemaakt van de prima verzorgde website.
Ooit een keer een defecte harde schijf ontvangen, deze kon ik gratis inwisselen voor een nieuwe of een andere van een ander merk kiezen en het verschil ontvangen/bijbetalen.
Al met al nooit klachten gehad over deze winkel, ze helpen je altijd heel goed en zijn niet de allerduurste.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Mark 08-03-2017

Al jaren klant en dat zal ik blijven ook

Altijd al producten hier besteld altijd mooi optijd en goed verpakt.
Vorige week eerste keer een defect product kon dit kosteloos opsturen en kreeg gelijk een nieuwe opgestuurd.
Ook de klanten service heeft me zeer goed geholpen met duidelijke instructies wat bij veel andere winkels nog te wensen overlaat.

Xanadib 08-03-2017

Top kwaliteit en service

Een goede hulp bij de keuze van artikelen, zowel telefonisch als in persoon in de winkel. Prima prijzen en verzending.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Rob van Dijk 08-03-2017

Prima Service

Had een moederbord gekocht en bij het installeren van de processor ging er iets mis, waardoor de connectoren beschadigd raakten: Geen reactie op de slots 3 en 4 van het geheugen. Ingestuurd ter reparatie. Krijg het board nu gerepareerd terug, zonder kosten. Prinma Service

Tevreden klant 08-03-2017

Kwaliteitservice bij bestelling van verkeerd product.

Had een verkeerd product besteld, maar dankzij snelle supportcorrespondentie binnen een paar dagen het juiste artikel gevonden en in huis! Eerdere aankopen zijn ook altijd goed verlopen, dus zeker een goede webwinkel!

Pluspunten

• Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Niels 08-03-2017

Snel geleverd en goede wepshop

Goede webshop met goede en snelle leveringen.
De tablet en bleutooth speeker bevallen uitstekend.
Volgende keer als ik spullen nodig heb zal ik ze zeker hier bestellen

Wouter 08-03-2017

Matig product, zeer goede survice

Ik heb twee keer op rij problemen gehad met de door mij bestelde in-ear koptelefoons. De eerste keer is het product gratis vervangen maar hetzelfde defect trad weer op. De klantenservice heeft mij heel goed en snel geholpen in beide gevallen. Geen lange wachttijden aan de telefoon dus makkelijk te bereiken. Uitstekend.

Pluspunten

• Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -