Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 92 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,3

P. Hopman 09-03-2017

Scherpe prijzen, snelle levering en goede service

Ik heb al vaker pc onderdelen besteld bij alternate. 3 weken terug wilde ik een nieuwe pc bouwen en ik hoefde niet lang te twijfelen over welke webshop ik zou kiezen. Alternate heeft scherpe prijzen, altijd goedkoper dan in reguliere winkels en meestal goedkoper dan andere webshops. Tot 22:00 u 's Avonds besteld op een werkdag is de volgende dag in huis. Ik had meerdere onderdelen besteld die ik dezelfde week nog nodig had. Per ongeluk een behuizing besteld die pas na 8 dagen zou worden geleverd. Alternate gebeld en er werd gelijk een prima alternatief geboden. Ik hoefde maar 1 dag extra te wachten, alles werd netjes de afgesproken dag geleverd. Ik kan werkelijk niks negatiefs melden over deze webshop. Zou er zo weer bestellen.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Ryan 09-03-2017

Prima Winkel!

Heb hier alle onderdelen voor mijn pc vandaan. Was allemaal nieuw voor mij en ben telefonisch goed geholpen door de medewerkers. Bezorging was erg snel, vrijdag avond bestelt en had zaterdag alles al in huis.

Paul 09-03-2017

Kennis van zaken en kwaliteit

Regelmatig wat gekocht en over het algemeen goede en eerlijke service.
Je hoe nooit lang te wachten voordat je wordt geholpen. Zowel thuis alsook in de shop zelf.

Floris V. 09-03-2017

Snelle levering en een goede prijs

Mijn product is snel geleverd tegen een goede prijs. Voor het kopen van een moederbord zou ik deze site wel aanbevelen.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Maikel 09-03-2017

Gespecialiseerde verkopers

Ik kon regelmatig bij alternate om mijn computer spullen te halen, ik ben zelf best handig in een computer maken maar toch wordt ik graag hier geholpen voor de service die ze bieden. Enkele jaren geleden een nieuwe pc samengesteld en toen werd mij aangeraden om ipv een 300 watt voeding. Er eentje te nemen die 10.00 duurder was, maar die 550 aan kan... Nu jaren later een upgrade gekocht maar daar hoefde geen voeding bij, want de mijne was sterk genoeg... Scheelt je zo weer een hoop geld

Frank 09-03-2017

Snelle levering en goede verpakking.

Product was goed beschreven en voldeed aan mijn eisen. Daarnaast was het artikel ook scherp geprijsd.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Kainive 09-03-2017

Top webwinkel

Ik vind dit een erg gebruiksvriendelijke site.
Het is erg makkelijk te zoeken en de specificaties staan er netjes bij. Ook is het systeemet afrekenen erg goed. Het duurt niet lang tot je kunt afreken bij je bank. Ook is het een top bezorging, ik had het al in huis de dag nadat ik het bestelde.
Conclusie: beste hardware site van Nederland

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Gabor 09-03-2017

Breed Assortiment

Nederlands meest brede assortiment. Het is een extreem hoge uitzondering als ik mijn exotische producten hier niet kan vinden. Van ventilatoren, rand apparatuur en interne onderdelen.

Gerrit 09-03-2017

Snelle en betrouwbare levering

Is ze wederom gelukt om een zeer betaalbaar product en snel te leveren .
Kijk voor een volgende aanschaf zeker bij deze website.

skyblue 09-03-2017

fijne communicatie

had een aantal producten besteld , helaas was een product binnen een paar dagen kapot.
email gestuurd en binnen 30 min respons.
opgestuurd dag erna mail van ontvangst. dag 2 mail van test. dag 4 test uitslag en nieuwe verzending erachteraan. binnen de week mijn vervangend product weer in huis. top

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Barry 08-03-2017

Beste prijs. Goede service.

De gunstigste prijs die ik vinden kon.
Er werd netjes contact op genomen over de levertijd.
Een correct product afgeleverd.

Pluspunten

• Afleverservice

Minpunten

• -

Wild 08-03-2017

Snel en goedkoop!

Ik wist niet dat Alternate ook Lego verkocht! Maar ze kwamen als goedkoopste naar voren en het werd de volgende dag al geleverd. Helemaal tevreden dus!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

J de Roos 08-03-2017

Fijne artikelen

Veel artikelen m.b.t. de pc die ik wil aanschaffen zijn te koop bij Alternate voor een goede prijs en op tijd geleverd. Iedere keer weer. Een winkel om steeds weer bij terug te keren om iets te bestellen.

MajorGlory 08-03-2017

Positieve ervaring en naar verwachting

Van te voren online mijn systeem in hoofdlijnen samengesteld. Vervolgens met de 'winkelwagen' naar de zaak zelf gegaan. Hier mijn configuratie laten nakijken door de medewerker. Deze kwam met enkele goede/nuttige aanpassingen. Hierdoor uiteindelijk met een systeem meer dan naar wens de zaak uit gelopen.

Enige (hele) kleine minpuntje is de extra 1,5% bij betaling met creditcard.

Daan Lappee 08-03-2017

Goede service

Kort geleden heb ik bij Alternate een ssd besteld. Deze zou de volgende dag geleverd worden, maar ik had hem niet binnen. Toen ik de volgende dag gebeld had naar de klantenservice van Alternate, bleek dat er een fout zal in het voorraadsysteem. Ik ben meteen goed geholpen en hebben wel besloten om een andere ssd te kiezen, zodat ik zo snel mogelijk een ssd binnen had.
De volgende dag kreeg ik mijn pakketje keurig op tijd in goede staat binnen.
Ik ben tevreden over de service die ze bij Alternate leveren!

Nicky 08-03-2017

Goedkoop en goede service

Goede service. Als je ophaalt, snel geregeld. Het product is van goede kwaliteit en goede prijs. Arsortiment zeer uitgebreid, veel keuzes!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Paul Karsmakers 08-03-2017

Vertrouwde kwaliteit

Alternate levert al lang niet meer alleen PC's en onderdelen. Ik wist echter nog niet dat ook LEGO in het assortiment zit. Aangename verrassing! Tijdig geleverd, goed verpakt.

Pluspunten

• Afleverservice

Minpunten

• -

Ger van Dongen 08-03-2017

Wifi adapter

ik vindt de vakkundigheid van deze winkel geweldig,
ik kom hier omdat het ook in de buurt is.
en de hulp goed is.

Bram De Bruin 08-03-2017

Snelle en goede bezorging.

Producten keurig op tijd bezorgd en nog zeer veilig verpakt ook. Toch fijn om te weten dat je nieuwe processor van ~500 euro veilig aankomt. Zelf heb ik een keer te maken gehad met een product dat niet naar behoren werkte. Dit product opgestuurd (het was een ssd die naar 5 maanden kapot was gegaan) en het geld in krediet terug gehad, hiermee mocht ik gelukkig (met aanbetaling) een andere soort ssd kopen omdat het model over het algemeen kuren vertoonde. Kortom, topwinkel!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice

Minpunten

• -

Visual 08-03-2017

Service Alternate

Alternate is een computer onderdelen winkel voor mij. Ik haal er al mijn onderdelen weg wanneer ik ze nodig heb. Bij mij is alles altijd optijd geweest. Het enige is dat het niet altijd goed werkt. Of schade in transport of snel defect. Dit is natuurlijk niet de fout van alternate en van de producent of de bezorgservice. Een tip voor alternate, zet breekbaar op de doos ;). Hiernaast de service is uitstekend. Klantenservice is altijd vriendelijk en helpt snel met problemen.
Hierom kan ik alternate aanbevelen voor computer onderdelen.

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Vincent 08-03-2017

Snelle behandeling van mijn bestelling

Goed onlinewinkel, makelijk te bestellen produkten, makelijk betalingsmogelijkheden. Service is uitstekend.

Bob 08-03-2017

Oke oke service

Erg gerommel gehad met waterkoeler die teruggestuurd werd voor een RMA. Moest een nieuwe uitkiezen voor het aankoopbedrag omdat hij niet meer te krijgen was. Maar ik kreeg geen geld terug en moest(!!) het in hun webshop uitgeven waar geen vergelijkbare koeler te vinden was.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Retourproces

H. Roos 08-03-2017

Top winkel

Snelle levering, ruim aanbod en goede service aan de telefoon.
Regelmatig wat besteld en iedere keer tevreden!

Robert Michael 08-03-2017

Nooit teleurgesteld en prima retour policy

Kom er al jaren, soms door er even naar toe te rijden, soms via de post. Niet altijd de goedkoopste maar daar staat een top service en dienstverlening tegenover.

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

Sebastian 08-03-2017

Prettige manier van online computer producten kopen.

Het gemak van navigeren op de site, zoeken & vinden, toevoegen en bestellen van producten hebben mij weer doen kiezen voor Alternate.nl. Het snelle verzenden en ontvangen helpen daar zeer zeker een handje in mee.