Vandaag bevond ik mij in het Kruidvat te Tholen, Zeeland.
Ik had nog een aantal spullen nodig waaronder batterijen (Kruidvat eigen merk) Ik haalde deze uit een display, apart geplaatst in de winkel. De batterijen stonden in de display geprijsd 5,99 voor 24 stuks. In de display hingen meerdere pakjes van 24 stuks onder elkaar en achter elkaar. Allemaal aan diezelfde prijs….zijnde 5,99. (Foto bij mij te bekomen)
Echter bij de kassa gekomen, werd mij 6,99 euro aangerekend.
Ik heb hier direct een opmerking over gemaakt. De dame achter de kassa legde mij uit dat ze verkeerd hangen… ik heb haar gevraagd te komen kijken, want er stond duidelijk op de display 5,99 voor 24 stuks, ik zei nog ze hangen er toch …. er zitten er er toch 24 in? Kon volgens mij niet duidelijker?
Ze hingen verkeerd volgens de dame achter de kassa.
Ook was het antwoord dat ze aan de kassa ook hangen (hingen ook nog batterijen dezelfde pakjes) wel aan de juiste prijs zijnde 6,99 …. Ja maar ik heb de mijne uit een aparte display?
Ik zei nog als het aan die prijs geprijsd in het rek staat dien je het volgens mij aan die prijs mee te geven wettelijk gezien….
Echter… ik kan op basis van de aangegeven prijs op het rek, dat vol pakjes hangt met 24 stus a 5,99 toch niet weten dat er een duurdere prijs geldt? Ook zijn het geen buitensporige prijsverschillen waaruit ik kan afleiden dat de prijs niet klopt…. De dame antwoordde mij dat ze daar niks van weet….
Dit is helaas de tweede keer dat ik iets soortgelijks voorheb en dit filiaal…
Afgelopen zomer had ik in datzelfde filiaal een aantal artikelen met een GELE bol/sticker, dewelke aangaf dat de producten in aanmerking kwamen voor een korting van 70% in mijn winkelmand geladen. (Ik heb de producten ook uit een speciale kortingsmand daarvoor gehaald).
Echter bij de kassa gekomen…. Werden voor minstens 5 producten een hogere (uiteraard geen lagere) prijs gerekend…
Het was een verschil van om en bij de 20 euro dat ik hoger gepresenteerd kreeg.
Ik heb dit direct aangekaart ter plaatse aan de kassa…. Deze wakkere klant rekent dus wel na en kijkt steeds de rekening na….Uitleg aan de kassa: de producten lagen verkeerd, foutje van de collega… het product is niet in de aanbieding……
Lang verhaal kort , ik heb alles toen laten terug nemen…. Ook mijn gewone niet afgeprijsde artikelen…..
Net zoals vandaag…. Dat is twee keer hetzelfde voorval? Na het eerste voorval kwam ik er nog amper binnen. Heb ik het weer voor?
Ik heb wel mijn geld elke keer netjes cash terug gekregen. Maar hoeveel mensen kijken hun rekening na?
De laatste stap in het Kruidvat is voor mij gezet.
De concurrent heeft immers dezelfde spullen.
Een goeie tip…wees de dag van vandaag zeer wakker als je boodschappen doet!