Alternate - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Alternate.

Alternate stelt zich voor

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica, gereedschappen en speelgoed. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilment partner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.

Deze score is gebaseerd op 93 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

Aloe 26-11-2021

Mijn NVMe SSD kaarten binnen een dag binnen. Top! Heb nu de rest van de pc componenten besteld. Hopelijk ontvang ik deze binnenkort.

Stefan 22-11-2021

Vorige week heb ik gesproken met meneer xxx van Alternate. Ik was mijn bestelling aan het verzamelen op de site en toen zag ik dat er een Black Friday deal was vanaf de 22e. Ik heb gemaild of er korting op mijn producten kwam, echter moest ik daar op wachten van meneer xxx want wellicht dat dan de prijs beter zou zijn. Dus ik heb gewacht tot de 22ste, echter keek ik vandaag en was er een product €10 duurder dan voor de Black Friday deals. Oftewel, Alternate maakt de producten juist duurder met Black Friday in plaats van goedkoper! Na mijn constateringen heb ik e-mails met meneer xxx van Alternate gewisseld en gevraagd of hij misschien die €10 van mijn bestelling af kon halen, maar dat kon niet aangezien het dagprijzen waren. Echt belachelijk dit!

Dylia 18-11-2021

Pc-onderdelen besteld. Wat kwaliteit betreft niks mis mee, maar alles eromheen is flink fout gegaan.
- ik had één andere bestelling geplaatst, maar die heb ik direct na betaling geannuleerd omdat er toch iets niet klopte. Bevestigingsemail gekregen van annulering, maar alsnog verstuurd eind volgende dag.
- Extra betaald voor avondlevering. Met "avond" verwacht ik op z'n allerminst na zessen, want de enige reden dat iemand dat zou willen is omdat ze na werk dan hun pakket in onvangst kunnen nemen. Werd iets voor 17.00 bezorgd, toen ik dus nog op werk zat. Godzijdank heb ik betrouwbare buren, want dat zou een belachelijk dure grap zijn geweest.
- De geannuleerde bestelling die toch was verstuurd moest nu weer retour. Het heeft al zo'n 30 minuten geduurd om online het retourformulier samen te stellen, en dan krijg ik maar één label voor twee dozen. Klantenservice moeten mailen. Gelukkig reageerden ze wel snel.
- Retour dus verzonden. Krijg via email bevestiging van terugstorteb geld. Ruim TACHTIG euro te weinig. Weer moeten mailen. Wel weer snelle reactie met oplossing.

Het goede is dus dat de delen zelf verder prima zijn, en dat de klantenservice iig snel reageert. Het punt is alleen dat als Alternate alles gewoon goed op een rijtje had, ik die hele klantenservice niet eens nodig had gehad.
Mijn advies: check dus alles heel goed zelf tijdens het gehele proces, want anders was ik dus zo 80 euro lichter.

Huizinga 13-11-2021

Bestelling op donderdag besteld met levering specifiek op Zaterdag. Kan het wel raden, ze hebben het te laat op transport gedaan en wordt het dus NIET op de dag bezorgd dat ik enkel thuis ben. Dus kan mooi een week langer wachten, daarna ze gemaild. Vragen om een order nummer doen ze snel. Maar daar is het ook mee gezegd. Verder geen reactie weer gehad

Sven 13-11-2021

In 2019 volledige pc laten samenstellen en geleverd. Cpu werd altijd te warm waardoor ik regelmatig een crash kreeg tijdens gamen. Volgens alternate was het geen garantieprobleem en moest ik maar een duurdere cpu koeler kopen, nochtans hebben ze daar niets van gezegd bij bestelling. Ze wilden niets voor mij doen, het was mijn eigen fout. Binnengebracht in 2020 bij een andere pc hersteller. Deze liet mij zien dat ze een sticker op de cpu koeler hadden laten zitten. Een zware professionele fout die brand had kunnen veroorzaken. Na verwijdering was het probleem opgelost. Ik zou nooit meer een pc door alternate laten maken.

Dave 20-10-2021

Waardeloze webshop en service bij Alternate. Heb op vrijdag 15 oktober een bestelling geplaatst (1x RAM, 2x voeding,, 2x, SSD, 9x fans) die de volgende dag vervolgens geleverd zou worden. Heb vervolgens op dinsdag 19 oktober telefonisch contact gehad om te vragen waarom de bestelling niet geleverd is. De reden hiervoor was dat 1 SSD niet op voorraad was en ze maar 5 fans i.p.v. 9 fans konden leveren. Daarop heb ik aangegeven dat ze moeten leveren wat ze wel hebben en dat ik de rest van de producten ergens anders bestel. Vervolgens is mij toegezegd, dat de producten dan sowieso op woensdag 20 oktober geleverd zouden worden. Vervolgens heb ik op woensdag ochtend geen email gekregen met track en tracé code. Ik opnieuw contact gezocht om 10:02 waarom mijn spullen niet geleverd worden, aangezien ik donderdag ochtend de spullen moet installeren bij een klant. Waarop Alternate vervolgens antwoord, dat ook de andere SSD niet op voorraad is en de bestelling dan donderdag 21 oktober verzonden wordt. Vraag ik of ze de bestelling in de avond kunnen leveren waarop Alternate zegt: Dat ze dat niet kunnen doen omdat het 10:02 en dit voor 10:00 aangegeven moet worden. Door Alternate moet ik vervolgens nee verkopen aan mijn klant waardoor ik zelf klanten verlies door de falende service bij Alternate. Als je de keuze hebt kan je beter een paar euro meer uitgeven bij een andere webshop zoals Megekko, Azerty of Coolblue die wel doen wat ze beloven en service gericht zijn. Want Alternate is een waardeloos bedrijf

DemigodRobin 02-10-2021

Onsympathieke stel nerds hier bij Alternate. Laptop besteld en voor avond bezorging gekozen. Kon niet bezorgd worden op dezelfde avond, kreeg te horen ''jammer dan'' en dat het de volgende avond zou worden bezorgd. Nu is zelfs dat niet waar en komt het pas na het weekend drie dagen later.

Klantenservice die onduidelijk aan de telefoon praat. Praat eens wat duidelijker. Man man man. Wat een clown circus is deze zaak.

KY 21-09-2021

Bestelde iets voor €5 met €5 verzendkosten. Duurde 6 dagen terwijl op de website staat dat het op voorraad is en volgende dag geleverd kan worden! Omdat ze het versturen via brievenbuspakket kan het langer duren. Dat staat niet op hun website en je betaald de volle mep voor de verzendkosten. Volgens PostNL worden pakketten die per doos worden verstuurd wel de volgende dag geleverd. Alternate weigerde het pakket als pakket te versturen omdat het milieuvriendelijker is. Ze konden niet beantwoorden waarom ik hetzelfde betaal als een pakketbezorging terwijl ze het in een envelop stoppen. Nooit meer Alternate voor mij!

G van de Laar 15-09-2021

Een jaar geleden heb ik bestelling geplaatst voor een Asus RTX 3080 videokaart. Gisteren kreeg ik te horen dat Asus ze niet meer gaat leveren en daarmee was de kous af. Omdat ik dat niet pikte vroeg ik om een oplossing, maar die kon alleen maar geboden worden als ik zo ongeveer € 1000,- zou bijbetalen voor een alternatief.

Maarten 12-09-2021

Alternate is een van de webshops die de meeste computer onderdelen leveren met een concurrerende prijs. Dat maakt het een goede winkel. Alles wat ik er ooit heb besteld komt aan. EN doet het. Wat wil je nog meer.

Wel. Soms gaat er iets kapot. En dan heb je misschen een garantie termijn. En dan neem je contact op met alternate. het contact is vriendelijk al sis het al snel duidelijk dat het procesgestuurd is en niet zozeer probleemoplossend. Ik heb een dure videokaart retour gestuurd. Het ding heeft een interne kortsluiting veroorzaakst waar o.a. mijn harddisk van is stuk gegaaan.

Hij doet het heleaal niet eer op mijn monitor. En op een goedkope kleine monitor wil hij wel maar het beeld zit vol dansende pixels, etc. gewoon duidelijk stuk. Na weken wachten krijg ik een bericht dat ze de kaart hebben getest en dat hij niet stuk is. Maar ja. Dat zij dat zeggen maakt het geen werkende kaart. Ze hebben me niets laten betalen voor verzendkosten oid. Wat andere winkels wel doen. Maar eerlijk gezegd heb ik liever dat ze dat wel doen en kapotte dingen gewoon terugnemen en vervangen.

Dat is namelijk wel wat ik verwacht van een dozenschuiver. Als je iets terugstuurt binnen de termijn vervang het dan gewoon. En ga niet spelletjes spelen. Ik kan het zelf niet terugsturen naar de fabrikant. (Gigabyte) Dat gaat alleen via de winkel.

Natuurlijk had ik het hele circus nogmaals kunnen doorlopen. Maar ik heb daar niet echt de stamina voor.

b.suerink 08-09-2021

Ik heb gisteren een zelf samengestelde computer besteld. Ik ben benieuwd na al deze redelijk negatieve reviews. Ik moet zeggen dat ik ook veel onvrede lees over DHL. Ik heb daar ook slechte ervaringen mee gehad bij een andere winkel. Nadat ik de winkel had gemaild, werd het pakket gelijk de volgende dag alsnog geleverd, maar het was DHL die dwars ligt. Het probleem van DHL ligt voornamelijk in het distributie centrum. Dus ik wil mensen graag vragen om kritiek juist te beoordelen en bezorging los te koppelen van de winkel.

Qua contact met de winkel Alternate, heb ik de winkel een mailtje gestuurd via de site over de bestelling, maar krijg ik de mail terug met niet afleverbaar. Ik zag er een dubbele s in het mailadres staan, dus mogelijk een foutje in de software.

Ik ben benieuwd, sommige dingen waren niet op voorraad, vooral de grafische kaarten zijn erg schaars rond deze tijd. Dit staat ook op de site vermeld. Erg netjes, want dan kun je je bestelling nog wijzigen. Je moet wel zelf opletten wat je besteld.

Ik hoop binnenkort terug te komen met een geweldige review.

Heel boos 23-07-2021

Het liefst geef ik nog minder dan een 1.

Rond juni hele doos besteld aan apparatuur, flink in de kosten mist er een ryzen 9 5900x. Ik bellen, worden me gouden bergen beloofd. Word onderzoek gedaan, dhl staakt onderzoek doordat alternate spullen niet aanleverd. Eindstand: Alternate geeft aan dat dit mijn fout is, dus ik moet 560 euro betalen voor iets wat kwijt is. Ik bestel hier nooit meer en ga met rechtsbijstand aan de slag

Derk 24-06-2021

Achtergrond : in december 6900 XT besteld. na 6 maanden stond ik van nr 23 op nr 9 op de wachtlijst. Dit kan ik Alternate niet aanrekenen maar ik had gehoopt dat zo'n groot bedrijf als Alternate wat meer mogelijkheden zou hebben. Donderdag ochtend 17 juni telefonisch de bestelling geannuleerd omdat ik zo'n dure kaart niet meer voor mijzelf kon verantwoorden omdat de looptijd naar de volgende generatie nu zo veel korter is dan in december.
voor onderbouwing score zie klantenservice

Probleem : na een week heb ik mijn geld nog steeds niet terug. toen ik op 24 juni belde waarom mijn geld nog niet was overgemaakt kreeg ik als antwoord dat de verwachting was dat het deze week nog wel zal worden overgemaakt maar dat dit dus niet zeker was. Ik gaf aan dat een week wachten op een betaling onacceptabel was waarbij ik hetzelfde antwoord kreeg. De medewerker aan de lijn kon mij niet helpen of van verdere informatie voorzien. Ik ben nogal geschrokken over de manier waarop Alternate om gaat met een relatief makkelijke betaling en hoe onbehulpzaam de service desk was in dit geval. Ik twijfel dat ik nogmaals iets bij Alternate koop en hoop dat jullie ervaringen beter zijn.

VanEekelen 19-06-2021

Wij hebben een zandbak besteld bij Alternate in april. Hiervoor moest de tuin aangepast worden. De stratenmaker had, helaas, wat weken vertraging gezien het hoogseizoen en zodoende wisten we na het verstrijken van de 30 dagen termijn pas, dat de zandbak niet past. Al die tijd heeft de zandbak netjes binnen gestaan, zelf de verzegelsticker die Alternate er zelf heeft opgeplakt is nog in tact. Echter blijven ze zeer rigide vasthouden aan de retourtermijn. Zeer teleurstellend! Wij kunnen de zandbak niet gebruiken, hij staat hier in de staat waarin deze is geleverd en Alternate kan hem aan een andere consument verkopen.

Matthijs 26-05-2021

Nooit problemmen gehad bij alternate wordt altijd goed behandeld en altijd netjes en goed ingepakt tegen schade ook op zondag

Top service 25-05-2021

Goede prijzen, goed te bereiken en super goede service. Ik heb bij Alternate een pc usb (c) frontje besteld en die werkte niet goed op mijn pc daarom ging ik deze terug sturen. Het retourneren ging heel soepel, snel en ook zonder extra kosten. Ik krijg zelfs mijn betaalde verzend kosten ook terug, dit zie je nergens. Als ik weer iets nodig zou hebben dan besteld ik dat bij jullie. De levering was ook super snel.

Peter 22-05-2021

Goed bereikbaar en snelle levering. Artikel alleen ingepakt in originele verpakking met adressticker er op. Zichtbaar wat er in zit voor iedereen.

WP 17-05-2021

Ik bestel op Hemelvaartsdag (donderdag) zakelijk bij 5 verschillende Webshops. Ga ervan uit dat ik uiterlijk zaterdag, alle paketten in bezit heb.
Van 2 webshops komen de vrijdag voor 12.00 uur alle pakketen aan. Van de andere 2 alles op de zaterdag.

En wat is met Alternate? Juist...nog steeds niets, zal wel weer de dinsdag worden, en waarom? Omdat zij met DHL verzenden. Het blijft gewoon op het regionaal verdeelcentrum liggen sinds zaterdag morgen 04.00 uur. Dit is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurd. Door Post.nl is alles netjes afgeleverd. DHL schijnt het niet te kunnen. Uiteindelijk is Alternate de afzender, zij zouden eens bezwaar moeten maken, maar doen het ook niet. Ik ga eens goed overleggen waar ik de volgende keer ga bestellen, want veel goedkoper zijn jullie ook niet meer. En dan niet te vergeten jullie sukkelig: Geen retour bij zakelijke afname!
Het lag ook zeker niet aan de verwachte levertijd, alle producten stonden op DIRECT LEVERBAAR, dus kom niet met zulke smoesjes.
En jullie mogen met mij contact opnemen en niet andersom.
Ordernummer: 257345562
Zoals ik dacht 1 deel is bij buren afgeleverd, alhoewel ik daarvoor geen toestemming gegeven heb, en het andere pakket staat nog steeds op het distributiecentrum. Shame on you Alternate. Flutservice!

Tuinman 25-05-2020

Een niet zo hoge beoordeling omdat de productbeschrijving niet klopt.
Ik zocht een haspel voor 25 meter 1 inch tuinslang, volgens de beschrijving zou er 35 meter op de haspel passen maar met moeite past de 10 meter kortere slang op de haspel maar dan ook nog zonder de aansluiting van de slang op de haspel

Thomas 20-05-2020

Slechte winkel. Klantenservice is traag en negeert sommige tickets volledig. Voorraadsysteem en verzendtijden kloppen voor geen meter.
2 producten besteld, 1 zou de volgende dag geleverd moeten worden, andere 3 dagen. In praktijk bleek product 1 2 dagen erna pas verwerkt te zijn. Product 2 werd niet over geïnformeerd, pas na zelf navragen bleek dat ze het plots niet op voorraad hadden en zeiden ze dat het nog zo'n 2 weken zou duren. Uiteindelijk product 2 maar geannuleerd.

Alper 20-05-2020

Niemand neemt op! Niemand reageert!
Een hele pc besteld in losse onderdelen, heb deze bestelling moeten annuleren omdat ik een verkeerde videokaart heb gekozen. ik wacht al een week tot het bedrag is geroutineerd zodat ik een nieuwe bestelling kan plaatsen. probeer jullie al 5 dagen te bereiken! Jullie verkopen electronica maar hebben zelf geen telefoon? Geef me desnoods een tegoedbon dan kan ik een nieuwe bestelling plaatsen. Willen jullie zo vriendelijk zijn om zsm contact op te nemen me

F. Dekker 19-05-2020

De mini bakoven Comfortcook 99357 van Trebs is een groot succes. Ik heb vandaag mijn eerste hartige taart gebakken en deze is gelijk gelukt. Verder snelle levering en het apparaat is van uitstekende kwaliteit.

Petra 19-05-2020

ik heb voor mijn zoontje zijn verjaardag wat spullen gekocht online bij Alternate. Jammer genoeg is er bij DHL iets verkeerd gegaan en moet ik contact op nemen met Alternate ( geen idee waarom denk dat het pakketje weg is )
na 4 dagen bellen en diverse mails sturen krijg ik niemand te pakken, buiten een bandje die mij doodleuk verteld dat het hheeeelll erug druk is en de verbinding wordt nu verbroken. ( al 4 dagen dus )

misschien dat het zo wel lukt.

Leo 18-05-2020

Trust powerbank geleverd. Kan helaas dit apparaat niet gebruiken ivm een niet goed gemonteerde usb poweraansliuitting. Technische dienst niet bereikbaar, telefoongesprek wordt afgebroken. Op e-mails wordt niet gereageerd. Wat is dit voor een zaak. Bestaat Alternate nog steeds? Afraden om bij winkel te kopen.

maria 17-05-2020

op 31-3 2020 bestelling gedaan en betaald op heden nog steeds niks ontvangen.
Het is de eerste keer maar ook tevens de laatste keer dat ik bij Alternate wat besteld.
Bellen heeft geen zin te druk en de verbinding wordt verbroken