Amazon - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.

Deze score is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

5,4

Koper 23-06-2021

AMAZON is toppie, maar .....
Die GLS vervoerder. Wat een ramp. Blanco niet-thuis notificatie in de bus. Terug naar depot in een andere stad (!)
Onmogelijk via de pre-historische website om een her-afspraak in te plannen.
Ja, bellen voor 1 euro per minuut.

Max 19-06-2021

Ze moeten echt een andere vervoerder kiezen, want DHL maakt er echt een potje van. Bestellingen worden gewoon direct bij het afhaalpunt gedumpt zonder ook maar aanbelpoging te doen. Bestellingen binnen 1 dag, doen er drie dagen over omdat ze een fout maken bij sorteren.

Fay 18-06-2021

Waardeloos bedrijf!!!
In januari Iets retour gestuurd en wacht nog steeds op mijn geld. Elke keer achteraan gebeld en zou in werking gezet worden en na 5 maanden nog steeds niet opgelost!! Dat was de eerste en de laatste keer Amazon 👎👎👎

eijmert 17-06-2021

ik doe sinds de komst van amazon nederland alleen hier nog mijn aankopen. ik wil uit dankbaarheid dus deze revieuw schrijven!
het is echt een super bedrijf, goede klantenservice die je snel op weg helpt!
ook op gebied van levertijden is amazon de #1. regelmatig geven ze aan het pakket in ~3 dagen te bezorgen, maar het staat de volgende dag al voor de deur!

ik raad ook een Prime abbonament aan! voor €3 per maand krijg je op alle prime artikkelen gratis verzending. dit scheelt veel geld! daarnaast krijg je hier ook nog primevideo bij en een gratis cloudopslag voor foto's!

Hans van Mierlo 16-06-2021

Waardeloos bedrijf, vooral het liegen over de bezorging is een constante factor, dit trucje hanteren ze bij elke bezorging opnieuw. Ze leveren zogenaamd binnen een dag en je krijgt altijd het volgende bericht de dag na de bestelling: "We zijn je helaas misgelopen. DHL_CONNECT kon je pakket vandaag helaas niet bezorgen omdat de chauffeur het niet onbeheerd wilde achterlaten." Dit was deze keer om 10:15 in de ochtend en wij waren gewoon thuis. Helemaal niemand geweest van DHL.

Bestelnummer: 408-0956911-1429963 15-06-2021

Na lang getwijfeld te hebben om een bestelling te plaatsen bij Amazon dit toch maar gedaan. 2 artikelen besteld waarvan er 1 geleverd is via Post.nl. Het andere artikel is nooit aangekomen omdat de vervoerder ons adres niet kon vinden (winkel) en het artikel terug stuurde naar de leverancier. Verzoek om terugbetaling gedaan maar een week later nog geen reactie, klanten service van Amazon onbereikbaar.

Elly 14-06-2021

in Nederland is alles bij Amazon tijdelijk niet leverbaar of op voorraad sinds 2020 al ze bieden van alles te koop aan ,waarom als je niet kan leveren vind ik slecht bied het dan niet te koop aan als je niet kan leveren

Bestelling houten spie 14-06-2021

Op 25 april plaatste ik een bestelling van houten spie-tjes Na vooruitbetaling kreeg ik een bericht dat deze niet meer leverbaar waren en dat ik mijn geld terug zou krijgen....
Amazon verzuimde erbij te vermelden in welk jaar...........
Er moet toch een een eerlijker manner zijn om geld te verdienen ???

Bela 14-06-2021

Bestel behoorlijk vaak bij Amazon en echt maar 1x fout gegaan. Daarna wel weer goed opgelost. In al die slechte reviews kan ik me dus absoluut niet vinden.

marc 12-06-2021

Prima website en goed service, ik bestel hier al jaren, eerst via de Duitse site en sinds vorig jaar ook bij de Nederlandse. Vaak zijn de prijzen erg concurrerend. Ik heb nog nooit kapotte of verkeerde producten geleverd gekregen, dat in tegenstelling tot spullen van sommige andere Nederlandse websites.

Klantenservice gelukkig niet vaak nodig gehad, maar als dat zo was, dan ben ik altijd keurig geholpen. Ze bieden vaak meteen een korting aan als er ook maar het minste is wat niet goed gaat.

Net als bij andere grote websites, zoals Bol.com, is het wel even belangrijk dat je goed oplet dat je niet bij de eerste de beste "marketplace" partij koopt. Amazon (of Bol) bemiddelt dan eigenlijk alleen maar met hun website en doet er verder niet zo veel aan is mijn ervaring.

Verzenden/ontvangen is altijd heel betrouwbaar (en heel snel met een Prime account) als je kiest voor artikelen die "verzonden door Amazon" zijn. Dan komt het direct uit hun eigen warehouses. Zo niet, dan ben je vaak overgeleverd aan de verzending door de verkoper zelf en dat kan wel eens tegenvallen als het bijvoorbeeld uit China moet komen.

Met een Prime account krijg je naast snelle verzending (zoals bij Bol.com Select) ook nog Prime Video en Amazon Photos (ongelimiteerde foto-opslag). Voor mij ook erg de moeite waard. Ik ben benieuwd welke grote films daar beschikbaar komen na overname van MGM.

Thijs Boer 12-06-2021

in februari een bestelling gedaan (200 euro), is nooit aangekomen. Al 10 keer de klanten service gesproken. Steeds wordt mij beloofd dat het opgelost wordt, en steeds krijg ik onderstaande mail:

Je kan beter iets bij bol.com bestellen.

Geachte

Bedankt voor het verstrekken van de extra informatie met betrekking tot uw claim over bestelling 402-5733751-4952367. Bij nader inzien hebben we besloten onze oorspronkelijke beslissing te handhaven.

Waarom is mijn bezwaar afgewezen?

We hebben uw claim gesloten, omdat uit de traceerinformatie voor deze bestelling blijkt dat de zending is bezorgd. Voor hulp bij het traceren van uw pakket raden wij u aan contact op te nemen met de vervoerder.

Nicoll 10-06-2021

Mij step is netjes aan gekomen!!
Ook netjes en stevig verpakt ! Ik begon te twijfelen na dat ik al deze recensie had gelezen...en duurde bij mij anderhalve week .... maar mag dus niet klagen! Vind ook dat mensen die goede ervaring hebben ...het ook wel even mogen vermelden!! Ik ga lekker steppen toedeledokie!

AM Forest 09-06-2021

de klantenservice is heel, heel, erg slecht, het is beter om hier helemaal niks te bestellen, maar twee van de vier bestelde items ontvangen die zijn anders zijn dan op de foto's op de site, maar deze items terug sturen lukt niet omdat de verkoper niet reageert en de klantenservice hopeloos en niet te bereiken is... Kortom mijn geld ben ik duidelijk kwijt, heb maar de helft van mijn bestelling ontvangen waar ik niks aan heb omdat er wat anders is opgestuurd dan ik besteld heb!!

Maurice 07-06-2021

Zeer slechte klanten service er word van alles belooft en er word helemaal niets gedaan wat als er iets stuk gaat, ik durf er niet aan denken ,heb reeds tweemaal problemen gehad met amazone en laat me geen derde keer nog vangen !

Amina 04-06-2021

Ik heb een kussen 1,5 maand besteld. Maar het product kan niet geleverd worden,. Buiten dat ik geen product heb gekregen, is mijn geld nog steeds niet teruggestort.

Cornelio 03-06-2021

Op 6 mei diverse artikelen besteld en betaald. Geen enkel artikel werd geleverd, terwijl slechts voor drie artikelen een refund werd verstrekt. DHL en Post NL melden de bezorging van artikelen per e-mail, terwijl die in werkelijkheid niet werden afgeleverd. Onmogelijk om contact te krijgen met de Amazon klantenservice of met de pakjesbezorgers. in wanhoop een negatieve review geschreven, maar verder keurig netjes. In plaats van iets doen aan mijn klacht meldt Amazon dat de review niet wordt geplaatst omdat die niet voldoet aan de regels van de 'Amazon community'. Heel griezelig! Slechte service dus. Ik stop met Amazon en adviseer iedereen om hetzelfde te doen. En ik wil mijn geld terug!

David 01-06-2021

Amazon heeft ruim een jaar 2,99 bij mij afgeschreven voor Prime terwijl hier nooit een factuur voor is verstuurd. Ik heb deze dienst nooit gewild en ook nooit gebruik gemaakt van deze dienst. Ze willen mij enkel de laatste maand crediteren. Erg laag om in alle stilte geld af te boeken en daar achteraf ook niet in tegemoet willen komen.

John 28-05-2021

Weken moeten wachten op nieuwe adidas sneaker. Bij bezorging blijkt dat ze de verkeerde maat hebben opgestuurd.
Voor het retourneren moet je zelf een printer bezitten om fexnoodzajelijkecretourbon te printen. Zonder bon geen retour.
Belagelijke lange bezorgtijd. Weken wachten op het gekd van je retour. Ik wil nu van die Amazon account af maar ook dat gaat noet zo makkelijk. Verschrikkelijk die Amazon ((
Pietepaf 10-09-2021

Super vervelend dit en er zitten sinds echt artikelen van zeer slechte kwaliteit tussen. Dit heb ik ook ervaren. Ik heb ook iets terug willen sturen, maar moest op eigen kosten werd gezegd. Later kreeg ik te horen dat ik contact op moest nemen met de verkoper en dan ik van de verkoper een retouretiket zou krijgen. Bij mij was het iets kleins en zei ze verkoper dat ik niets retour hoefde te sturen en mijn geld terug kreeg, wat ook gebeurt is. Mijn advies is om contact op te nemen met de verkoper. Het lijkt mij niet de bedoeling dat je voor de retourkosten opdraait. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!

Pietepaf 10-09-2021

Eric 28-05-2021

Mijn eerste bestelling was helaas niet naar mijn wens ( kan gebeuren). De levering was vlot maar het retourproces duurt erg lang, dit hebben de andere webwinkels veel beter onder controle. Door het lange retourproces zal ik volgende keer toch eerst bij de nadere grote webwinkels gaan kijken alvoor ik iets zou gaan bestellen bij Amazon.

Hans van Arkel 28-05-2021

Op 27 maart 2021 bestel ik via Amazon.nl bij Louis Potts in Engeland Mason Cash aardewerk. Dit komt in scherven aan omdat het in een veel te kleine doos zonder extra bescherming was verpakt. Amazon zegt dat de scherven moeten worden teruggestuurd naar Engeland (uiteraard was een foto veel eenvoudiger geweest). Deze retourzending kost mij 21 euro. Na veel geharrewar worden de kosten van het aardewerk vergoed door Louis Potts. De kosten voor de retourzending zouden echter worden betaald door het garantiefonds van Amazon. Nu na bijna maanden, ettelijke telefoontjes en emails zijn deze kosten nog steeds niet vergoed door Amazon.

amazon geld weg!!!! 27-05-2021

1 keer maar nooit weer ,170 e weg en elke dag wachten en niks ontvangen , om je geld terug te krijgen moet er ook veel water door de zee stromen. hoe dom kun je wezen om daar wat te bestellen .

Gerrit 26-05-2021

ik heb eind maart prullenbakken besteld bij Amazon. Begin mei kwamen ze binnen, rechtstreeks vanuit China met een handgeschreven factuur waarop de prijs van $ 1,25 per stuk stond (ik heb € 32,00 betaald) De kwaliteit bleek dramatisch slecht, dus wilde ik ze retourneren. Dit bleek een onmogelijkheid, met veel correspondentie, procedures en irritatie. Je komt geen stap verder. Kortom; ik neem mijn verlies en koop nooit meer iets bij Amazon.

Ida 26-05-2021

Bestelling en verzending per mail bevestigd en artikel op de afgesproken datum geleverd. Op zondag besteld, dinsdag binnen. Zeer tevreden!

anoniem 21-05-2021

Mijn bestelling worden steeds geannuleerd en mijn account wordt steeds verwijderd. Slechte site

Jolanda 20-05-2021

Diverse keren wat besteld. Ook een dure aankoop. Een sup board. Alles werd netjes bezorgd. Kreeg bericht waarneer. Ben een zeer tevreden terug kerende klant .en herken die slechte ervaringen totaal niet.