Amazon - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.

Deze score is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

5,4

veld2867 23-12-2020

Amazon bood een Acer gamecomputer aan, op de foto’s bij het product was een complete set met muis en toetsenbord te zien. Bij de levering bleek er geen muis en toetsenbord bij te zitten. Ik heb dit gemeld bij Amazon en gevraagd deze alsnog na te sturen aangezien deze beide bij het product getoond werden.
Amazon gaf aan dat de foto fout was en dat er in de tekst niet staat aangegeven dat deze onderdeel uitmaken van de levering. Hierop heb ik geantwoord dat er ook niet staat aangegeven dat ze er niet bij de levering zouden zitten en dat conform het consumentenrecht dit wordt aangemerkt als afwijkend product dat door een leverancier dan geleverd moet worden. Daarna geen reactie meer ontvangen van deze club.

Ger 22-12-2020

Verkoopt artikelen die niet leverbaar zijn terwijl ze zeggen dat het artikel op voorraad is

cinderella 19-12-2020

Door dat ik sommige reviews zag , nadat ik had besteld werd ik wat onzeker van hun kritiek over het bedrijf.Ik stuurde het bedrijf een bericht via online chat en kreeg daar meteen een keurige reactie dat alles goed zal komen met mijn bestelling.Gister mijn bestelling geplaatst vandaag binnen gekregen .En dat is deze top drukte.Ik geef het bedrijf dan ook zeker een 9.

Hoffmann 19-12-2020

Paar ecco's besteld mooie prijs en goede korting.
Donderdag ochtend besteld, nu net zaterdag geleverd
Netjes meerdere mails ontvangen over de bestelling en bezorgen van mijn pakkket! Top geregeld zeker volgende keer weer hier bij amazon.nl bestellen!!

rober 17-12-2020

bEN ZO boos, wOEDEND ZELFS,
Slechte klantenservice, nederlands telefoonnnr, dan krijg je alleen engelstalige Indiërs. Slecht te verstaan en onbeschoft, als je te bijdehand bent gooien ze de haak er op. Pakket was ontvangen, en me geld pas na 21 terug, belachelijk. ja het direct, als ik achter me pc/laptop zat. ff verbinding maken, slapen doen we snachts. dan ben je alles kwijt zal niet de eertse keer zijn dat dit met iemand gebeurt. en zeker uit die regio. deze lui zijn niet te vertrouwen. Dus mensen KOOP NOOIT wat bij dit smerige bedrijf. het is wel niet het grootste bedrag, maar geld is geld. U ben t GEWAARSCHUWD!!!!!!!!!!!

Leon L. 17-12-2020

Vorige week een product besteld bij Amazon.nl. Deze was op vooraad en zou een paar dagen geleden geleverd worden. Helaas is dat nog niet gebeurd.

Een tweetal keren telefonisch contact gehad met Amazon, wat overigens wel goed gaat. Binnen 2 minuten iemand aan de lijn.

Helaas kon de mevrouw aan de telefoon niet meer zien dan haar klanten. Het product is niet op voorraad en we weten niet wanneer deze geleverd wordt. We bellen u z.s.m. terug en dan beslist u maar zelf of u het geld terug wilt. Dit is wel lastig zo net voor kerst. Dan kan je dus een week wachten op je geld en dit was niet een klein bedrag waardoor je voor de kerst niks hebt.

Ik vind het heel vreemd wat er bij Amazon.nl gebeurd. Het product was deze week al een aantal keren op voorraad. Dit ligt niet aan een leverancier, want dit is rechtstreeks bij Amazon besteld. Vervolgens wordt het product dus alsnog verkocht aan andere klanten, terwijl diegene die het betaald hebben niet geleverd krijgen.

Enige waarom ik geen 1 geef is dat ze goed bereikbaar zijn en vriendelijk aan de telefoon. Hopelijk gaan ze dit oplossen vóór de kerst!

Linda 16-12-2020

Helaas, geen Amazon meer voor mij. Pakket zou binnen 2 dagen na bestelling verstuurd worden. Dit gebeurde, denk ik, echter was er geen track & trace code beschikbaar. 8 dagen na de beloofde bezorgdatum nog steeds de bestelling niet binnen. Contact leggen met Amazon dus, die me doorverwijst naar de verkoper. Die komt door met trackingnummers die niet bestaan bij PostNL en vraagt me 12 dagen na de beloofde bezorgdatum (en 36 dagen na verzending) om nog 3 dagen af te wachten. Pffff, wat een gedoe.

Wendy 15-12-2020

De bezorging is erg slecht. Het is mis gegaan met twee pakketten in twee weken. Ik krijg onterechte meldingen van bezorging, pakketten blijken verkeerd gelabeld, Amazon en DHL geven elkaar de schuld, pakketten komen niet aan bij DHL. Opnieuw verzenden/nalevering van bestelling kan alleen met creditcard, anders moet je een nieuwe bestelling plaatsen. Nadeel is dat de prijs inmiddels verhoogd kan zijn of dat het product niet beschikbaar is. Beide is mij in de afgelopen twee weken overkomen.

Boone 15-12-2020

Ik begrijp niet dat sommige mensen negatieve reacties over Amazon.nl plaatsen,dit zijn misschien wel de concurrentie.

Heb veel besteld en heb nog nooit een probleem gehad.
Gisteren ook wat besteld, en ik wilde het pakket op gaan halen bij een afhaalpunt.

Omdat het afhaalpunt geen essentiële winkels is, is deze tot 19 januari gesloten.

Heb dit door geven, en direct is er door Amazon iets voor mijn geregeld,en ontvang ik nu mijn pakket op een zaterdag.

Echt top service

Kees 14-12-2020

24 nov j.l. bij amazon mondkapjes besteld zou worden geleverd volgens leverancier Beauty Arts uiterlijk 4 dec maar volgens Track&Trace is het pakket zoek geraakt.vervolgens inmiddels 3 e-mails naar leverancier gestuurd ,geen enkel antwoord!!
Volgens mij kan Amazonhet contact met Beauty-Arts beter verbreken.

Geert 14-12-2020

Artikel besteld, ruim een week na de beloofde leverdatum staat in de statusupdates nog steeds dat het pakket een zekere Amazonfaciliteit in Frankrijk heeft verlaten. Blijkbaar rijdt er nog steeds een chauffeur rondjes met mijn pakket, want het is nergens aangekomen. De track&trace code van DHL geeft alleen aan dat het pakket is aangemeld, maar niet ontvangen. Toch maar contact opgenomen met de klantenservice, waar wordt verteld dat het pakket kwijt is en ik binnen 2-7 dagen mijn geld terug kan verwachten. Klinkt alsof dit niet het eerste pakket is dat ergens van de vrachtwagen valt. Lekker vaag allemaal, eerste en laatste keer bij Amazon.

Anita 12-12-2020

Heb een aantal weken geleden voor het eerst een bestelling Amazon.nl gedaan. Hoog bedrag, dus geen verzendkosten...dacht ik. Behalve dus voor 2 telefoonhoesjes....ieder nog geen 5 euro, bijna 4 euro per stuk verzendkosten moeten betalen. Levering tussen 27 november en 8 december. Jullie raden het al...niks gekregen! Status nu " uw pakket is wellicht zoekgeraakt" . Dat geeft vertrouwen, niet dus. Er wordt idd verwezen naar de verkopende partij. Als klant moet je het zelf
maar uitzoeken. Ik ben het vertrouwen kwijt, voor mij gewoon weer online bestellen bij Bol.com of Coolblue. Wees gewaarschuwd mensen.

Gerrit 12-12-2020

25-11-2020 bestelling geplaatst. Bestelbevestiging geeft aan levering 28-11. Op deze datum niet geleverd, dus 30-11 navraag gedaan. Snelle reactie, pakket met uit Frankrijk komen, heb geduld tot 5-12. Op 1-12 staat de bestelling plots op afgeleverd om 11.54 uur. Echter noch bij ons noch bij buren is het pakket afgeleverd. Ook geen briefje oid in de brievenbus. 1-12 navraag gedaan waar het pakket afgeleverd zou zijn. 3-12 reactie af te wachten tot 5-12 want het scannen gaat bij de vervoerder wel eens fout. Op 5-12 echter ook nog niets ontvangen. 9-12 weer bericht gestuurd dat er niets is ontvangen. Aanbod vervangend pakket te sturen afgeslagen en gevraagd geld terug te betalen omdat wij geen enkel vertrouwen in de vervoerder meer hebben. Dat is gelukkig binnen 2 dagen teruggestort.
Kortom, dit was onze eerste bestelling bij Amazon, maar ook de laatste.

Sander 11-12-2020

Amazon is nog niet klaar voor levering in Nederland. in de periode black friday een bureau stoel besteld en dit was de laatste volgens de website. Op zich niks mis mee, alleen de levering was uiteindelijk meer dan 3 weken. In gesprekken met de klantservice heb ik vernomen dat het systeem van Amazon niet kijkt naar wat het heeft maar wat er vermoedelijk is met aanlevering etc. Wat wel vervelend voor mij uiteindelijk was voor de levertijd.

Maar dan wordt er geleverd, dan krijg ik doos die al flink wat te voortduren gehad heeft en opnieuw dicht geplakt is. Bij het open maken kom ik erachter dat de wielen gebruikt en beschadigt zijn en de ondersteuning van de stoel flink beschadigt is. Daarmee neem ik contact op en daarmee begint de drama.
- Nieuw product kan niet vanwege product niet meer voorradig. (Valt nog te begrijpen).
- Vervangend product kan niet in het systeem van Amazon, zelfs niet andere kleur. Eerst retourneren en nieuwe kopen.
- Amazon geeft ook aan dat ze sowieso niet vervangen als je hebt betaald met iDEAL, dan had je met creditcard moeten betalen, dit vanwege fraude.
- Terug sturen kan tot een bepaalde grote, dit pakket is te groot en een ophaal service hebben ze nog niet geregeld met de bezorg diensten. Moet je zelf verzorgen en betalen en dat kan je later declareren. Let wel op dit is maar tot max 8 euro. Grote pakketten is vanaf 13 euro. Na meerdere werknemers gesproken te hebben krijgt Amy van support het geregeld zwart op wit dat ze alles vergoeden vandaar de 2.

Conclusie: Ik ben al weer klaar met Amazon en ga weer terug naar de oude bekende leveranciers, die zijn ook niet perfect en dat hoeft ook niet. Maar ze proberen je wel te helpen en zeggen niet alleen maar van ja, sorry dit kan niet in ons systeem.

Murat Yatmaz 11-12-2020

The office table I have ordered more than a month ago didn’t show up at all after the delivery date was postponed a couple of times. And now it just says that my package must have been lost and I can apply for a refund. Of course you will give my money back but the situation they put me in is horrible. I am sooooo disappointed with amazon.nl

Richard 11-12-2020

Mijn bestelling werdt zonder mijn medeweten bij de verkoper geannuleerd en ik maar wachten op mijn pakketje. Toen ik er naar informeerde werdt mijn bestelling ineens helemaal geannuleerd. Ik hoop dat ik mijn geld terugkrijg. Er is op geen enkele manier contact te krijgen met amazon. Je wordt voor alles doorverwezen naar de wederverkoper, ook als je geen bestelnummer invoert. Waardeloos bedrijf!! Nooit meer iets bestellen.

Joop 11-12-2020

Meerdere bestellingen nooit aangekomen.
Prut artikelen, extreme levertijden, slechte klachtenafhandeling.
Sterke afrader dus!

Yvon 10-12-2020

Zeer slechte service. Op 29 oktober iets besteld en betaald. Tot heden, 10 december nog niks ontvangen. Twee mails gestuurd. Een reactie gekregen dat het wel in het land is maar door de corona wat langer kan duren. Nu dus nog steeds niks ontvangen. Nooit meer Amazon voor mij ongeacht of ik de bestelling nog krijg. Waarschijnlijk mijn geld kwijt.

Richard 10-12-2020

De NL versie van Amazon is blijkbaar onder zeer slecht management en doet ernstig afbreuk aan de goede reputatie van Amazon.
Voordat de NL editie bestond deed ik mijn aankopen bij de Duitse Amazon die wel een goede service heeft.
Alles verliep daar prima maar de NL is echt geen aanrader.
Apparaat terug gestuurd maar nooit bevestiging gekregen, nog even afwachten op de terugbetaling.
Het verbaast me dat de overkoepelende organisatie hier nog niet heeft ingegrepen want het regent klachten.
Tot die tijd maar bestellen bij de Duitse vestiging of Bol.

Bianca 08-12-2020

Helaas niet zo'n goede ervaring, ik heb een bestelling geplaatst die niet geleverd is, we waren wel thuis op aangegeven tijdstip, het kaartje in de bus verwees naar een afhaalpunt om op te halen, maar nee niet bekend aldaar. Het pakket blijkt alweer retour te zijn naar Amazon. Kan gebeuren allemaal. Maar om dan contact te krijgen over hoe en wat verder. Horror! Nog steeds niemand kunnen bereiken, email en telefonisch geprobeerd. Hopelijk levert deze review een reactie op. Jammer!

Denise 07-12-2020

Ik heb wat retour gestuurd maar zit al 2 weken te wachten tot mijn geld word terug gestort. Ik kan nergens een nederlands telefoon nummer of e-mail adres vinden om contact op te nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij een telefoonnummer geven
Romi 17-12-2020

0297 728131 dit is het nummer, maar let op!!! je krijgt Engels sprekende Indiërs aan de telefoon. als je te bijdehand bent, gooien ze de haak er op. en ze willen wel direct geld overmaken, maar dan willen ze contact maken via de pc/laptop. NIET DOEN!!!!! bij mij zeiden ze dan pas over 19 a 21 dagen.

Romi 17-12-2020

oja schrijf gewoon een email naar kassa, wie weet

Alma 05-12-2020

Kreeg mijn twijfels na het lezen van de reviews. Had al besteld dus wachtte maar gewoon af. Gister besteld om 10 uur avonds vandaag al binnen. Erg netjes verpakt en snel binnen!

Erik 05-12-2020

Waardeloos bedrijf, al twee keer iets besteld, en betaald, krijg je na een week of wat bericht dat het artikel ‘onbezorgbaar’ is... en dan begint het bellen om je geld terug te krijgen.

Peter van der Velden 04-12-2020

Artikel besteld, levertijd slecht aangegeven. Zou een mail krijgen? Vervolgens zou worden gelverd? Het zou besteld zijn, daarna excuses dat het niet zo was, maar hebben direct magazijn gebeld en urgentie gegeven. Echter een week verder en wat denk je ?
Geen reactie meer en ik heb het geannuleerd, wat een slecht bedrijf en wat houden ze je aan het lijntje en leiden ze je om de tuin!
Artikel kun je nu bestellen 25% duurder.
Nooit meer Amazon, dat hier de consumentenbond maar eens achteraan gaat!
Ben gewaarschuwd mensen.

Piet 03-12-2020

Iets bestellen, betalen, en dan een bericht krijgen dat de levering wordt gecanceld. Volgens de Autoriteit Consument en Markt is dat niet toegestaan. Toch overkwam mij dit en ik zie dat ik niet de enige ben. Bovendien kostte het bijna twee weken om het geld terug te krijgen. Daartoe moest ik heel veel zeuren bij Amazon en werd ik voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd..