Amazon - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.

Deze score is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

5,4

Roel 15-11-2022

Ik heb ruim een half jaar geleden (voor het eerst) een product gekocht bij Amazon. Die lamp voldeed niet, en heb ik op eigen kosten teruggestuurd. Omdat ik geen geld terug kreeg, heb ik na een paar weken een verzoek ingediend en vragen gesteld. Verzoek werd afgewezen, zonder toelichting. In beroep gegaan, maar dat werd afgewezen, zonder toelichting.
Daarna zeer vaak gebeld, paar uur aan de lijn gehangen, en al met al minimaal 6 medewerkers gesproken. Maar NIEMAND kon mij vertellen wat ik verkeerd had gedaan, en waarom ik mijn geld niet terugkreeg. Daar ging een andere afdeling over, en daar kon ik geen contact mee opnemen. Misschien begrijpelijk, maar zelfs de medewerkers van Amazon konden daar geen contact mee opnemen. Dat is toch belachelijk!!!

Al met al heb ik aan alle voorwaarden voor garantie voldaan, maar krijg ik om onduidelijke redenen mijn geld niet terug. En het ergste van alles is, dat ik werkelijk geen enkel idee heb waarom dit zo is. Als men mij zou vertellen welke fout ik zou hebben begaan zou ik daar vrede mee kunnen hebben, maar nu niet. Ik zal dus nooit meer een product meer bij Amazon kopen, want misschien maak ik dan wel weel een volstrekt onduidelijke fout, en kan ik weer naar mijn geld fluiten. Ik zal ook niemand Amazon aanraden.

Nick 06-11-2022

Deurbeltransformator bij amazon gekocht, na een aantal maandem raakt deze defect. Probleem bij de klantenservice, krijg een reactie dat producten binnen 30 geretourneerd kunnen worden. Dit is een onredelijke termijn, je mag dergelijke producten verwachten dat ze toch wel minimaal 2 jaar blijven werken. Dit is ook gemeld bij de klantenservice, maar daar word niet meer op gereageerd.

De Roeck Monique 04-11-2022

Normaal ben ik tevreden...nu na 12 dagen wachten op mijn bestelling...heb ik geannuleerd... hoop dat ik snel mijn geld terug bekom!!😒

Debbie 31-10-2022

Een goeie snelle Service. Zatedagavond product besteld dinsdagavond al thuis. We zijn op deze site terecht gekomen omdat het product wat ik wou nergens meer te krijgen was en bij navraag bleken heel veel mensen hier te kopen.

Hilona 28-10-2022

Snelle reacties, goede service. Wanneer dingen soms niet goed gaan wordt er altijd een passende oplossing aangeboden.

Remco Bos 27-10-2022

Ben al jaren klant bij Amazon, sinds een paar jaar ook prime- lid. Amazon was in al die jaren een redelijk betrouwbare leverancier. Echter, de laatste maanden zijn ze afgegleden qua lerveringszekerheid. Heb er 3 abonnementen lopen en doe ook regelmatig andere bestellingen bij hun. In 1 week tijd worden er 3 orders niet op tijd geleverd. 1x met Postnl en 2 x DHL. Heb elke keer weer contact gezocht met de klantenservice. Ze zijn heel vriendelijk, maar kunnen en mogen helemaal niks. Contact opnemen met de vervoerder doen ze niet, hebben ze kennelijk geen zin in. De performance van Amazon is op dit moment benedenmaats!

Bea 25-10-2022

Mijn niet in de shop verdiept.
Ik zocht bij hun waar ik na op zoek was.
Dus besteld , meer dan een maand erop moeten wachten. Blijkt uit China te komen was bij mijn bestelling niet bekend. Nu eindelijk het pakje ontvangen moet je inklaringskosten betalen omdat het buiten de EU vandaan komt
Dus wees alert!!!

Cloud61 25-10-2022

Via Amazon op zondag jl. een product besteld. Enigszins met samengeknepen billen vanwege alle slechte recensies. Het product is echter nergens anders te krijgen. Maar niets dan lof. Vandaag, dinsdag, stond de koerier voor de deur met het juiste product in goede staat. Vanaf bestelling tot aflevering vond ik de communicatie duidelijk en was het pakket goed te volgen.

Olaf 12-10-2022

Veel te grote doos voor de zending. Zending via DHL verstuurd en ging weer van alles mis, zou een dag eerder al geleverd worden maar dat is door onbekende reden niet gelukt. Vervolgens zetten ze hem maar gewoon voor je huis.

Alleen een automatische melding van de levering gekregen.

De Groodt 07-10-2022

Bestelling geplaatst 8 september, 6 weken later nog niets ontvangen, geld is wel al sinds dag 1 van de rekening. Nu geen contact meer, nooit meer bestellen bij Amazon nl....

Ben Huisman 07-10-2022

Ik koop al jaren bij Amazon maar de laatste tijd is het echt slecht aan het worden,
Koffie besteld , niet geleverd.
Stickers besteld, waren op voorraad maar niet op tijd geleverd wanneer wel is onbekend.
Pakken melk besteld van Campina komen ze per post uit Spanje, 1 grote puinhoop, pakken lek, geplet etc.
Je krijgt dan wel je geld terug maar daar ben je altijd wel weer een tijdje mee bezig. foto's maken, onderhandelen met de verkoper die alleen maar Italiaans kent, moet je weer alles laten vertalen door Google,etc.

J.Haer 28-09-2022

Ik kreeg op 27-09-2022 het bericht van Amazon: "Poging tot bezorging gedaan", maar ik heb niemand aan de deur gehad. De bezorgdienst is DHL, maar zij weten van niets en schuiven dit door naar Amazon. Ik heb voor de prijs bij Amazon besteld. De prijs is oké, maar de combi Amazon - DHL vind ik niet goed.
Angellover 04-10-2022

Beste je kan contact opnemen op Amazon, er is van A tot Z garantie op uw aankoop. Daar kan je absoluut op rekenen en als uw pakket niet geleverd is krijg je het terug betaald, ik zelf ondervonden, Ps dhl weet nooit ergens van ik heb er persoonlijk ook al problemen met gehad

Ikke 28-09-2022

Muurstickers besteld 70 eu betaald voor iets dat niet werkt ! Stickers kleven niet op muur komen zeer snel los en vormen blazen . Veel geld voor iets wat mooi moest worden vreselijk tegenslaat.
Mail gestuurd antwoord stuur alles terug, hoe kan dat verzendhuis weg alles verknipt en deel dat bleef hangen hangt aan muur . Ik betaal voor iets dat niet werkt !
Angellover 04-10-2022

Beste retourneren contact opnemen en de A tot Z garantie raadplegen

Tarik 28-09-2022

Onbetrouwbaar, heb 3weken geleden 2 hoodies besteld ik heb niks ontvangen en zending is zogezegd zoekgeraakt geen hoodies en geld kwijt 😡 klantendienst houden je aan het lijntje tot je opgeeft, bende oplichters
Angellover 08-01-2023

Beste is het opgelost voor u? Ik hoop het echt voor u want ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad , ik lever mijn retour gratis terug binnen in de boekenwinkel die op een pakketpost is voor allerlei vervoerders en vijf dagen later staat het op mijn rekening terug dus top service telkens voor mij en hopelijk via de juiste weg voor u ook groetjes

Angellover 04-10-2022

Beste heeft u contact gehad met de verkoper? Ik heb er al heel vaak kleding gekocht nog pas geleden en nooit problemen gehad . Ik hoop dat het opgelost word voor u

Y.M 28-09-2022

Nooit meer hier iets bestellen !!!!!!
Heb al 2 keren niets/nada/nothing ontvangen.
Geld is weg en je krijgt nooit de klantenservice te pakken.. Grootste oplichterszooi van de eeuw !!
Als je bedrogen, opgelicht en bestolen wilt worden , moet je écht daar bestellen.
100% garantie dat het lukt !!

Lesley 27-09-2022

Beste lezer,

Ik schrijf deze review om mensen die van plan zijn producten via Amazon.nl aan te schaffen van informatie te voorzien. Ik ben al jaren vaste klant bij Amazon.nl (in het vervolg Amazon genoemd). Ik heb een Prime abonnement en ik bestel ongeveer 1000 euro per jaar aan artikelen via de website. Tot voor kort zou ik iedereen aangeraden hebben om zeker bij Amazon te bestellen omdat mijn ervaringen positief waren. Tot mijn spijt ben ik mijn vertrouwen in Amazon kwijtgeraakt. Ik wil graag vertellen wat er is gebeurd zodat anderen goed nadenken voordat ze een aankoop doen bij Amazon.

Minder dan een jaar geleden heb ik een fietscomputer besteld op de website door op amazon.nl te zoeken op fietscomputers. Ik heb allerlei modellen met elkaar vergeleken en ik heb vervolgens een artikel naar wens uitgekozen dat voorradig was en vervolgens afgerekend. Jammer genoeg is deze fietscomputer defect geraakt na 5 maanden gebruik. Ik ben er van uit gegaan dat ik recht heb op garantie. Ik heb de bestelling opgezocht via mijn account op de website en ik zag een knop bij mijn bestelling staan “problemen met de bestelling”. Ik heb hierop geklikt en vervolgens kon ik een formulier invullen om contact op te nemen met de verkoper. Na dit gedaan te hebben kreeg ik een mail van Amazon met de mededeling dat de berichten niet afgeleverd konden worden omdat de betreffende verkoper het platform verlaten heeft. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van Amazon door met een medewerker te chatten. Ik kreeg te horen dat ik (blijkbaar) een marketplace product heb gekocht en dat hier sprake is van 90 dagen garantie. De medewerker kon verder niets voor mij betekenen.

Omdat op de website vermeldt staat dat bestellers in de EU recht hebben op 2 jaar garantie heb ik een formele klachtenbrief geschreven met een beschrijving van de situatie en mijn verzoek tot reparatie, vervanging of omruiling voor een alternatief product. De enige reactie van de medewerkers van Amazon is dat ze het vervelend vinden, maar dat ze niets voor mij kunnen betekenen omdat ik blijkbaar een product gekocht heb bij Amazon marketplace. Naar mijn idee heb ik op de website van Amazon een product gekocht en heb ik geld overgemaakt naar Amazon. Als consument ben ik mij er helemaal niet van bewust dat ik blijkbaar zaken doe met een andere verkoper en dat ik bij deze verkoper een grote kans loop geen aanspraak te kunnen doen op enige vorm van garantie. Een verkoper hoeft zich maar terug te trekken van “het platform” en je kunt als consument nergens meer naartoe. Amazon doet er niets aan om de klant tegemoet te komen terwijl volgens het bedrijf het motto is dat de klant centraal staat en dat ze alles doen voor hun klanten.

Ik heb mijn lijst met producten die ik besteld heb bij Amazon nog eens doorgenomen en ik ben er achter gekomen dat in meer dan de helft van de gevallen de verkoper anders blijkt te zijn dan Amazon, maar dat het wel verzonden is door Amazon. Als ik het verhaal goed begrijp zijn dit dus ook zogenoemde "marketplace verkopers". Als één van deze producten tijdens normaal gebruik defect raakt denk ik dat de kans reëel is dat een verzoek op garantie op dezelfde manier wordt opgelost, namelijk "niet".

Ik ben mij hier nooit van bewust geweest. Ik wil met mijn verhaal anderen waarschuwen voor de mogelijke consequenties wanneer je een product besteld op de website van Amazon. Als je toch een product wilt bestellen bij Amazon dan is mijn advies: probeer er echt zeker van te zijn dat het verzonden wordt door Amazon EN dat het product verkocht wordt door Amazon, dit staat met zeer kleine lettertjes onder de gele “In winkelwagen” bestelknop.

Ik vind het zeer misleidend dat je als consument denkt een product te kopen bij Amazon.nl (gewoon een Nederlandse website) en dat je bij problemen met je product niet geholpen wordt omdat ze wijzen naar externe verkopers. Ik voel mij bedrogen en ik ben van plan mijn account op te zeggen en nooit meer te bestellen bij Amazon.

Katerina 26-09-2022

No matter if I order from amazon.nl or amazon.de or other accounts ... always with amazon prime....... the items never arrive within the estimate time. Um.waiting a tablet more than 10 days..... its ridiculously . I will not order again..
.it doesn't worth. There are so many other shops which they do what they promise.

Jeroen 24-09-2022

Amazon mag z'n "service" wel eens flink op de schop gooien. Wat een verschrikkelijk bedroevende klantenservice. Nul onderlinge communicatie tussen collega's, als klant moet je 10 keer je verhaal uitleggen en niks wordt opgevolgd en afspraken worden niet nagekomen. Je komt maanden zonder product zitten, maar je geld retourneren ze niet.
Dan heb ik het nog niet eens over de onfatsoenlijke manier waarop je wordt behandeld en nul begrip weer getoond voor de situatie die Amazon door hun toedoen heeft gecreëerd.

Kone 21-09-2022

Heb een iPhone 13+ besteld met optie extra betaald dat het de dag zelf zou geleverd worden. Hier waren ze al in de fout gegaan, betaal extra voor die dienst& ze konden het niet geven. Erna krijg k een leeg iPhone doosje. Er start een onderzoek want normaal is voor zo groot bedrag. Binnen de 4 werkdagen zou ik iets horen. We zijn al 2 weken later en heb nog steeds geen antwoord.. ze kunnen me nergens mee helpen op de klantendienst en moet het onderzoek afwachten..
vind niet kunnen dat ze zolang doen over een onderzoek zonder enige communicatie. Ze hebben 1100€ van mij&w hebben het nog altijd niet willen terug storten

Peter 21-09-2022

Wat een waardeloze webshop 😩 sturen constant verkeerde en beloven binnen dag te leveren nou niks van waar!!
Zit ook nog steeds te wachten op geld terug van twee bestellingen😩

John gerritsen 19-09-2022

Voor de zoveelste keer blijkt dat Amazon gewoon een soort Aliexpress is. Meeste spullen niet origineel,maar Chinese namaak. Levering is altijd te laat of nooit. Ik doe geen zaken meer met deze Chinese rommelmarkt.

HPE 17-09-2022

Pure oplichterij
extreem beroerde club oplichters.
Amazon staat voor:
Altijd wat anders
MAar
Zelden
Of
Nooit wat goeds.
Drie keer op rij problemen:
Eerst heb ik een cd bij ze gekocht en betaald.
Daar kreeg ik een bezorgaankondiging van per mail en meteen er achteraan een mail dat de cd al bezorgd was ook... Niet dus. Contact opgenomen met klanten"service" en ik kreeg te horen dat ik een week moest wachten en me dan weer kon melden. Na een week natuurlijk nog niets ontvangen dus me maar weer gemeld. De CD werd alsnog/nogmaals opgestuurd en kwam nu ook echt aan maar het doosje was wel stuk. Dat heb ik maar zo gelaten want ik ben geen zeikerd en had geen zin in nog meer gedoe, maar het klopt natuurlijk niet.
Daarna een kachelventilator gekocht (zo'n ding dat de warmte van de houtkachel door de kamer verspreidt). Was een aanbieding, van 40 voor 30 euro. Er waren er plenty op voorraad en hij zou met 2-3 weken bezorgd worden. Maar na 2 weken kreeg ik ineens een mail dat de levering geannuleerd was. Een reden werd niet gegeven dus heb ik gekeken wat er mis was maar ik kon niets ontdekken. Sterker nog, de aanbieding was nog steeds geldig. Omdat ik geen zin had in zo'n zelfde ervaring nogmaals heb ik toen eerst maar eens contact opgenomen met de klanten"service" maar die kwamen niet verder dan het slappe smoesje dat het een externe leverancier was (onzin, ik koop op de site van amazon en betaal aan amazon) en dat ik geld terug zou moeten krijgen maar verder konden ze niets voor me doen, heel naar, maar zoek het maar uit. Dezelfde ventilator stond na die chat met klantenservice ineens ruim op voorraad voor €40 te koop... Hoezo oplichterij?
Toen maar een andere ventilator gekocht van een ander merk en een andere verkoper op amazon waar een kachelpijp thermometer bij zou worden geleverd voor samen €42. Duurder dus dan wat ik eerst besteld had, maar met een thermometer die me wel handig leek dus vooruit dan maar weer. Deze zou al de volgende dag geleverd worden en dat deden ze ook, maar volgens de mail was hij aan mij persoonlijk overhandigd, maar dat was een leugen want ik was niet thuis. de bezorger had het pakje in de tuin geflikkerd. Toen ik het pakje openmaakte zat de beloofde thermometer er bovendien niet bij dus maar weer contact opgenomen met klanten"service"... die meldde mij dat ik hem kon terug sturen (wtf?? stuur gewoon die ontbrekende thermometer na) of een gedeeltelijke refund kon krijgen. Dan maar die refund, want dan koop ik daar dan wel een losse thermometer voor, maar toen was het ineens "Oh nee, sorry, foutje, je kunt hem alleen terug sturen (op eigen kosten uiteraard?!) want ook dit is een externe leverancier". Toen ik vroeg om die achterlijke gang van zaken met haar manager te bespreken werd de chat beëindigd... Dus is mijn conclusie dat amazon een waardeloos zooitje oplichters is en mij zijn ze kwijt als klant, door schade en schande wijs geworden.
Beste mensen beginnen jullie er niet aan om bij amazon iets te kopen want ze deugen niet!!

Bert 17-09-2022

Materialen niet binnen gekomen, 2 keer gebeld 1x 23 min en 1x 30 min niemand aan de lijn gekregen dus nog meer geld weg x 0,55

Benjamin 17-09-2022

Amazon denkt marktaandeel van BOL af te pakken, maar heeft de zaken totaal niet op orde. Het NL platform zit vol vertaalfouten, productiekoppelingen die niet deugen enzovoort. Zowel verkoper als klant is hier veelvuldig de dupe van. En elke verantwoordelijkheid wat wetgeving betreft schuift amazon waar mogelijk af op de verkoper. Een klantenservice die bijzonder weinig weet van hoe het platform werkt en veel te weinig communiceerd met andere afdelingen. Al met al een puinzooi en niet aan te raden voor zowel klant als verkoper.

Ano 12-09-2022

Thuis krijg ik plotseling 2 bestelling van amazon.co.uk die ik niet besteld heb en waar ze mij twee maal 20,08 euro aanrekenen. Na dit gecommuniceerd en de artikelen geroutineerd te hebben aan amazon. Storten ze mij 2x 19,74 euro terug. Vervolgens moest ik terug contact opnemen met de klantendienst van amazon via de chatfunctie. Ze zeggen dat ik 19,19 EUR zou ontvangen hebben. Wat niet klopt en verwijzen mij door naar mijn bank en botweg zeggen dat ik ongelijk heb. Zij beslissen dat er 40,16 euro van mijn rekening gaat, dus mogen ze mij ook terug het volledig bedrag storten en niet de chatfunctie afsluiten zonder het gesprek
af te ronden. Niet begrijpelijk.