Amazon - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.

Deze score is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

5,4

Deloy 10-01-2021

De prijs is meestal goedkoop. De klantenservice is slecht, zo lang er niks mis met je product is het geen probleem, maar ze doen alleen aan geld retour zenden. Het woord garantie kennen ze niet. Wanneer er iets mis is trekken zij zicht terug en zeggen dat ze alleen de betaling en verzending verantwoordelijk zijn. Dus let op! Wanneer je er iets mis is, Amazon lost het niet op. De website oogt als een webshop, maar dat is het dus in praktijk niet. Ik had een set Outlier creative V2 gekocht die binnen twee weken al kapot waren. Heb ze retour gezonden, krijg het originele bedrag terug, maar inmiddels zijn ze duurder geworden. Waardoor ik nu meer moet betalen om een werkend product onder de garantie te krijgen. Kwalijke zaak is dit.

Alice 09-01-2021

Ik heb nu 2 bestellingen geplaatst. De eerste is zonder problemen afgehandeld. De 2e bestelling kwam in 2 delen. Deel 1 van 2 is keurig bezorgd. Deel 2 van 2 zou een herenketting moeten zijn, een verjaardagscadeau voor mijn vriend. In de doos zat echter een lege verpakking, geen ketting! Ik wist niet wat ik meemaakte en voelde me belazerd. Ik had vooraf betaald en was bang dat ik naar mijn geld kon fluiten. Ik heb gelijk contact met Amazon opgenomen. De eerste medewerker die ik sprak via de chat was vriendelijk en zegde toe dat hij een terugbetaling zou regelen. Dat viel me mee, want ik was bang dat ik zou moeten bewijzen dat ik geen ketting had ontvangen. Dat zou ik natuurlijk niet kunnen. Het zou hun woord tegen het mijne zijn, en zij konden aantonen dat ik het pakket had afgehaald bij het postnl punt. Omdat ik nu geen cadeau voor mijn vriend had, wilde ik de ketting opnieuw bestellen. Deze bleek echter ineens veel duurder te zijn geworden. Dat vond ik niet eerlijk, ik wilde niet meer betalen dan ik aanvankelijk had betaald. Het was immers niet mijn schuld dat de ketting niet in de de doos zat. Vervolgens heb ik opnieuw contact gezocht via de chat. Ik kreeg een andere medewerker te spreken en legde het hele verhaal opnieuw uit. Ik vroeg of het mogelijk was om de ketting voor de oorspronkelijke prijs te kopen. Dat kon niet, want het betrof een externe verkoper. Ze zei ook dat er een onderzoek moest worden opgestart, alvorens ik mijn geld terug zou krijgen. Ze zouden een klacht indienen bij Postnl. Ik gaf aan dat de tape om de doos ongeschonden was, terwijl het doosje waar de ketting in zou moeten zitten, duidelijk geopend was geweest. Het is dus aannemelijk dat de fout niet bij Postnl lag, maar bij Amazon zelf. Ik denk dat de inpakker niet heeft opgelet en een lege doos heeft ingepakt, of dat de inpakker zelf de ketting achterover heeft gedrukt. Ik baalde ervan dat ik nu op mijn geld zou moeten wachten met een onzekere uitkomst. Gelukkig had de eerste medewerker de terugbetaling al wel in gang gezet en kreeg ik mijn geld terug. Eind goed, al goed, al had ik nog steeds geen cadeau voor mijn vriend. Ik wil toch mijn ervaring delen, omdat de klachtenafhandeling blijkbaar willekeurig is en afhankelijk van de medewerker die je te spreken krijgt. En ik vond het niet netjes dat ze mij niet tegemoet wilden komen mbt de prijs. Als externe verkopers onder de vlag van Amazon mogen verkopen, vindt ik dat Amazon ook voor deze verkopers moet instaan. Ik ben al lang blij dat ik mijn geld heb teruggekregen, maar ik ben nu wel huiverig geworden om opnieuw bij Amazon te bestellen. Het zou helpen als je achteraf kon betalen, dan heb je zelf iets meer de regie in handen als het misgaat. Ik geef ze de helft van de te vergeven sterren, omdat het bij de helft van mijn bestellingen goed ging. Een score van 50 procent dus.

Vera Verhagen 09-01-2021

De service is sinds Corona ver beneden het nulpunt. Wil je een artikel terugsturen dan vraagt Amazon daarvoor toestemming aan het bedrijf. Soms antwoord dan het zo'n bedrijf maar vaak niet. Van Amazon Nederland krijg je niet eens een e-mail als bevestiging van een retourverzoek en je kunt ze nergens bereiken. Geen telefoonnummer op site en geen chatmogelijkheid, ook al is daar wel een knop voor is. Maar als je daarop klikt krijg je alleen een tekstveld waar je je probleem kunt beschrijven en waarop ook niet gereageerd wordt. Van ellende ben ik toen naar een Amazon tetefoonnummer gaan googelen waardoor ik op een nephelpdeks kwam en vervolgens ben opgelicht voor €500,-

John Post 09-01-2021

Ongeveer 3 weken geleden een mobiele telefoon besteld. Had er meer van verwacht. Hier kan Amazon niks aan doen. Dus een kleine 2 weken geleden geretourneerd. Nu probeer ik er achter te komen waar mijn retourzending is. Ik kan echter totaal niet in contact komen met Amazon. Niet via e-mail telefoon of via hun site. Dus graag een reactie van Amazon of een ieder die mij advies kan geven.

Gregory 09-01-2021

Totaal niet tevreden over Amazon. Eerst leveren ze een verkeerd model, model wordt gewisseld en wederom wordt een verkeerd model geleverd terwijl ik een duidelijke omschrijving had achtergelaten. Dan maar weer retour en heb nu ruim een maand later nog steeds mijn geld niet terug. Overige bestellingen zijn nooit aangekomen en ook hier geen geld retour van gehad. Klantenservice, voor zover je het zo mag noemen, is waardeloos. Ik bestel hierdoor nooit meer op Amazon, het kost op deze manier een heleboel geld, meer dan honderd euro, zonder dat ik er iets voor terug krijg... buiten een heleboel frustratie en teleurgestelde kinderen.

Hans 08-01-2021

Bij Amazon besteld maar product nooit ontvangen. Amazon laat elke verkoper zonder controle toe op hun platform waardoor jezelf op onderzoek moet gaan om te zien of een verkoper betrouwbaar is. Dit is niet wat je verwacht bij een webshop. Naar je geld kun je fluiten want dit moet jezelf oplossen met de verkoper en die geeft geen reactie of blijft melden dat je pakket al maanden onderweg is.

Mar 07-01-2021

Kwam vanavond thuis en toen bleek dat een bestelde Brother printer, voor eenieder zichtbaar, voor de deur stond! Zou pas over een week komen. Buren waren thuis maar werden niet gevraagd het pakket in ontvangst te nemen. Wat een risico door UPS!

Houd de dief!! 05-01-2021

Onbezorgbaar
B0842QYS1P
Er is helaas een probleem opgetreden tijdens het verzenden en we hebben je bezorging moeten annuleren. Het pakket wordt geretourneerd en wij zullen binnen 5 - 7 werkdagen nadat de retourzending is verwerkt, een terugbetaling uitvoeren. Onze excuses voor het ongemak.
Bovenstaande melding gekregen van Amazon.
Geprobeerd contact te leggen met de internetgigant maar al de links die mij zouden moeten verwijzen naar de klantenservice. Hebben zij slinks laten doodlopen. Eigenlijk logisch als je de grootste internetgigant wil zijn en blijven kun je gewoon niet sociaal voelend zijn.
Geldje kwijt voor mij en een hoop andere gedupeerden?
Ook niet leuk voor mij!

Prime 05-01-2021

Als je bij een bestelling bij Amazon niet goed oplet, heb je zomaar gekozen voor PRIME. Dan wordt er iedere maand € 2,99 van je creditcard afgeboekt. Dat gebeurde bij mij 6 keer = € 18,- zonder het in de gaten te hebben. Probeer dat maar eens terug te krijgen.

Slechte ervaring met Amazon 05-01-2021

Medipaq® Soft-Soothe Therapie-handschoenen (Groot Paar) - Kalmeer Pijnlijke Handen met Helende Warmte - Verlichting bij Artritis en Carpaal Tunnel Sy.

Bovenstaande gekocht. Zijn véél te klein voor "normale" mannen handen, Maar zelfs tengere vrouwen kunnen ze niet aan: Foute maat-vermelding, maar geen mogelijkheid om te retourneren.

Bastiaan 05-01-2021

Na mijn bericht over de twee vermiste zendingen kreeg ik snel een reactie. Een van de pakketjes was direct naar het afhaalpunt van de vervoerder gebracht, het andere pakketje kwijt. Voor dit laatste is direct een vervangend exemplaar gestuurd. Netjes afgehandeld.

c 02-01-2021

Vorige week tandenborstel voor Philips Sonicare besteld, zou er 8 geleverd krijgen, zitten maar 4 in de verpakking. Mails heel klein opgesteld amper te lezen, zie alleen nu bedrag maar niet aantal. Geprobeerd te bellen, hele slechte verbinding, geen Nederlands. Chat en FB niet bereikbaar, ik bestel er ieder geval niet meer!

Geert de Kroon 01-01-2021

Bestelling gedaan waar ik drie weken op gewacht heb. Drie dagen voor geplande ontvangst wordt het product ineens geannuleerd zonder opgaaf van reden. Geen contact met de customerservice mogelijk. Erg slechte service en onbetrouwbaar in bestellingen leveren dus!

John 01-01-2021

Bestelling gedaan waar ik drie weken op gewacht heb. Avond voor verzending wordt het product ineens geannuleerd zonder opgaaf van reden. Geen contact met de customerservice mogelijk. Erg slechte service en onbetrouwbaar in bestellingen leveren dus!

v. Polen 31-12-2020

Klein oventje besteld, vlot geleverd, alleen geen Nederlandse beschrijving, gevraagd hier om, maar hebben ze niet.... is toch wel verplicht hier in Nederland.

Bastiaan 31-12-2020

Goedkoop, groot assortiment, maar al twee bestellingen met bezorgproblemen. Afrader.

Vince van Veldhoven 30-12-2020

Hallo,

Ik snap de reviews niet heel goed over deze site, ik heb een pakket besteld op Amazon.com en ik heb het pakketje binnen 3 dagen binnengekregen. Het pakketje was goed verpakt en er miste niks. Het enige nadeel van de amerikaanse site is dat je verzend en import kosten moet betalen vandaar dat ik het een 8 geef.

Tip: Als je amazon prime hebt is je pakketje extra snel bezorgd, dit kan je voor een maand gratis uitproberen.

Sander 29-12-2020

Info goed. Maar een dag later hoor ik dat mijn bestelling nie meer leverbaar was dus toen maar een andere kleur gekozen. Ik bestelde 12 dec een artikel waarbij stond dat deze nog voor de kerst geleverd ging worden. Nooit gekregen en dus geld terug gevraagd.

Bas 29-12-2020

Slechte klantenservice. Verkeerde spullen toegestuurd gekregen, moet het vervolgens zelf retouren en daarna krijg ik pas na drie weken mijn geld terug.

R.R 28-12-2020

Wat een drama, alles is echt kwalitatief uitermate teleurstellend.
Ik heb er geen woorden voor. Van zakelijk adverteren tot klantenservice, het is een groot drama.
Ik hoop dan ook oprecht dat mensen eerst reviews lezen voordat ze überhaupt iets aankopen op Amazon.

Rachel Marijnissen 27-12-2020

Op 12 dec bestelling geplaatst. Levering gepland op 17 dec. Ruim op tijd voor kerst dacht ik. Op 18 dec een mail met excuses voor de vertraging. Dit herhaalde zich nog twee keer, waarna ik op 24 dec een bericht kreeg dat de bestelling geroutineerd is... Jammer van de kerstcadeaus en te laat om nog iets anders te bestellen!!

Gekke Henkie 25-12-2020

Mensen realiseer je wel dat je bij Amazon zelf kunt kopen of bij externe partners. Je kunt daar ook op zoeken, alleen producten van Amazon zelf. De meeste mensen met een negatief review bestellen bij onbetrouwbare externe partners. Dus let daar op! De consumentenbond waarschuwt daar ook voor.

Michel 24-12-2020

Voor de kerst een horloge gekocht om als kerstkado te geven. Na 1,5 week het pakketje ontvangen te hebben blijk ik een tweedehands horloge ontvangen te hebben Doosje was verfrommeld, krassen op het horloge bandje en de sluiting van het bandje zat aan de verkeerde kant?!

Met andere woorden een teleurstelling, dus retourneren natuurlijk en een nieuwe bestellen. Maar die nieuwe moet je uiteraard weer opnieuw afrekenen terwijl je het geld van de geretourneerde pas naar 2 a 3 weken terug krijgt.

Dit was mijn eerste ervaring met Amazon, ik denk ook meteen de laatste!

Hans Tukker 23-12-2020

Voor Sinterklaas hebben we Technisch Lego bij Amazon besteld. Product was op tijd binnen maar bleek door de andere grootouder ook besteld. Hebben op 6 december het product geretourneerd. We kunnen de retourzending t/m 8 december traceren. Op 23 december gebeld met een Nederlands nummer van Amazon en daar kregen we een slecht verstaanbaar Engels sprekende man aan de lijn. Er zou een computerstoring zijn en daarom kon hij niet in het systeem kijken. We moesten maar over een week weer bellen. Geloof jij dat een computerstoring bij zo'n groot bedrijf meerdere dagen duurt? Ik niet. Terugbetaling vertraging lijkt een deel van het verdienmodel. Nu maar afwachten wat de reactie volgende week is. Puur slecht.

Mayke 23-12-2020

Meerdere keren iets besteld bij Amazon.nl en tot nu toe steeds ontzettend snel geleverd, zelfs vaak de volgende dag al in deze drukke tijd. Verder zijn de prijzen heel competitief. Tot nu toe alleen maar positief.