Amazon - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.

Deze score is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

5,4

Mulder 19-05-2021

23 februari een raspberry bestelt. 6 mails gestuurd en 3 keer gebeld, nog geen product. niemand reageert. geld is weg...... WAAROM? HOE DAN? malafide onderneming lijkt het wel. direct bij aankoop moest ik betalen via iDEAL. ze zeggen, we zoeken het uit... straks zijn we een half jaar verder.

Susan 19-05-2021

Twee dekens gekocht via Amazon bij Star Uk. Na het wassen zijn ze niet meer zacht.
Amazon zou bemiddelen, maar doet niets.
Ruim €200,- kwijt aan rommel zonder enige hulp van Amazon

Dennis 17-05-2021

Matige site, alles is duur, slechte klantenservice en meeste van het aanbod komt regelrecht van Aliexpress.

Joyce 11-05-2021

Al dagen lang probeer ik een item te retourneren. Omdat het de maximale afmeting voor DHL overschrijdt, moet dit via UPS. Volgens UPS moet ik van Amazon een link voor een retourlabel met trackingcode krijgen als bewijs van betaling van de verzendkosten. Volgens Amazon moet ik eerst betalen en dan de factuur naar Amazon sturen, een andere medewerker beweert weer wat anders. UPS zegt dat de procedure een retourlabel van Amazon is. Ik word door Amazon van het kastje naar de muur gestuurd.

Loes 11-05-2021

Waardeloze ervaring!! Heb op 23 mrt jl een bestelling geplaatst met ordernr. 407-1403870-8977155 en deze tot op heden nog steeds niet ontvangen! Bestelling zou tussen 14 en24 april worden bezorgd!! Hoor helemaal niets meer en ik zou ook niet weten hoe ik anders contact op moet nemen met Amazon dan met deze beoordeling (hoop dat ze dit lezen).

Onew 08-05-2021

Je krijgt gewoon beschadigde, kapotte en al geopende/gebruikte producten. Retourneren moet je zelf superveel moeite voor doen. Twee keer achter elkaar gebeurd bij een bestelling. Ik bestel hier niet meer! Overschat amateuristisch gedoe daar.

Henk Westerik 07-05-2021

Bij deze site heb ik twee keer achter elkaar een bestelling gedaan die zoekraakte. Wat ze dan doen is dat ze dan aanbieden om je over een week je geld terug te storten, of je per direct een gift card aanbieden waarmee je dan je bestelling opnieuw kunt doen. Dat laatste klinkt heel positief, maar wat mij overkwam is dat de bestelling ook de tweede keer zoek raakte. Toen was mijn geduld op, maar mijn geld terug - dat kon niet. Want als je een keer een gift card geaccepteerd hebt, dan krijg je dus nooit meer je geld terug. Kortom, Amazon levert tot twee keer niet wat ik besteld hebt, maar ik krijgt mijn geld dus in geen duizend jaar terug. En dan kan de helpdesk nog zo vriendelijk, bereikbaar, begripvol zijn, daar schiet ik dan niet veel mee op. Daarmee heeft dit bedrijf voor mij grotendeels afgedaan.

Chris 07-05-2021

Door een fout bij amazon wordt er 2x een bestelling geannuleerd . Na tich pogingen om in contact te komen met de klantenservice wordt je steeds geleid naar een vragen pagina van klantenservice die hiermee het probleem niet verhelpen . Wacht nu maar op mn centjes als ik die nog terug krijg . Voor mij geen amazon meer.

Anne 06-05-2021

Wij zochten een mooi blauw met wit dekbedovertrek. Op het plaatje zag het er fantastisch uit. Vandaag ontvingen we hem al. Dat is dan ook het enige pluspunt. De kleuren kloppen niet, het patroon is op zijn kop geprint, de maat klopt niet (veel te smal) en met de kussenslopen kun je zaklopen. Belachelijk groot. Ik baal enorm. Plaatje en werkelijkheid klopt echt niets van. Een dijk van een kater.

MdO 29-04-2021

op amazon.nl een robotmaaier gekocht (niet heel goedkoop dus) . Maar de specificaties klopten niet met wat er op de site stond. dus heb ik gebeld naar klantenservice en zij stelden voor om het product terug te sturen. Paar uur later is mijn account door amazon geblokkeerd en kan ik het artikel niet meer terugsturen! (Ik heb dus ook geen garantie als ik het artikel nu moet houden.) het is definitief en ze reageren ook niet meer op verdere mails. Klantenservice kan ik nog wel bellen maar die gaan niet over het beheer van de accounts. Kortom ik zal dan ook niemand aanbevelen bij deze online winkel wat te bestellen.

Gosse 20-04-2021

Tot op heden alleen maar positieve ervaringen opgedaan met Amazon.nl.
Producten worden meestal snel geleverd, de prijs is goed en contact met klantenservice via Chat gaat snel en correct. Ook een dure Tamron 100 - 400 lens besteld, snelle levering, alleen na 3 maanden bleek de lens niet helemaal goed te werken. Kosteloos retour gestuurd en binnen 10 dagen geld terug.

PS 18-04-2021

Begin januari een bestelling geplaatst voor een paar geheugenkaartjes en een aantal boeken.
De geheugenkaartjes werden snel geleverd maar toen bevond de ellende.
Meerdere van de boeken veranderden van status naar niet langer leverbaar of lever datum onbekend. Maand later nog steeds niets veranderd en ook geen refund of bericht ontvangen over de niet meer leverbare boeken. Vervolgens een serie boeken die op niet meer leverbaar stonden zelf geannuleerd.
Toen twee maanden nog steeds niets geleverd was en ook niets terugbetaald wilde ik de resterende boeken annuleren en een refund aanvragen maar bij het annuleren gebeurde niets, de boeken bleven gewoon in bestelling staan.
Contact opgenomen met klantenservice. Die vertelden me dat de boeken ergens vast zaten in het bestelproces en dat annuleren daarom niet werkte. Ze zouden dit doorzetten naar een andere afdeling om op te lossen.
Na twee weken niets gehoord te hebben opnieuw klantenservice gecontacteerd. Nu kreeg ik het verhaal dat de boeken onderweg zouden zijn (was nergens iets van terug te zien) en dat ik nog maar even moest wachten.
Nu drie en een halve maand verder nog steeds niets geleverd en nog steeds niets terugbetaald gekregen. Bij herhaaldelijk contact steeds een ander verhaal of een herhaling van exact dezelfde email die ik al maanden krijg. Beloftes worden niet nagekomen en de Nederlandse consumenten wetgeving wordt met voeten getreden.
Amazon.nl is te belabberd voor woorden. Nooit meer.

CJK 18-04-2021

Product retour getuurd naar Amazon omdat ze een defecte (en ik weet het bijna zeker) nep microsd kaart (chinese imitatie zooi) gestuurd hadden.
De DHL tracking van de retour zending stopte al snel maar dat is normaal heb ik gelezen (snap niet waarom dan) maar 14 dagen na retour zending zouden ze terug betalen.
Op de 14 e dag melden ze weer dat ze nog een week nodig hebben om terug te betalen, ik lees het ook bij anderen terug betalen houden ze niet van.

KOOP HIER NIET, RETOUR ZENDEN EN GELD TERUG KRIJGEN IS EEN RAMP

Wouter vd Veen 17-04-2021

Drie dingen besteld, maar twee geleverd, maar volgens besteloverzicht zou alles er moeten zijn. Er is geen telefoonnummer van de klantenservice te vinden

Ruud & Gina 17-04-2021

Een duur artikel gekocht via Amazon. Product arriveerde in absolute geruïneerde staat. Dit in grote mate veroorzaakt door de verpakking. Geschil geopend, echter Amazon neemt totaal geen verantwoording. Mijn klacht werd niet gepubliceerd omdat het niet aan de eisen voldeed . Geen contact mogelijk, niets. Waardeloze winkel op dit gebied. Wij kopen er “NOOIT” !!!!!!! meer. Geld kwijt, product kan naar het grof vuil. Goed bezig Amazon, maar niet heus!!!!

Moi 14-04-2021

Ik had een muursticker gekocht...
Deze kleefde niet eens dus geld in de vuilbak.
Ben helemaal niet tevreden!

Josje 10-04-2021

Items op de site die snel geleverd kunnen worden, worden helemaal niet snel geleverd, maar pas 10 dagen na bestelling. De site is een zooitje.

Miranda Rodriguez 09-04-2021

Ik zou geen dure dingen kopen bij Amazon.nl
Ik vind de klachtenafhandeling bij Amazon erg slecht.

Na lang wachten eindelijk mijn PlayStation 5 gekregen. Helaas was deze geopend geweest en de doos was flink beschadigd!!

Foto’s gemaild naar Amazon, maar krijg geen enkele vergoeding!!

Terwijl andere een vergoeding van 10% krijgen voor een licht beschadigde doos. Krijg ik helemaal niks!

Jammer want het bedrijf heeft leuke dingen.

Paula 07-04-2021

I am really disappointed with Amazon.nl.
I bought 2 books as gifts for a colleague who was leaving on March 31. I ordered both on Wednesday March 24. The site said one book will be delivered on Sat. March 27. The other one on Mon March 29. So I plan that books will be on time for her last working day.
One book arrived on March 31. The second one is still pending. Amazon says now it would be delivered by April 10! What is this?! like 11 days later!!
So disappointed! Why does Amazon propose delivery dates if they won't fulfill at all!
Never again Amazon.nl

pietje puk 07-04-2021

Heb 2 soort dagboeken gekocht bij amazon op 25 maart zouden m krijgen op 31 maart. Tot 31 maart gewacht was erg excited om ze binnen te krijgen. Krijg ik om 12 uur ofzo een mailtje dat ie vertraagt is. Erg fijn dat je dat mailtje pas krijgt op de dag dat ie aan zou komen. Dus het zou nu 7 april aankomen. Was niet blij maar goed ik wacht wel een keer. Dus het is nu 7 april en weer excited om ze binnen te krijgen. Ik kijk om half 9 of er iets met de bestelling is, nee. Het is nu 9 uur en krijg ik WEER een mailtje op t laatste moment dat ie alweer vertraagt is en dat ik m op 13 april krijg. Ik wacht deze nog uit als ie daarna weer "vertraagt" is dan vraag ik echt mijn geld terug. 4 weken voor 2 simpele soort dagboekjes? En alsof ze niet een paar dagen van tevoren wisten dat het niet meer geleverd zou kunnen worden op die datum. Vind t vooral erg irritant dat je op het laatste moment een mailtje krijgt dat je paket "vertraagt" is. Bestel daar nooit meer. Dan maar iets duurder bij bol.com krijg ik ze tenminste nog wel binnen 1 week.

G. L. 07-04-2021

Een advies, niet kopen bij Amazon , als je iets wiel retourneren en je geld terug wil , is het onmogelijk. Het is gewoon een dieven bende. Niet bestellen.

Anny 06-04-2021

Ik heb eind maart een bestelling gedaan en BETAALD.maar krijg iedere keer dat ik de betaling moet afronden .5 april met de klantenservice gebeld dat ik mijn geld terug willen
Hij zou mij daar mee helpen ,hij vroeg om gegevens die hem stomgenoeg heb gegeven
Iedere keer even wachten zo heeft hij mij doorgesluisd naar iets anders en is er 345. Euro van mijn rekening geschreven Dus bestel niks meer bij amazon want er werken corrupte mede werkers

CJK 03-04-2021

Ik kocht in november 2020 een Samsung micro sd kaart van 256 gb dit was een sinterklaas cadeau.
In maart 2021 heb ik de microsd kaart uitgepakt en in een camera gestopt (kon niet eerder vanwege het weer) en deze deed dus helemaal niets.
Ik heb toen Amazon gelijk benaderd en kreeg een mailtje dat ik normaal gesproken een nieuwe zou krijgen maar dat kon om de een of andere wazige reden ivm ideal en geen alternatieve betaal methode in mijn account niet. er stond nog bij vermeld dat ze het zelf ook niet helemaal begrepen .
Ik krijg dus als het goed is mijn geld terug.

Er werd dus een wazige reden opgegeven waarom ik geen nieuwe kaart krijg na retour sturen, nou ik weet het wel die kaart is ondertussen veel duurder en dat zal de reden wel zijn vermoed ik.
Ik vindt het overigens ook al vreemd dat de kaart niet werkt want ik heb echt nog nooit eerder een kapotte Samsung sd kaart ontvangen maar goed dat zal pech zijn hoewel ik hierdoor wel ben gaan twijfelen of het wel een legitiem product is!

Ik vind de service van Amazon ver beneden de maat en ook het aanmelden van een probleem vindt ik een ramp proces.

Voor mij even geen Amazon weer, ik koop gewoon weer bij die andere grote leverancier uit Waalwijk

herman 31-03-2021

telefoonhoesje besteld was niet leverbaar hoorde ik achteraf en al twee weken wacht ik op mijn cadeaubon die terug moet gestort worden of geldt via de bank ze zijn erg traag en wachten erg lang met terugbetalen Ik denk dat ik de media erbij gaan halen

Sjaak 30-03-2021

Garmin fietsnavigatie besteld. Binnen een 4 uur een bericht van DHL dat het pakketje was aangemeld. Daarna bleef het echter ijzig stil. Na 4 dagen contact opgenomen met Amazone, waar ik te horen kreeg dat ik 10 dagen moest wachten want DHL zou nog steeds kunnen leveren. Volgens track en trace had er echter geen enkele activiteit meer plaatsgevonden. Na 10 dagen wachten geen navigatie. Gebeld met Amzone om mijn geld terug te krijgen. Deze afhandeling ging keurig netjes. Binnen twee dagen mijn geld terug. Aantrekkelijke prijzen maar de levertijd wordt niet waargemaakt. Voortaan maar weer naar Bol of Cool ...
Amazone sla ik voortaan over.