Amazon - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.

Deze score is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

5,4

herwwwig 03-12-2020

Tot tweemaal toe heb ik een simpel USB kabel besteld. Telkens is het verzonden en krijg ik een bezorgdatum. Volgens de traceermogelijkheden vertrekt het kabeltje in Rochester Engeland . En dan blijft het duren, Dagen. Weken.
Uiteindelijk zijn ze niet bij machte om het kabeltje te leveren.
Opgelet! Als je elders kunt bestellen, dan moet je het zeker niet laten.

Ad 03-12-2020

Over-the-top klantvriendelijk
In het kort: ik had een artikel besteld om een tafel te maken voor mijn dochter's nieuwe studio. De gegarandeerde leveringsdatum kon op het laatste moment niet worden gehaald.

Nadat ik hierover contact had opgenomen met Amazon en mijn gevolgproblemen heb uitgelegd gebeurde het volgende: ik kreeg een mail met excuses, het artikel werd binnen 24 uur per koerier alsnog afgeleverd, de verzendkosten werden terug betaald, ik kreeg ook nog eens een kadootje voor mijn dochter.

Niet voor niets een wereldbedrijf en een grote pluim voor de klantenservice!!!

Cor 02-12-2020

mooie aanbiedingen maar hele slechte klantenservice.
gemaakte afspraken met de klantenservice worden niet nagekomen en een vervangend product voor een niet geleverde bestelling is onbespreekbaar.
dit product was op black friday besteld en is inmiddels 100 euro duurder.
zeer ontevreden.

Leen 02-12-2020

Weken geleden een cadeau besteld voor mijn nichtje haar verjaardag. Ben er al weken op aan het wachten, hoewel het wel in voorraad is, kan het niet worden geleverd 😕.
Al meerdere malen gebeld en gechat, en steeds als antwoord gekregen dat het klaar staat om te vertrekken uit het magazijn, maar wanneer weten ze niet. Het is ook al te ver in behandeling om de bestelling nog te annuleren. Man man man, wat een onprofessioneel gedoe.

Jaap Schokkenbroek 30-11-2020

Op zoek naar een speciale computermuis vond ik deze bij Amazon voor een mooie prijs. Deze muis is voor mijn werk en om gedoe met bonnen te voorkomen op adres van het werk besteld en betaald, dat proces gaat tot hier prima.
Dan wordt het pakketje over de schutting gegooid naar DHL en dan gaat het echt mis.
Eerste poging afleveren: zondagmiddag. Tja, dan is er niemand op de zaak...
Tweede poging: maandagmiddag tussen 2 en 6. Ik afwachten, om 6 uur naar huis.
Om 19:30 (blij dat ik niet gewacht heb...) levert DHL pakket af bij een bedrijf dat toevallig open is... en
zoek het verder maar uit
Bedrijf is (volgens info op de deur ) donderdag vanaf 14:00 pas weer open.
Tuurlijk, DHL maakt er een potje van - maar Amazon doet hier niets aan en corrigeert DHL niet...
Ik ga de volgende keer weer naar een lokale leverancier waar normale afspraken mee te maken zijn, dit levert me teveel gedoe en ergernis op.

Rik 30-11-2020

Item in oktober besteld, in november nog niet geleverd. De verkopende partij had wel alvast een verzendlabel aangemaakt. Je moet het dan zelf maar oplossen met de verkoper Amazon trekt z’n handen er vanaf.

Het oud Hollandse gezegde ‘garantie tot de deur’ is helaas vaak van toepassing bij deze Amerikaanse dozenschuiver. Als het goed gaat is het mooi goedkoop, gaat het mis dan duurkoop.

Dave Janssen 30-11-2020

Een paar schoenen besteld en ontvangen, deze vielen te klein uit.
Netjes terug gestuurd en het bedrag van de schoenen ontvangen.
Daarna geprobeerd om de kosten van het retour zenden te ontvangen maar helaas .
Diverse beloftes , zelfs een toezegging per telefoon . Maar dan uiteindelijk alles weer intrekken . TRIEST voor een organisatie als Amazon . Voor mijn de volgende keer wel weer een betrouwbare organisatie.

Peter 30-11-2020

Klacht wordt niets mee gedaan bij Amazon
Een waterkoker besteld en zou binnen 3 dagen aan komen maar er kwam niets ik gemailt en kreeg ik het antwoord dat het pakket zoek was maar wel verstuurd ik moest nog afwachten wordt mij verteld en dat het pakket meestal wel bij hun retour kwam en dat ze hem weer naar mij toe zouden sturen maar helaas na een paar dagen kreeg ik mijn geld terug ik weer gemailt met amazon dat ik die waterkoker wou en niet mijn geld terug ik kreeg als antwoord moet je hem maar opnieuw bestellen ik wou hem opnieuw bestellen was de waterkoker nu veel duurder ik weer gemailt dat ik de waterkoker wou kopen maar veel duurder was toen kreeg ik het antwoord dan moet je maar wachten tot ie weer goedkoper is ik weer gemailt dat dit niet netjes is en dat dit al de derde keer is dat dit gebeurt nou ik kreeg als antwoord dat het ze speet en kreeg en als het me niet beviel moest ik maar gerechtelijke stappen ondernemen wat een onzin van amazon als je iets besteld wil je dat toch krijgen en niet meer betalen door hun fouten de klanten service is heel laks naar klanten toe en ik zal helaas niet de enigste zijn die dit overkomt dus bedenk goed of je iets besteld bij Amazon

Sil 30-11-2020

Een maand geleden een grote aankoop gedaan, al heel gauw besloten om de bestelling wegens omstandigheden te retourneren. Dit keurig binnen de 30-dagen termijn gedaan. Kort na het aanmaken van de retourzending werd mijn account gesloten wegens "het niet volgen van de regels van amazon". Blijkbaar wordt het niet gewaardeerd om een bestelling terug te sturen.

Vervolgens waren de klantenservice en de accountspecialist niet in staat om mij te helpen met de terugbetaling van de bestelling die inmiddels al weken geleden bij amazon is aangekomen.
Ik heb dus een substantiële bestelling gedaan, geretourneerd maar hier nooit het geld voor teruggekregen.
Tevens wordt er al weken niet gereageerd op e-mails. Wel wordt er keer op keer van alles beloofd, maar enige vorm van contact blijft tot op heden uit.

Al met al voel ik mij dus flink benadeeld door deze organisatie en ga nu verder uitzoeken hoe dit rechtmatig in elkaar zit om hopelijk toch mijn geld terug te krijgen.

George 29-11-2020

Ik had voor zo'n €40 aan producten besteld, maar ik heb er niets van terug gezien. Het was bij zo'n "Amazon Marketplace" verkoper. Nadat ik niets had ontvangen, heb ik op vele verschillende keren contact gezocht met zowel Amazon als de verkoper. De verkoper weigerde om de T&T te delen, ook al boden ze aan om de producten opnieuw te sturen. Zoals ik verwachtte, heb ik ook nu niets ontvangen. Contact met Amazon zelf is moeilijk. Even gechat met ze, maar dan komen ze niet verder dan algemeenheden maar ze komen niet met een oplossing. Heb de optie geprobeerd om mezelf te laten opbellen door hun, maar ook daar gebeurde niets. Ik kwam in aanmerking voor een terugbetaling, maar er is niets uitbetaald. Dus: geld kwijt, en in mijn ogen zijn het oplichters!

Ys 28-11-2020

Onbetrouwebaar!
Koop je iets en sturen ze het verkeerde op. Dan stuur je hun er een mail over en antwoorde ze gewoon niet op jou vraag! Weggesmeten geld!
Ik koop hier NOOIT nog!

C. Savelberg-van Rijssen 28-11-2020

Ik heb in juni een schilderij besteld met verlichting, betaald maar nooit ontvangen, meerdere keren gebeld maar geen schilderij en geld weg. Ik wil graag verf bestellen en er staat wat ik nodig heb alleen bij Amazon. Ik wil wel bestellen maar pas als ik het in huis heb achteraf betalen dan ben ik in ieder geval zeker dat mijn product geleverd wordt. Ik lees zoveel slechte recensies dus wat gaat u daaraan doen? Dat ik gegarandeerd ben dat mijn product geleverd wordt en achteraf betalen. Met vriendelijke groet C. Savelberg-van Rijssen.

ellen 28-11-2020

Ondanks de vele slechte reviews toch lego besteld. Alles is perfect gegaan, je wordt goed op de hoogte gehouden van je bestelling en het pakket was al na 2 dagen geleverd ondanks de grote drukte.
Ik ben zeer tevreden!!!!!

Jaws 25-11-2020

Hallo,
Zeer slechte ervaring met Amazon, bestelling zou retour zijn gezonden. Maar in werkelijkheid is het gewoon nooit bezorgd. Pakket bestond uit twee items. Voor 1 items is terugbetaling toegezegd en van de ander hoor je niets. Probeer je vervolgens in contact met ze te komen, dan verzandje in een onnavolgbaar systeem. Uiteindelijk via Duitse site contact opgenomen.
Vind dit verdacht veel weg hebben van oplichtingspraktijken.
Ik denk voortaan tien keer na, voor ik hier wat bestel
Kunt beter nog in China bestellen, daar nog nooit problemen gehad.

Robin 25-11-2020

Ook ik kan me totaal niet vinden in de negatieve reacties. Afgelopen maandag een digitale fotocamera besteld en vandaag (woensdag al binnen). Voelt hartstikke degelijk aan en is voor dat geld een hele mooie camera. Snellere levering kan gewoon bijna niet. En vooral voor die prijs.

Butler 25-11-2020

Na alle negatieve reacties was ik bezorgd of het wel goed zou komen. Maar alles is keurig netjes en op tijd bezorgd dus geen negatieve reactie

Mark 25-11-2020

Wifi was kapot dus een nieuwe Ubiquiti besteld met zelfde dag leveren. 2 dagen later nog niets ontvangen. ik begrijp dat het druk is, maar biedt die service dan niet aan. Super frustrerend.

Patrick 24-11-2020

Besteld op 7 november nog niet geleverd op 24 november...
Verder wel wat goede bestellingen ervoor gehad, maar het was en set en zodra je 1 onderdeel mist kan je er niks mee.. PC building.

Dick 23-11-2020

Ik heb 1 november € 45,75 overgemaakt voor een jas, Het zou 5 november afgeleverd worden. Ik kreeg die dag een bericht dat de levertijd vertraagd was. Ik heb toen de koop geannuleerd. Ze zouden het bedrag terug sturen zodra ze de jas terug hadden. Ik heb de jas nooit ontvangen dus kon hem ook niet terugsturen. Ik neem aan dat ze hem zelf nog hebben omdat de levertijd was vertraagd
Het is nu de 23ste en heb nog steeds niets gehoord en kan ook het bedrijf onder geen manier bereiken. Dus mensen let op als u iets besteld. 😢

Joost 23-11-2020

Geschrokken door de vele negatieve reviews die ik las toen ik al besteld had was ik benieuwd hoe de aflevering bij mij zou gaan.
Keurig op tijd zoals in de bevestiging stond.
Helaas is het volgen van het pakje niet up to date. Want na bezorging staat het nog steeds dat het onderweg is.
Dus onnodig een beetje ongerust geweest

André 22-11-2020

Op maandag een hondenbed besteld. Zou woensdag bezorgd worden. Na de bestelling de reviews bekeken. Wat een hoop enen! Als dat maar goed komt. Op dinsdagavond even gekeken hoever het proces was. Nog steeds alleen maar besteld. Nog niet aangemeld bij DHL. Woensdagmorgen bleek echter de bezorger al onderweg te zijn. Keurig op tijd bezorgd. Op de afgesproken tijd.

Linda 22-11-2020

3 pakketjes besteld. 2 kwamen op tijd aan. Duidelijke mails ontvangen met verwachte bezorgtijden.
1 pakketje bleek zoek geraakt in het sorteercentrum van DHL
Ook dit werd gecommuniceerd door Amazon.
Ik kon mijn geld terug krijgen stond er in de mail.
Er was geen gemakkelijke link. Ik voelde een bui hangen...
Maar toen ik eindelijk het nummer van de klantenservice belde en meteen iemand aan de lijn kreeg, werd ik direct geholpen. Mevrouw wist precies om welk pakket het ging nog voordat ik alles verteld had! Ik kreeg kort daarop een mail met daarin een melding dat ik restitutie zou ontvangen binnen 10 werkdagen.
Top!!!

Hun bezorger DHL? Slecht! Pakketjes raken kwijt en bezorgers gooien je pakket gewoon voor de deur! Of bellen niet aan en brengen het pakket naar een service punt! 9 van de 10 x een nare ervaring met DHL!

Linda Lokerse 18-11-2020

Ik kan mij totaal niet vinden in de slechte reviews!
We zijn ontzettend blij met Amazon, goedkoop, snelle levering (zelfs eerder dan verwacht) en altijd netjes verpakt.

Een kapstok besteld, kwam 4 dagen eerder.
Smart linq besteld, 1 dag eerder geleverd.
Siliconen maatbekers, gisteren besteld, net afgeleverd (de volgende dag).
Lego besteld, volgende dag binnen.

Alles is netjes, snel en onbeschadigd afgeleverd.

Nick 18-11-2020

Vreselijke service, zowel levering- als klantenservice.

Eerste bestelling:
25 Augustus 2020 had ik een paar schoenen besteld. Deze zijn nooit geleverd. Klantenservice zei dat het pakketje kwijt was. Prima, kan gebeuren.

Maar wat daarna gebeurde bij mijn volgende bestelling, was gewoon bizar. Zelfs een aap doet beter werk dan die lui daar.
Dus, tweede bestelling:
9 November 2020 bestel ik een computerscherm. Op vrijdag 13 november krijg ik een mailtje dat het verzonden is, en 16 november geleverd zou worden. 16 November, niet geleverd. Het zou tussen 17 en 18 november geleverd gaan worden. Ik voelde de bui alweer hangen, en ging even de track&trace bekijken: 'In preparation by sender'. Hierna contact opgenomen met iemand van de klantenservice: het scherm zou niet meer voorradig zijn, dus kan niet geleverd worden. Oke prima, maar waarom kan ik dan bestellen, betalen en waarom wordt er een pakketlabel geprint en naar Bpost gestuurd? Afin, ze regelde een terugbetaling (Nu net ontvangen).
Nu kreeg ik vandaag ineens een GIGANTISCH pakketje binnen, van Amazon. Ik blij dat pakketje open maken, en wat zit er in? Een bedje voor een baby. Geen scherm, nee, maar een babybedje met Franstalige verpakking.
Weer contact opgenomen met de klantenservice. De vrouw zegt doodleuk dat ze het wel vervelend voor me vindt, maar dat ze er niets aan kan doen want het scherm is niet meer op voorraad en ik krijg m'n geld al terug. MAAR HIER WORDT HET BIZAR: Ik moet zelf de tijd nemen om dat babybedje in dat gigantische pakket te retourneren, want anders brengen ze daar de kosten voor in rekening. Postkantoor is enkel open tijdens mijn werktijden, trouwens. Dus ik moet vrij nemen, om HUN fout recht te zetten. Ik heb helemaal geen babybedje besteld, en zij leveren het verkeerde item. Vervolgens na kwaad te worden kon ze me wel 10 euro tegoed op mijn volgende bestelling geven 'ter compensatie', maar ze weet dondersgoed dat ik daar NOOIT meer ga bestellen.

En dat babybedje mogen ze lekker komen halen, en anders stuur je maar een deurwaarder joh.

Denewet Nathalie 18-11-2020

Op 05/11 bestelde ik een item via amazon. Tot op heden staat er dat ik een e-mail zal ontvangen van zodra het item verstuurd is. We zijn ondertussen 18/11.. ik belde om ditte melden en ik kreeg een dame aan de lijn die duidelijk niet veel zin om dit uit te zoeken. Ze wou veel liever dat ik mijn bestelling annuleerde en mijn geld terugvroeg. Natuurlijk dat is het makkelijkste... Ik vroeg door en ze gaf aan dat ze mijn probleem had doorgegeven aan de achterliggende dienst. Zonder meer, zonder bevestigin
g naar mij toe dat ik hier een bericht over zou ontvangen... Dit is echt de laatste maal dat ik bij amazon bestel.
Ik ben benieuwd of van deze klacht iets zal horen. Ik betwijfel het. Hun werkwijze is zo weinig mogelijk werk erin stoppen en hopen dat alles toekomt dat de mensen betaald hebben..
jpmhavermans 26-11-2020

ik wil een tv kopen bij hen. Wacht nog even. In het buitenland leveren ze super service. KLANT HEEFT ALTIJD GELIJK. Echt. Misschien nederlandse wetgeving wat werknemers beschermd?