Amazon - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.

Deze score is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

5,4

Frank 30-08-2021

Drama winkel. Eind juni een Richardson Sheffield Messenblok besteld. Paar dagen geleverd maar viel gelijk na het uitpakken uit elkaar. Gebeld met de klantenservice en ik kreeg gelijk een nieuwe opgestuurd. Van de medewerker mocht ik de oude weggooien, gezien deze al kapot was. Vervolgens wordt er alsnog een creditcardafschrijving gedaan omdat ik het oude product niet heb geretourneerd. Terwijl dit ook niet hoefde. Opnieuw gebeld, mijn verhaal klopte en ik zou een retourstorting ontvangen. Vervolgens ontvang ik niets. Wat een drama. Eerste keer iets besteld via Amazon en gelijk ook de laatste keer.

Peter 25-08-2021

Kenwood media autoradio besteld twv 580€. Zou op 24-08-2021 geleverd worden. Mooi niet! Vragen om te annuleren, omdat ik een afspraak heb bij mijn garage (inbouw en zo) daarna 2500km weg ben krijg je een robot....Daarna een mailtje dat ik maar en "rustig" moet wachten de eerstkomende drie dagen...WACHTEN!! Zowat tien dagen...WAT EEN SERVICE Nergens vermeld dat de radio niet leverbaar was. Ruim op tijd besteld. Zonder te vragen, krijg je geen bericht.

Nee, niet erg blij met dit bedrijf en zeker niet met de helpdesk. Pisnijdig, dat dan weer wel.

Ton Hoving 16-08-2021

Mijn accuboor van Bosch begaf het na 1 jaar en 2 maanden. Garantietermijn 2 jaar. Dus... gemeld aan de klantenservice van Amazon. Een buitengewoon vriendelijke heer, xxx, was zeer medelevend en beloofde kosteloos een nieuwe accuboor van hetzelfde merk en type te regelen!
Direct kreeg ik een e-mail met retourticket.
Binnen 2 dagen kreeg ik een gloednieuw apparaat. Het defecte apparaat kon kostenloos geretourneerd worden!
DIT NOEM IK PAS SERVICE! Hulde aan Amazon !

Kirsten 15-08-2021

2 pakken papier besteld. Deze worden door Amazon in twee zendingen opgestuurd (?!). Beide pakken komen niet aan ondanks het feit dat ik een afleveradres heb gekozen waar men de hele dag terecht kan. Klantenservice is niet bereikbaar. Via de chat krijg je als antwoord dat je het geld teruggestort krijgt (men kijkt niet eens op van de mededeling dat het niet geleverd wordt) en men geeft aan dat dit later op de dag via de email bevestigd zal worden. Uiteraard geen bevestiging hiervan ontvangen en ook het geld niet retour gekregen. Big Fail.

Eric 13-08-2021

Tablet gekocht bij Amazon. Na 8 maanden stuk (laadt niet meer op}Na melding van probleem reageert verkoper niet (meerdere pogingen tot contact}. Probleem gemeld bij Amazon. Snelle nietszeggende reacties. Ook dit meermaals herhaald tot uiteindelijk geen reactie meer gekregen van Amazon. Met andere woorden: geen garantie bij aankoop goederen bij Amazon. Amazon verbergt zich achter het feit dat zij slechts faciliteren bij de aankoop. Uiteindelijk staan zij dus niet garant voor de eerlijkheid van de verkopers op hun platform. Met andere woorden: Amazon is niet te vertrouwen. Ik heb betere ervaringen bij bol.com en Alie expres;

Bianca 10-08-2021

Ik heb 2 bestellingen gedaan en het eerste pakketje word voor de deur gezet en het andere pakket 4 barstoelen is volgens DHL afgegeven aan de deur ,uhm niet bij mij waar het afgeleverd moest worden ze zijn nu spoorloos . Buren hebben ook niks dus tja ! Beetje jammer . Zou voor een andere pakketbezorger gaan .

Karin 09-08-2021

Wasmand gekocht van curver voor ongeveer 24 euro, was te klein en wou retourneren. Eerst een dame aan de telefoon die slecht nederlands spreekt .en dus moeilijk te verstaan was. Kreeg een retourbon naar Polen , en was niet gratis . Toen ik in de action kwam stond daar de juiste mand die ik zocht voor 7,62 euro Dus amazon is veel te duur !!! Slechte webwinkel !!! NOOIT MEER !!!

Julian.Dijkstra 09-08-2021

Een hoop gedoe met wachtwoorden wat volgens hun niet klopt. De beveiliging van hun geeft zo veel gedoe dat ik er niet in kan komen. En daarom veel liever meer betaal bij een ander met goede service .

Suzanne 03-08-2021

De winkel biedt me na 4 maanden het product geprobeerd te hebben aan om het product terug te sturen en dat ik een nieuw product of mijn geld terugkrijg terwijl de fabrikant van het product me niet verder wil helpen en me naar de dealer verwijst voor reparatie. Dit lijkt me topservice.

Sandro Rossi 02-08-2021

Het probleem is niet Amazon self maar DHL de Amazon gebruiken om zijn pakketje af te leveren. Ze zijn nooit op tijd of ze geven door dat je bent niet thuis toe je thuis zit om op een pakketje op te wachten. Dit verpest de hele ervaring!
HPPM 05-08-2021

DHL het pakketje bij een pick-up punt laten bezorgen werkt het beste.

Monique 02-08-2021

Vaak bij Amazon besteld zowel in Duitsland als in Nederland, met tevredenheid, ook als iets retour gestuurd werd.Echter nu een hotel koelkast besteld, die zwaar beschadigd werd geleverd(verpakking was in orde wat zeer merkwaardig is). Een retour aangevraagd via de klantenservice met de mededeling om het product naar een DHL punt te brengen, wat gezien de afmeting en gewicht niet mogelijk is., en volgens een medewerker van DHL mogen zij ook geen koelkasten vervoeren. Toch een DHL retour label ontvangen, wat na 3 maal bellen met Amazon (1 uur verder) werd mij verteld dat ik maar met UPS contact moet opnemen en ik moet zelf een pick-up regelen, de kosten zelf moet betalen en achteraf kan terugvorderen!! Dan maar met UPS bellen, waar mij werd verteld dat dit zeer merkwaardig is dat een klant zijn eigen retour moet regelen, wat uiteraard ook zo is.

Jolanda 30-07-2021

Slecht bedrijf bestel ik daar iets en betaal het gelijk. Krijg ik na twee dagen een mail uw pakket wordt bezorgd. Nou niet dus ga ik verder kijken staat er Er is helaas een probleem opgetreden tijdens het verzenden en we hebben je bezorging moeten annuleren. Het pakket wordt geretourneerd en wij zullen binnen 5 - 7 werkdagen nadat de retourzending is verwerkt, een terugbetaling uitvoeren. Onze excuses voor het ongemak. Ga ik bellen krijg ik iemand aan de telefoon waar ik het gevoel bij krijg dat het hem ook allemaal niet interesseert. En mij daarom maar gelijk geeft. Hij geeft aan dat ze waarschijnlijk niet bezorgd worden omdat het pakket beschadigd is. Zeg ik stuur mij dan maar een nieuw pakket is dit niet mogelijk. Ik heb nu het idee dat ze iets op de website goedkoper aanbieden en mensen gelijk laten betalen maar dat het goed er gewoon niet is. Nooit meer iets van Amazon.

Daniëlle 29-07-2021

Slechte en verouderde website. Werkt niet naar behoren. Geen overzicht van mijn orders terwijl ik wel besteld had. Daardoor niet terug kunnen sturen. Klantenservice is ook niets. Volgende keer ga ik weer naar Bol.com of Coolblue.

Vincent 29-07-2021

iPhone 12 besteld en binnen een dag geleverd. Netjes op de hoogte gehouden van verzendvoorgang. In tegenstelling tot een aantal opmerkingen dat ik zag was de iPhoneverpakking geseald en de telefoon zelf ook gloednieuw (en ja, ik weet hoe Apple haar nieuwe producten verpakt).

xxxMaverick 28-07-2021

Amazon zou het meest klantvriendelijke bedrijf ter wereld moeten zijn. tenminste, dat zeggen ze te willen zijn. Helaas blijkt dit in de praktijk een kreet. Er is aantoonbaar een foute prijs gehanteerd op de site maar men weigert geld retour te geven. Het gaat om een schaars product waardoor terugsturen problematisch is (kan maanden duren) , men het product eerder en later voor de goede prjs heeft aangeboden maar nu toch weigert compensatie te bieden. Onvoorstelbaar en niet uitlegbaar maar wel wat amazon doet. Geen coulance en geen medewerkers die zelf beslissingen mogen nemen en verantwoordelijkheid nemen. Enorm jammer en amazon heeft hierdoor geen enkele meerwaarde in een land waar bol.com en coolblue actief zijn....jammer

En als laatste: als je aangeeft dat je graag de klacht formeel wil voorleggen krijg je geen reactie, pas na aandringen blijkt er een complaints@amazon.nl te bestaan maar men communiceert dit ondanks vragen niet.....heel vreemd
HAKAN1988 01-11-2021

Als je wilt maak ik een screenshot van alle emails van amazon en aankoop gedaan via klarna en daar kan ik je ook aantonen dat er geen bestelling bij aankoop staat. Misschien is het bij jou goed gegaan maar amazon werkt met veel websites dus jij kan de goeie hebben gekozen

Ruud 28-07-2021

Op 6 juli 2021 kabeltje besteld echter voldeed niet aan de verwachting oftewel aansluitpluggen waren verkeerd. 8 juli 2021 geretourneerd via DHL dus effe wachten wanneer het bedrag weer teruggestort wordt op mijn rekening. Nu 28 juli 2021 nog niets ontvangen dus gebeld met Amazon kreeg een engels sprekend medewerker aan de lijn, maar deze snapte er niets van. Vervolgens via Mail het probleem omschreven, dus dacht ga het zo versturen. Helaas kon ik de mail niet versturen van alles geprobeerd.
Volgens mij proberen zij van alles om de betaling te treineren.
Dit was de eerste keer dat ik daar iets had besteld maar ook tevens de laatste keer. Logisch dat de eigenaar de rijkste man op aarde is. hij vult zijn zakken met dit soort aktiviteit.

Dianne van Dal 28-07-2021

Bestellingen worden in goede staat bezorgd.
Van het bestelproces word je op de hoogte gehouden.
Probleemloos en kosteloos retourneren van artikelen, zoals bijvoorbeeld jeans G-star als de maat te klein is, kun je een nieuwe bestelling plaatsen.
Betrouwbare verkopers, prijzen goedkoper dan xxx.
Uitmuntende behulpzame klantenservice X, Y en Z, die razendsnel reageerden, mocht een besteld artikel een klein onderdeel missen, zoals een fitnessarmband behorend bij een trilplaat.
Verkopers reageren ook snel: goed geregeld. In het bijzonder verkoper *** JF-CFM21 zwart fitness trilplaat was erg aardig en heeft uit coulance €20,00 terugbetaald, omdat de fitnessarmband ontbrak. :-)
Ben reguliere klant bij Amazon.nl

Mo 27-07-2021

Ik ga NOOIT meer iets bestellen bij Amazon. Het product wat ik had besteld was niet naar mijn zin en wilde het retourneren.
Als reactie kreeg ik het volgende:
Als u de goederen naar ons opstuurt duurt het een maand of langer. Om tijd en energie te besparen geven we je een korting van 10 euro. En je blijft de goederen als cadeau naar je vrienden sturen?????
Nog nooit meegemaakt zoiets, echt onacceptabel!

Hennie Merkus 23-07-2021

Wat een waardeloze organisatie is dit met de slechtste klanten(service) die ik ooit heb meegemaakt. Ik had iets besteld op 1 Juni, op 11 Juni kreeg ik bericht van de verkoper dat het artikel tijdelijk was vastgehouden door de douane. Dit kan wel zo geweest zijn. Op Woensdag 7 Juli is mijn bestelling aangekomen, het was echter erg beschadigd, dingen krom en er was zelfs iets afgebroken. Ik heb daarop contact opgenomen met Amazon klanten(service) via de chat en daar begon het gedonder. Eerst konden zij de bestelling niet vinden en dat kon dan ook wel omdat de bestelling was gedaan op een E-Mailadres wat ik niet meer kon of wilde gebruiken omdat wij daarop gehackt zijn en vervelend op lastig werden gevallen. Dit heb ik uitgelegd en vervolgens mijn nieuwe E-Mailadres doorgegeven wat ik wel gebruik, daar zou het antwoord van de verkoper op doorkomen. Géén antwoord gehad en na 3 verschillende medewerkers aan de chat te hebben gehad dacht ik eindelijk na 2 weken een goede te hebben. Die begreep het wel en die zou doorgeven aan de verkoper dat zijn reactie op mijn nieuwe E-Mailadres gedaan zou worden. anders moest ik weer contact op nemen en dan zou er een geld terug procedure opgestart worden. Natuurlijk géén reactie gehad. Nu na weer een week later heb ik weer contact opgenomen met Amazon via de chat en nu kreeg ik contact met ene Yoran die mij wil dwingen om mijn oude account waarin mijn gehackte E-Mailadres voor komt te openen want daar was volgens hem op gereageerd door de verkoper. ik heb hem daarop gemeld dat ik die niet meer kon of wilde openen wegens bovenvermelde reden (door de hack) nou kreeg ik daarop te horen dat hij mij dan niet verder kon helpen ondanks de belofte van zijn vorige collega een week eerder om de geld terug actie te starten. Dit is dus de manier waar je afgescheept word door Amazon. Dus ik raad een ieder aan om niet in zee te gaan met deze organisatie want die laten je verdrinken. Ik neem mijn verlies nu maar en laten zij eerst maar eens aan hen medewerkers van klanten(service) een klantvriendelijkheidstraining geven.

Marcello 22-07-2021

Slecht geregelde organisatie. Aangesloten leveranciers komen afspraken niet na en Amazon is nergens te bekennen wanneer het fout gaat. Ik zit al weken op een terugbetaling te wachten voor een product dat ik nooit ontvangen heb. 300,- is toch de moeite waard. Amazon.nl boeit het niet zoveel. je komt ergens op een stapel in Duitsland en dan wacht je maar.,... Het kan enkele weken duren voor dat mijn verzoek beoordeeld is. Schandalig dit!

Yvonne 10-07-2021

Inmiddels al best wat dingen besteld, altijd snel geleverd en ook goed.
Ik heb helaas 1 aankoop moeten retourneren nadat het binnen 1 week kapot ging. Gemeld bij de klantenservice, kreeg direct een retourticket om het artikel retour te zenden en om het goed te maken een tegoedbon mijn volgende aankoop van €5,-.
En nu inmiddels na 10 dagen van retourzenden ook het betaalde bedrag teruggestort gekregen op mijn rekening. Al met al, prima geregeld

A.J. Seraj 08-07-2021

Slechte klanten service, slechte communicatie, slechte voorraad informatie. Heb een product besteld die opeens niet op voorraad was en toen ik hem besteld had wel. Inmiddels bijna 1,5 week laat is er nog niets bekend over de levering en het product is zogenaamd op magazijn, maar komt het magazijn niet uit. Ik heb gebeld om te annuleren en mijn geld terug te krijgen, maar dat kon niet en ik moest wachten tot volgende week omdat het al de status heeft van verzonden terwijl het nog op magazijn staat. Wat een oplichters. 200 euro betaald voor een vriezer en dan krijg ik hem niet eens en gaan ze ook nog moeilijk doen over MIJN GELD.

Rowena 06-07-2021

Verzending is altijd vertraagd met 1-2 weken. De track & trace info is vaak niet beschikbaar, waardoor je werkelijk geen idee hebt wanneer je pakket komt. De website is daarnaast niet gebruikersvriendelijk. Hier bestel ik niet meer.

Ottoman 26-06-2021

Amazon.nl heeft een heel ander beleid dan de andere Amazons (bijv. Amazon.co.uk, Amazon.de, Amazon.com). Veel worden via externe verkopers aangeboden (en mijns inziens onduidelijk aangegeven) en ze zijn niet snel bereid te bemiddelen (bijv. om een product te annuleren die minder dan een uur besteld was). En hun officiële beleid is maar 14 werkdagen om iets terug te sturen. Zeer slecht beleid dus.

Marlies callemeyn 25-06-2021

1schoenenbank van minn dochters gekregen voor moederdag.super mooie kwaliteit perfekte beschrijving alles mooi aangegeven en alle schroefjes apart in zakjes.zo geweldig dat ik er nog een heb besteld.met 1 umbra flip kapstok.was beschadigd en terug gestuurd gelink nieuwe besteld.en geld terug gekregen.heel fijn bedrijf en goede service.raad dit bedrijf aan zeer betrouwbaar en doen niet moeilijk.en kwaliteitsspullen.voor zeer scherpe prijzen.super toppie